افشای روابط «سلطان فولاد» ایران با «سلطان رشوه» و گزارش وزارت اطلاعات

افشای روابط «سلطان فولاد» ایران با «سلطان رشوه» و گزارش وزارت اطلاعات

رسول دانیال زاده یکی از متهمان فساد اقتصادی است که نامش در پرونده اکبر طبری، مسئول سابق حوزه ریاست دستگاه قضا به عنوان اخلال گر در نظام اقتصادی و مفسد، مطرح شده است. رسول دانیال زاده، یکی از بزرگ ترین بدهکاران بانکی ایران است. او منابع لازم را برای خرید مجتمع فولاد کاویان و مجتمع فولاد گیلان بدست آورده است و به همراه فرزندانش، شرکت های اقماری بسیاری را در زمینه فولاد و پزشکی، مدیریت میکند.

برج روما رزیدنس که از لاکچری ترین برج های ایران محسوب می شود، توسط او ساخته شده است و چند واحدی به عنوان رشوه در اختیار اکبر طبری قرار گرفته است. اکبر طبری که از وی به عنوان سلطان رشوه ایران یاد می کنند، ده ها میلیارد تومان رشوه از ابربدهکاران بانکی و متهمان اقتصادی دریافت کرده بود تا در زمان تصدی در حوزه ریاست قوه قضاییه، نسبت به تبرئه متهمان اقتصادی اقدام کند.

او اکنون در دادگاه مبارزه با فساد اقتصادی، روبروی قاضی ایستاده است و ششمین جلسه رسیدگی به اتهامات وی روز یکشنبه ۸ تیر ۹۹ در تهران برگزار شد. قبلا درباره رسول دانیال زاده نمین اهل اردبیل و سلطان فولاد ایران، در این لینک، مطالب خوبی ارائه کردیم.

رسول قهرمانی، نماینده دادستان در دادگاه اکبر طبری و رسول دانیال زاده گفت: در گزارش وزارت اطلاعات آمده که دانیال زاده در وارداتی که مدعی آن‌ها است پروانه سبز گمرکی به بانک ارائه نکرده است؛ همچنین در اکثر موارد سایز و تناژ کالا تغییر کرده، اما دانیال زاده برای جلوگیری از تغییر در اصل مبلغ کرایه حمل را کاهش داده تا ردی باقی نماند؛ همچنین در گزارش وزارت اطلاعات آمده که کالا‌هایی که دانیال زاده وارد می‌کرده باید متناسب با اعتبار اسنادی که اظهار کرده می‌بود، اما کالا‌های مغایر آمده است.

رسول دانیال زاده نمین در نخستین دفاعیات خود در دادگاه سلطان رشوه به مسائل مهمی اشاره کرد که در ادامه به مرور آن می پردازیم:

  • من شصت و یک سال دارم و ۴۰ سال است که صنعتگر در ایران هستم.
  • در اسفند سال ۱۳۹۰ توسط فردی ۳ واحد آپارتمان را با ساختمان کریم خان، تهاتر کردم. ارزش ۳ آپارتمان مجموعا ۱۴ میلیارد تومان بود.
  • ارزش ساختمان کریم خان نیز ۱۴ میلیارد تومان بود. در اسفند سال ۱۳۹۱ دوباره این فرد را دیدم و همکاری نداشتیم و با هم همسایه بودیم.
  • آقای مهر صادقی ۱ واحد از من گرفت. اکبر طبری گفت میخواهم بخرم و از من درخواست کرد تا پذیرایی را برای واحد او کوچک کنم.
  • منصرف شدم و آن را به مهر صادقی ۱۵ میلیارد تومان فروختم.
  • در ساختمان روما رزیدنس، ۳ واحد را تهاتر کردم.
  • من برای اکبر طبری موبایل خریدم.
  • ۳ واحد دیگر را ما زندگی میکنم. ۵۹ واحد دیگرش نیز به خریداران فروختم. من هیچ کار بدی در زندگی نکردم و خلاف کار نکردم.
  • من نه پولی دادم و نه پولی گرفتم و تهاتر کردم.
  • طبری از تلفن موبایل اصلا استفاده نمی‌کرد و از آنجایی که به من توصیه می‌کرد بدهی بانکی خود را تسویه کنم لذا تمایل داشتم که به عنوان یک دوست به صورت دائم اموری را که انجام می‌دهم به وی (طبری) گزارش دهم.
  • طبری موبایل نداشت و من برای دسترسی به او برایش موبایل خریدم.

