جزییات عرضه اولیه «چخزر»: اولین عرضه اولیه پاییزی در ۱۱ آذر

جزییات عرضه اولیه «چخزر»: اولین عرضه اولیه پاییزی در ۱۱ آذر

عرضه اولیه سهام شرکت صنایع چوب خزر کاسپین با نماد چخزر ۳ شنبه ۱۱ آذر ۹۹ انجام می شود.

کل سهام چخزر در عرضه اولیه ، ۳۵ میلیون سهم است که ۳۰ میلیون سهم آن به عموم عرضه می شود. حداکثر سهمی که هر کد حقیقی یا حقوقی در عرضه اولیه چخزر می تواند بخرد، ۲۰ سهم است. عرضه اولیه چخزر روز ۳ شنبه ۱۱ آذر از ساعت ۱۳ تا ۱۷ انجام می شود. تاریخ تخصیص سهام عرضه اولیه چخزر نیز ۴ شنبه ۱۲ آذر است که مصادف با عرضه اولیه پتروشیمی بوعلی است. قیمت هر سهم چخزر بین ۲۴۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ ریال اعلام شده است.

اگر بر فرض ۳ میلیون کد در عرضه اولیه چخزر شرکت کند، به هر سهم نهایت ۱۰ سهم با سقف قیمتی ۲۵۰۰۰ ریال اختصاص پیدا می کند. یعنی برای این عرضه اولیه نهایت ۳۰۰ هزار ریال نقدینگی لازم است.

شرکت صنایع چوب خزر کاسپین از شرکت های زیر مجموعه غول سرمایه گذاری تامین اجتماعی (ِشستا) است که مثل شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) و شرکت محصولات کاغذی لطیف (کلطیف) عرضه اولیه خواهد شد. چخزر احتمالا در هفته دوم آذر ماه عرضه می شود. ۱۷.۵ درصد سهام عرضه خواهد شد. اگر عرضه شد، اطلاعات زیر می تواند به شما کمک کند.

پس از ریزش دستوری بورس از اواسط مرداد ۹۹ تا به امروز که شاخص کل از ۲ میلیون واحد به حوالی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد کاهش یافت، عرضه اولیه ها متوقف شد تا بازار به آرامش برسد. گویا چخزر، اولین عرضه اولیه پاییزی خواهد بود که پس از اتفاقات اخیر بورس، وارد فرابورس خواهد شد. احتمال استقبال از این عرضه اولیه، ضعیف است و به نظر نمی رسد بتواند حتی به نیمی از رکورد عرضه اولیه های قبلی برسد.

نماد شرکت صنایع چوب خزر کاسپین، چخزر است. مثل چکاپا، از سهام خوب بورس ایران در حوزه محصولات چوبی و کاغذی در ایران عصر ۱۴۰۰ خواهد بود. جزییات عرضه اولیه چخزر ، کف و سقف قیمت چخزر و میزان نقدینگی مورد نیاز برای شرکت در عرضه اولیه چخزر پس از اطلاعیه شرکت فرابورس، مشخص می شود.  شرکت صنایع چوب خزر کاسپین اولین تولید کننده MDF و پارکت در ایران است. 

آگهی عرضه اولیه چخزر در ۱۱ آذر ۹۹ ساعت ۱۳ تا ۱۷ عصر

آنچه که مسلم است، مثل سابق، ۴ میلیون کد بورس در عرضه اولیه چخزر شرکت نمی کند. مثل عرضه اولیه شستا و عرضه اولیه سیتا، عرضه اولیه چخزر نیز باید حداقل ۱۲ ماه سهامداری شده و از نوسانگیری با نماد چخزر حداقل در چند هفته نخست معاملاتی، پرهیز کنید. اطلاعاتی که در زیر آمده است، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی همراه با صورت های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند سال ۱۳۹۵ چخزر است.

چون قیمت بسیاری از سهام عرضه اولیه شده سال ۹۹ پس از گذشت چند ماه، افت کرده و حتی از قیمت عرضه اولیه نیز کمتر شده، زمینه را برای مشارکت گسترده برای خرید عرضه اولیه فراهم نمی کند و سازمان بورس برای وضعیت عجیب و غریب فعلی باید اهتمام ورزد.

شستا چندین شرکت زیر مجموعه دارد که تا سال ۱۴۰۰ آن ها را عرضه اولیه و سهامی عام می کند. کارگزاری صبا تامین، نخستین کارگزاری ایران است که عرضه اولیه می شود.

صورت های مالی و اطلاعات مالی پایان دوره ها و هم چنین تصمیمات مجامع عمومی عادی و فوق العاده و گزارش تقسیم سودهای چخزر را در این لینک در کدال مشاهده کنید.

عرضه اولیه چخزر
چخزر در کدال

اعضا هیات مدیره شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (سهامی عام)

  • شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین به نمایندگی بهرام مرندی به عنوان رئیس هیات مدیره
  • شرکت فیبر بابلسر به نمایندگی حسن عربیان به عنوان مدیرعامل
  • شرکت صنایع کاغذ سازی کاوه به نمایندگی محمد کریمیان به عنوان عضو هیات مدیره
  • شرکت محصولات کاغذی لطیف به نمایندگی حمید زاد بوم به عنوان عضو هیات مدیره
  • گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین به نمایندگی سعید دیانتی به عنوان عضو هیات مدیره
عرضه اولیه چخزر
صورت های مالی چخزر در سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵
عرضه اولیه چخزر
صورت سود و زیاد شرکت صنایع چوب خزر کاسپین در سال ۱۳۹۵ و مقایسه با سال ۱۳۹۶

۱۰ نکته درباره عرضه اولیه چخزر

  • چون احتمال دارد در روز عرضه اولیه چخزر، سامانه معاملات آنلاین کارگزاری شما با قطعی مواجه شود، حتما از ۲ کارگزاری، کد معاملات آنلاین بگیرید تا تراژدی عرضه اولیه وپویا در ۴ تیر ۹۹ برای شما تکرار نشود.
  • چخزر مثل سایر عرضه اولیه های سال ۹۹ نیازمند سهامداری است. حداقل هر وقت عرضه شد، تا ۶ ماه بعد فروشنده نباشید.
  • چخزر احتمالا تا ۲ هفته در صف خرید میلیونی قفل نشود.چون بورس بسیار نوسانی شده است.
  • چخزر تا  ۵۰۰۰ تومان سهامداری شود.
  • امکان فروش یا خرید سهام چخزر از شنبه ۱۵ آذر ۹۹ وجود دارد. دقت کنید.
  • هر زمان عرضه اولیه چخزر اعلام شد، سقف و کف قیمت در عرضه اولیه مشخص می شود و هم چنین تعداد سهامی که به هر کد حقیقی و حقوقی اختصاص می یابد. در ثبت سفارش، سقف قیمت را در نظر بگیرید تا عرضه اولیه به شما برسد.
  • چون بیش از ۴ میلیون کد بورسی در عرضه اولیه های نیمه اول سال ۹۹ شرکت کردند، لذا انتظار می رود میزان سهم اختصاصی به هر کد، زیاد نباشد. تعداد سهم عرضه اولیه چخزر را همواره به تعداد ۴ میلیون کد تقسیم کنید تا تعداد احتمالی سهم تخصیصی مشخص شود.
  • اطلاعات صورت های مالی و گزارش مجامع و تقسیم سود و برنامه های چخزر را در کدال مشاهده کنید.
  • در تابلو معاملاتی چخزر در بورس پس از عرضه اولیه، اطلاعات کد به کد ها و همچنین روانشناسی سهم و تابلوخوانی سهم، قابل مشاهده و رصد است. هر وقت حجم معاملات افزایش یابد و بیش از حجم ماهانه، معامله انجام شود، می توان به صعود امیدوار بود.
  • برای اینکه تعداد سهم اختصاصی به شما در عرضه اولیه ها زیاد باشد، برای همه اعضا خانواده کد بورسی بگیرید. لذا در سامانه سجام ثبت نام کرده و از کارگزاری ها، کد معاملات انلاین بگیرید.
عرضه اولیه چخزر
سایت شرکت صنایع چوب خزر کاسپین

آدرس، تلفن و فکس و سایت شرکت صنایع چوب خزر کاسپین

  • آدرس شرکت شرکت صنایع چوب خزر کاسپین: تهران. شهرک قدس، بلوار پاکنژاد، بلوار دادمان، خیابان شفق، کوی آبشار شماره ۱
  • کدپستی شرکت شرکت صنایع چوب خزر کاسپین: ۱۴۶۶۹۶۳۱۴۳
  • تلفن شرکت شرکت صنایع چوب خزر کاسپین: ۰۱۱۴۳۱۳۲۶۷۳
  • پست الکترونیک شرکت صنایع چوب خزر کاسپین: info@khazarchoob.ir
  • سایت شرکت شرکت صنایع چوب خزر کاسپین:  http://www.khazarchoob.ir

شاخص کل بورس ایران با دلار حوالی ۳۰ هزار تومان و تورم سرسام آور سال ۹۹، بایستی امروز بالای ۴ میلیون واحد می بود. اما ریزش های دستوری که سبب شد بیش از ۹۰ روز، کل بازار بورس ایران در صف فروش میلیونی قفل شود! ، باعث افزایش بی اعتمادی مردم به بورس و افت شدید قیمت سهام با وجود گزارش های سودآور آن ها در کدال شده است.

به نظر نمی رسد این رویه کاهش قیمت ها در بورس ادامه دار باشد و با شفاف تر شدن وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور، شاهد برگشت شاخص به مدار صعودی قبل خواهیم بود. در چخزر بی توجه به نوسانات اگر شرکت کردید، سهامداری کنید.

????????????????????????

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۴ نظر

ورود

  • fery آذر ۵, ۱۳۹۹

    فعلا که سیتا، وسپهر، امین قیمت عرضه اولیه هستن ، ? ستاره خلیج فارس بیاد ببنیم چی میشه عرضه دونه درشت?

  • علیرضا آذر ۶, ۱۳۹۹

    آقای زمانی دوست من به نظر شما پالایشی یکم کی باز میشه ؟؟