ماجرای انعام ۸۰۰۰۰ دلاری باریستای استارباکس

ماجرای انعام ۸۰۰۰۰ دلاری باریستای استارباکس

شاید برایتان جالب باشد که در جوامع پیشرفته غربی هم هستند افرادی که دنیاگیری کووید ۱۹ را باور ندارند و بعضا از پوشیدن ماسک برای جلوگیری از شیوع آن خودداری می کنند. در یکی از فروشگاه های استارباکس (فروشگاه زنجیره ای قهوه)، باریستا (همان متصدی کافه) ظاهرا از یکی از مشتریان خانم درخواست کرده که پیش از ورود به فروشگاه ماسک بپوشد اما این خانم از زدن ماسک امتناع کرده و حتی بعد از آن با انتشار پستی در این باره در صفحه فیسبوک خود باریستای استارباکس را مورد تمسخر و تحقیر قرار داده است. انتشار این پست کافی بود تا لنین گوترز ۲۴ ساله کارمند استارباکس در سن دیگو آمریکا در سراسر دنیا مشهور شود و مردم ۸۰ هزار دلار انعام را به خاطر این کار شایسته به حسابش واریز کنند.

گوترز تعریف کرده که اول هفته مثل همیشه به سر کارش رفته و وقتی با این خانم بدون ماسک روبرو شده تلاش کرده با نشان دادن پروتکل های کاری او را مجاب کند تا ماسک به صورت خود بزند. اما این خانم مهلت نداده و باریستای بیچاره را مورد فحاشی قرار داده است.

مشتری بد قلق که امبر لین گیلز نام دارد در حین همین دعوا و بگو و مگوها عکسی از لنین می گیرد و آن را همراه با این توضیحات در صفحه فیسبوک خود منتشر میکند:

با لنین از استارباکس آشنا شوید؛ همان فردی که به خاطر ماسک نداشتن به من سرویس نداد. دفعه بعدی پلیس را خبر می کنم و برگه معافیت پزشکی می آورم.

اما پست فیسبوکی گیلز به جای آنکه به تایید او از سوی مخاطبانش منجر شود، جمعیت عظیمی از هواداران را برای گوترز تشکیل داد. خودش میگوید بعد از پربیننده شدن این پست در فیسبوک تصورش این بوده که زندگی اش از این پس نابود می شود اما وقتی نظرات کاربران را خوانده خوشحال شده چون همه گیلز را مورد انتقاد قرار داده بودند و از او حمایت کردند.

ژستی مهربانانه که زندگی اش را تغییر داد

باریستای استارباکس

بسیاری از کاربران همانطور که اشاره کردیم زیر پست فیسبوکی گیلز از گوترز حمایت کردند و برخی حتی گفتند دوست دارند بدانند این فرد کجا کار میکند تا به او یک انعام ویژه بدهند.

در همین اثنا فردی به نام مت کوان ۲۶ ساله که ابدا گوترز را نمی شناخته تصمیم گیرد کمپینی برای کمک به این باریستای وظیفه شناس راه بیاندازد. او در وبسایتی به نام GoFundMe که برای همین کار راه اندازی شده از مردم درخواست می کند به لنین انعام بدهند.

هدف اولیه این کمپین جمع آوری هزار دلار بود اما در کمتر از یک هفته، هزاران نفر از مردم آمریکا به این کمپین ملحق شدند و ۸۰ هزار دلار انعام را برای حمایت از باریستای استارباکس جمع آوری کردند.

گوترز در این باره گفته است:

وقتی متوجه شدم که شهروندی این کمپین را برای حمایت از من راه انداخته بسیار دلگرم شدم. وقتی مبلغ کمک ها به هزار دلار رسید بسیار خوشحال بودم و عشق و توجه مردم را احساس کردم و وقتی کمک ها از ۶۵ هزار دلار فراتر رفت نمی دانستم که چطور باید از این لطف مردم و فرصتی که برایم به وجود آمده بود تشکر کنم. می خواهم بخشی از این مبلغ را میخواهد صرف امور خیریه کنم و بخش دیگری از آن را برای رسیدن به رویاهایم خرج کنم.

در هفته ای که گذشت دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان استفاده از ماسک در اماکن عمومی را اجباری اعلام کرد؛ اقدامی که مدتهاست در بسیاری از کشورها الزامی شده است. از آنجا که شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در سراسر دنیا از مرز ۱۰ میلیون نفر گذشته و تاکنون ۵۰۰ هزار نفر به خاطر این بیماری جان خود را از دست داده اند به نظر می رسد که پیروی از قوانین بهداشتی از جمله استفاده از ماسک بهترین راهکار برای پیشگیری از گسترش هر چه بیشتر کووید ۱۹ باشد.

منبع: cnn
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • ایمان تیر ۹, ۱۳۹۹

    چه انسان خوبیه این اقای گارسن. گفته کمک میکنم قسمتیشو.

    برا من یکی بدترین چیز اینه دیگه نمیتونم کمک کنم. یادمه از قدیم مثلا دستمزدم ۱ میلیون تو ماه بود حداقل ۱۰۰ هزارتومنشو کمک میکردم. همشونم به کسایی که تو محلمون بود کمک میکردم. اما الان حتی درامدی ندارم کمک کنم.
    ادمایی دیدم ادمایی میشناسم ادمایی دور و برمه زندگیشون عالی. حداقل شب گشنه نمیمونن. اما دریغ از کمک به دیگری. کمک نمیکنن هیچی بلکه خودشون تو اول صف مثلا نذری میان با یه دیگ بزرگ. مسئله اینه تو محلمون اکثر کسایی که دیگ گنده میارن و یا خارج صف و با پارتی میرن نذری میگیرن اکثرشون ماشالله حداقل پراید دارن. نمیدونم این ادما اصلا با چیزی به اسم خجالت اشنا هستن یا نه؟