نماینده دادستان در این باره: این معاوضه ملک کریم خان و ۳ واحد برج روما میان اکبر طبری و رسول دانیال زاده بوده است؛ البته در تمام این معاوضه‌ها پسر دانیال زاده نقش داشته؛ اما چون فاعل این معاوضه‌ها خود رسول دانیال زاده بود ما برای فرزندش منع تعقیب صادر کردیم.

پرونده اتهامات اکبر طبری

اکبر طبری هم در واکنش به اظهرات رسول دانیال زاده گفت:

درباره ساختمان جنب فلورا باید گفت که، چون واحد واقع در برج روما را فروخته بودم و به دنبال جایگزین آن بودم متوجه شدم که دانیال زاده پروژه‌ای جنب ساختمان فلورا در حال ساخت دارد. دانیال زاده هم از طرح من خوشش آمد و قصدم این بود که این آپارتمان را برای جابجایی محل سکونت انتخاب کنم.

این متهم در خصوص تهاتر با رسول دانیال زاده، گفت: شخصی واسطه انجام این معامله شد. این فرد پیشنهاد تهاتر را مطرح کرد که من مخالفت کردم و گفتم مگر آدم بی عقل باشد که ملک اداری و تجاری بر هفت تیر را با سه واحد مسکونی تهاتر کند؛ اما در نهایت به منظور تسویه با شرکت، موافقت اولیه خود را اعلام کردم و بعد از سه ماه شخص واسطه اعلام کرد که ارزش ملک من (متهم طبری) با سه واحد برابری می‌کند لذا تهاتر دو ملک تنظیم شد واین فرد واسطه، امضای مبایعه نامه را از من می‌گیرد و سپس امضای دانیال زاده را هم می‌گیرد.

رسول دانیال زاده
رسول دانیال زاده از رشوه بده ها به اکبر طبری در جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سلطان رشوه ایران

سوتی های اکبر طبری

قاضی بابایی در دادگاه اکبر طبری از یک سوتی هم رونمایی کرد.  قاضی به سلطان رشوه گفت: وقتی به اتهاماتتان در شعبه ۱۵ بازپرسی رسیدگی می‌شد دست نوشته مشترکی با رسول دانیال زاده که برای سال ۸۸ بود ارائه کردید، چطور می‌گویید سال ۹۰ یا ۹۱ با او آشنا شده اید؟

متهم طبری گفت: شاید اشتباه شده است.

قاضی بیان کرد: یک سند رسمی را ارائه داده اید که مورد کارشناسی قرار گرفته است. چطور می‌گویید که اشتباه رخ داده است؟

متهم طبری در ادامه گفت: آن صورت جلسه تاریخ ندارد.

قاضی گفت: تاریخ آن ۱.۱۰.۸۸ است. شما این دست نوشته را ارائه کردید و کارشناسی بر مبنای همین دست نوشته انجام و به ادعای خودتان منع تعقیب صادر شده است.

این متهم گفت: من نمی‌دانم که چه زمانی تدوین شده است، اما نیت سوئی نبوده است.

قاضی گفت: چرا اصل قرارداد را به کارشناسان ارائه نکردی؟

این متهم گفت: از من نخواستند وگرنه در پرونده بود تاریخ اصل قرارداد ۱۱.۱۰.۹۰ بود و تاریخی جز آن صحیح نیست. تاریخ وکالت نامه تهاتر ملک کریم خان ۲.۲.۹۱ است که تاریخ صحیح معامله ۱۱.۱۰.۹۰ بوده است. ملک کریم خان در تاریخ ۲۷.۶.۹۰ در مرحله نازک کاری بود و تاریخ ۸۸ را نمی‌توان به عنوان تاریخ وقوع معامله دانست.

باید منتظر ادامه جلسات بررسی اتهامان سلطان رشوه و سلطان فولاد در تابستان ۹۹ باشیم.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • iman تیر ۹, ۱۳۹۹

    دیگه ته سفره انقلاب چیزی نمونده. دارن سفره رو جمع میکنن. الانم هرکی دیرتر سر سفره نشسته مجبوره سفره رو جمع کنه بره ظرفا رو بشوره. خخخخخخخ

    دست صاحابخونه اصلی درد نکنه این سفرا رو پهن کرد. الانم خیمه شب بازی اصلاح طلب اصولگرا دوباره شروع شد. قبلی از این بدتر. این از قبلی بدتر. و هنوز مردم نمیخوان قبول کنن مشکل یه چیز دیگس.

  • میلاد گنجی تیر ۱۳, ۱۳۹۹

    امحای ۷ هزار تن هندوانه صادراتی ایران توسط ترکیه /نابودی ۳درصد از آب سد لتیان در مرز ترکیه!

    پوشش بدین کشوری که دچار خشکسالی هست ۷ هزار تن آب صادر میکنه . به کجا میخوایم برسیم ؟