محمدرضا عارف از ریاست شورای عالی اصلاح‌طلبان استعفا داد

محمدرضا عارف از ریاست شورای عالی اصلاح‌طلبان استعفا داد

به گزارش تعدادی از خبرگزاری های داخلی، محمدرضا عارف ، نماینده اصلاح طلب سابق مجلس شورای اسلامی از ریاست شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان استعفا داده است. عارف از سال ۹۴ و آغاز به کار این شورا ریاست آن را بر عهده داشته و اکنون پس از سه دوره ریاست متوالی خود در این شورا از مقام خود کناره گیری کرده است. قبل از وی نیز عبدالواحد موسوی لاری که سابقه وزارت کشور در دولت سید محمد خاتمی را نیز در کارنامه دارد ضمن انتشار بیانیه ای انتقادی به سیاست ها و خطی مشی اخیر احزاب اصلاح طلب، از نایب رییسی شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان استعفا داده بود.

استعفای محمدرضا عارف از شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان

وی در بخشی از بیانیه و نامه استعفای خود به صورت ضمنی به شکست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم اشاره کرده و خواهان بازنگری در ساختارها و ساز و کارهای اجتماعی این طیف سیاسی به منظور حضور موثر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ شده بود. بر اساس گزارش ها، قرار است در جلسه شورای اصلاح طلبان که انتظار می رود بزودی برگزار شود به استعفای دو مقام ارشد این شورا رسیدگی شود. این استعفاها در حالی است که اصلاح طلبان و به ویژه محمدرضا عارف به خاطر چیزی که از آن با عنوان «انفعال»، «پشت کردن به وعده ها» و «سکوت» یاد می شود مورد انتقاد طرفداران این طیف سیاسی قرار داشته اند.

بسیاری از تحلیل گران نارضایتی گسترده از عملکرد اصلاح طلبان حاضر در مجلس دهم که اکثریت را نیز تشکیل می دادند دلیل اصلی شکست آن ها در انتخابات مجلس یازدهم می دانند. با این وجود به نقل از روزنامه اعتماد گفته می شود که استعفای محمدرضا عارف نه امروز و دیروز بلکه ۴ ماه پیش رخ داده است.

استعفای محمدرضا عارف از شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان

در گزارش روزنامه اعتماد در واکنش به این موضوع چنین آمده است: «محمدرضا عارف از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان استعفا داد آن ‌هم نه امروز و دیروز؛ او حالا در شرایطی نزدیک به ۴ ماه است که از ادامه فعالیت در راس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان کناره گرفته که درست ۲ ماه پیش عبدالواحد موسوی‌لاری، نایب‌رییس این شورای عالی نیز به‌ دلیل آنچه «شرایط جسمی» و البته لزوم «بازنگری در ساختار و ساز و کار نهادهای اجماعی اصلاح‌طلبان» خواند آن ‌هم در حالی که «عمر مجلس دهم به پایان» رسیده و «دولت فعلی نیز آفتابش بر لب پشت‌بام است و هر چه بود و هر چه هست، به ماه‌های پایانی خود نزدیک می‌شود» از حضور در هیات رییسه این شورای عالی استعفا داده بود».

استعفای محمدرضا عارف از شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان

به ادعای این روزنامه، عارف دو گلایه و دلیل اصلی برای استعفای خود برشمرده که یکی «موازی کاری های درون سازمانی» است که به گفته وی در کنار تلاش اصولگرایان برای کمرنگ جلوه دادن فعالیت ها و دستاوردهای اصلاح طلبان در مجالس نهم و دهم، فشار را بر طیف اصلاح طلب افزایش داده است. گلایه دیگر محمدرضا عارف متوجه برخی ارگان های رسانه ای احزاب اصلاح طلب و همچنین برخی چهره های شاخص این طیف سیاسی بوده که به زعم آقای عارف انتقادهای نامناسب و غیرمسئولانه ای به عملکرد اصلاح طلبان مجلس دهم داشته اند. علیرضا خامسیان، مشاور رسانه ای محمدرضا عارف نیز استعفای این چهره اصلاح طلب از ریاست شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان را تایید و آن را مربوط به اسفند ماه گذشته دانسته است.

بیشتر بخوانید: رئیس جمهور بعدی ایران کیست؟ کم‌تر از ۱ سال تا انتخابات ۱۴۰۰

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود