دستور رییس جمهور در مورد محدودیت افزایش اجاره بهای مسکن و الزامی شدن ماسک

دستور رییس جمهور در مورد محدودیت افزایش اجاره بهای مسکن و الزامی شدن ماسک

دکتر حسن روحانی ، رییس جمهور، در جلسه امروز صبح خود در ستاد ملی مقابله با کرونا دستورات جدیدی برای مقابله با افزایش اجاره بهای مسکن در تهران و دیگر کلان شهرها صادر کرده و اعلام نمود که با متخلفان برخورد خواهد شد. رییس جمهور اعلام کرد که از فردا  افزایش اجاره بها در تهران بیش از ۲۵ درصد، در کلان شهرهای دیگر بیش از ۲۰ درصد و در سایر شهرها بیش از ۱۵ درصد ممنوع خواهد بود. قراردادهایی که از فردا بین مالکان خانه ها و مستاجرین منعقد شود مشمول این قانون بوده و تا سه ماه بعد از زمانی که وزارت بهداشت اعلام نماید اوضاع کرونا به حالت عادی بازگشته یا این ویروس بسیار ضعیف شده است اعتبار خواهد داشت.

افزایش اجاره بهای مسکن

روحانی در سخنان خود در این باره در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا چنین گفت: «هر جا که تاکنون اجاره ای منعقد نشده و موجر و مستاجر تا به امروز متنی را امضا نکرده اند، فردا که این مصوبه ما ابلاغ شود، مقرراتی را ما امروز گذراندیم [تصویب کردیم] که اضافه اجاره بها نسبت به سال قبل در تهران ۲۵ درصد بیشتر نمی تواند باشد، در کلان شهرها از ۲۰ درصد بالاتر نمی تواند باشد، غیر از تهران و در بقیه جاها بیشتر از ۱۵ درصد نمی تواند باشد». دکتر روحانی همچنین از تصمیم دولت برای اجباری کردن زدن ماسک در استان ها و شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی به مدت یک هفته خبر داد: «از ۱۵ تیرماه تا آخر تیرماه ماسک در تمام محل های تجمع و نقاط قرمز الزامی می‌شود. می‌خواهیم یک شدت عمل در مناطق و شهرستان‌های قرمز اعمال کنیم».

افزایش اجاره بهای مسکن

بدین ترتیب بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابه با کرونا، استان‌های دارای شهرهای با وضعیت قرمز، با پیشنهاد ستاد استانی به وزیر کشور و وزیر بهداشت و موافقت رئیس جمهوری، این محدودیت ها به مدت یک هفته اعمال شده و در صورت نیاز تمدید نیز خواهد شد.

ایشان همچنین سال ۹۹ را سخت ترین سال کشور از لحاظ اقتصادی، تحریم و بحران کرونا دانست: «سال ۹۹ سخت‌ترین سال کشور از لحاظ فشار اقتصادی دشمن و شیوع بیماری است. این هم در تاریخ کشور ما بی نظیر است. فشاری که از سال ۹۷ آغاز شد و در ۹۸ و در ۹۹ بیشتر شد و امروز شدیدترین فشار اقتصادی به کشور ما وجود دارد».

افزایش اجاره بهای مسکن

رییس جمهور در اشاره به شرایط اقتصادی کشور و جهان در دوران شیوع کرونا و ضربه های که این بیماری همه گیر به اقتصاد جهان وارد کرده تصریح کرد: «تاکنون کمتر بیماری آنقدر روی اقتصاد و روابط بین‌الملل اثر گذاشته است. امروز شرایطی پیش آمده که در آمریکا ۲۵ درصد افزایش بیکاری دارند. کاهش تولید ناخالص ملی در تمام کشورهای صنعتی بزرگ قابل مشاهده است. برخی از مشاغل به طور کامل تعطیل شده‌اند. ضربه عظیمی به اقتصاد جهانی وارد شده است. در یک قرن گذشته سابقه نداریم که یک بیماری آنقدر در اقتصاد اثرگذاشته باشد. این بیماری تولید ناخالص ملی را پایین آورده، تورم را بالا کشیده و ارزش پول ملی را کاهش داده است. ما تاکنون یک ریال از بانک مرکزی استقراض نکرده‌ایم. در اروپا ببینید استقراض چه خبر است. به عنوان مثال در انگلیس ۲۷۳ میلیارد پوند استقراض کرده‌اند. این بیماری دنیا را به سمت مشکلات و گرفتاری متحول کرده است».

افزایش اجاره بهای مسکن

دکتر روحانی در ادامه از تلاش های دولت و مسئولین در مقابله با این بیماری و بحران های اقتصادی اخیر گفت: «کار وزارت بهداشت، بخش تولید، حمل و نقل، کشاورزی، صنعت، بانک مرکزی، اقتصاد و بورس ما افتخارآمیز است. من شهادت می‌دهم که مسئولین کشور ۶ ماه است که استراحت نکرده‌اند».

بیشتر بخوانید: رونق آگهی های اجاره پشت بام و کانکس نشینی در تهران

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • smal تیر ۸, ۱۳۹۹

    حسن؟ یکم دیر نشده؟

  • آنتی رضا ستوده تیر ۸, ۱۳۹۹

    اسکار بهترین بازیگر مرد رو باید به حسن فریدون اعطا کرد،لامصب یه جوری میره تو حس که خودشم باورش میشه خیر و صلاح مردمو میخواد?

  • سیامک تیر ۸, ۱۳۹۹

    چند روز پیش نوشته بودن ایران بالاترین سرانه خونه خالی رو داره.
    معلوم نیست چی میشه اخرش.
    خونه هستا. خالیم هست. مردم نمیخوان اجاره بدن با یه قیمت عادلانه. میخوان به دلار و با قمیت منهتن نیویورک اجاره بدن.