هشدار رولینگ استونز به دونالد ترامپ در مورد استفاده از آهنگ این گروه در گردهمایی‌ها

هشدار رولینگ استونز به دونالد ترامپ در مورد استفاده از آهنگ این گروه در گردهمایی‌ها

گروه موسیقی رولینگ استونز (Rolling Stones) به دونالد ترامپ هشدار داده در صورتی که از ترانه های این گروه در رقابت های انتخاباتی و نشست های تبلیغاتی استفاده کند به دادگاه کشانده خواهد شد. بعد از ۴ سال تلاش برای جلوگیری از استفاده از آهنگ You Can’t Always Get What You Want توسط ترامپ و کمپین انتخاباتی او، اکنون گروه رولینگ استونز مصمم است که شکایت خود را در صورت تکرار این مسئله به دادگاه ببرد. میک جگر و کیت ریچاردز اسطوره های این گروه موسیقی افسانه ای که این ترانه را با همکاری هم نوشته بودند، ظاهراً از مورد استفاده قرار گرفتن این آهنگ برای اهداف سیاسی دونالد ترامپ به شدت عصبانی هستند.

هشدار رولینگ استونز به دونالد ترامپ

دونالد ترامپ که ۳۱ سال پیش دعوای سختی با این گروه داشت، این آهنگ کلاسیک مربوط به سال ۱۹۶۹ را در پایان گردهمایی های تبلیغاتی خود پخش می کند. او همچنین پیش از آمدن روی سن در این گردهمایی ها از آهنگ مشهور دیگر این گروه با نام Start Me Up استفاده می کند. گروه رولینگ استونز در سال ۲۰۱۶ نیز با ارسال نامه ای به دونالد ترامپ مخالفت خود را با استفاده از آهنگ هایشان در کارزارهای انتخاباتی وی اعلام کرده بودند که البته مانع این امر نشد. اکنون این گروه موسیقی بریتانیایی مبارزه خود با رییس جمهور ایالات متحده را به مرحله تازه ای رسانده و اعلام کرده اند: «این می تواند آخرین باری باشد که ترامپ از هر یک از آهنگ های جگر/ریچاردز در کمپین های خود استفاده می کند».

هشدار رولینگ استونز به دونالد ترامپ

در ایالات متحده سیاستمداران برای استفاده از آهنگ های هنرمندان در گردهمایی های انتخاباتی خود نیازی به رضایت این هنرمندان ندارند البته تا زمانی که این مراسم و گردهمایی ها دارای مجوز حق پخش از جانب سازمان پخش موسیقی را داشته باشد. با این وجود در صورتی که یک آهنگساز یا منتشر کننده درخواست کتبی ارائه دهد، این سازمان می تواند از پخش آهنگ مورد نظر توسط سیاستمداران یا سیاستمداری خاص ممانعت به عمل آورد.

هشدار رولینگ استونز به دونالد ترامپ

به ادعای اعضای گروه رولینگ استونز ، این موضوع از طریق سازمان پخش موسیقی به اطلاع دونالد ترامپ رسانده شده که استفاده بدون مجوز از آهنگ های آنان به معنای نقض قانون مجوز موسیقایی خواهد بود و در صورتی که ترامپ این موضوع را نادیده بگیرد از وی شکایت حقوقی خواهد شد.

میک جگر ۷۶ ساله قبلاً استفاده از آهنگ You Can’t Always Get What You Want به عنوان آهنگ تبلیغاتی در گردهمایی های سیاسی را انتخابی «عجیب» توصیف کرده و گفته بود که این آهنگ «تصنیفی خواب آور در مورد مواد مخدر در چلسی» است. کیت ریچاردز که او نیز ۷۶ سال دارد از شهروندان آمریکایی خواسته از دست ترامپ «خود را خلاص کنند» و ادعا کرده بود که در سال ۱۹۸۹ در جریان درگیری با دونالد ترامپ بر سر یک قرارداد تجاری، ترامپ او را تهدید کرده بود.

هشدار رولینگ استونز به دونالد ترامپ

بعد از پخش آهنگ  I Won’t Back Down از تام پتی در گردهمایی تبلیغاتی ترامپ در روزهای گذشته، خانواده این خواننده فقید اعلام کرده بودند که نمی خواهند هیچ یک از آهنگ های پتی «برای کمپین نفرت مورد استفاده قرار گیرد».

بیشتر بخوانید: افشاگری های جالب جان بولتون در مورد ناآگاهی دونالد ترامپ به مسائل روز جهان

منبع: mirror
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود