قوانین جدید انگلیس برای برگزاری مراسم عروسی در دوران کرونا

قوانین جدید انگلیس برای برگزاری مراسم عروسی در دوران کرونا

به دنبال لغو محدودیت ها و تعطیلی های کرونایی در انگلیس، دولت این کشور دیروز قوانین جدید برگزاری مراسم های عروسی را اعلام کرد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هفته ی گذشته در ادامه ی رفع سرتاسری محدودیت های کرونایی این کشور، اجازه ی برگزاری دوباره ی مراسم های عروسی را صادر کرد.

هر سال معمولاً بیشتر از ۲۵۰ هزار مورد عروسی در کشور انگلیس برگزار می شود اما بیشتر زوج هایی که قصد برگزاری مراسم ازدواج خود را داشتند به خاطر محدودیت های کرونایی که در این کشور اعمال شد، از این جهت متضرر شدند.

با تداوم شیوع ویروس کرونا دولت انگلیس تصمیم بر حفظ فاصله گذاری اجتماعی در مراسم های عروسی را دارد اما این مسأله باعث خواهد شد مراسم ازدواج دیگر چندان شباهتی به شکل سابقش نداشته باشد.

در ادامه به برخی از قوانین جدید کشور انگلیس درباره ی عروسی های پساکرونایی خواهیم پرداخت.

۱- مراسم عقد: کوتاه بودن مدت مراسم و حفظ فاصله اجتماعی

طبق قوانین جدید، انگلیسی ها باید در عروسی های خود فاصله ی اجتماعی را که «حداقل یک متر» است بین یکدیگر رعایت کنند.

در توضیح این قانون آمده که برای رعایت این مسأله شاید لازم به حذف برخی رسوم و بخش های مراسم ازدواج باشد که افراد را در تماس با یکدیگر قرار می دهند، مگر اینکه اجرای آن بخش ها برای قانونی شدن ازدواج ضروری باشد.

به علاوه مدت زمان تماس های ضروری افراد با یکدیگر در عروسی ها باید به حداقل برسد و مدت مراسم هم باید تا حد ممکن کوتاه باشد.

این بدان معنی است که پدرهای انگلیسی دیگر نمی توانند بازو در بازوی دختران خود طول راهروی کلیسا را طی کنند و خانواده ها هم اجازه ی روبوسی و در آغوش کشیدن یکدیگر را ندارند.

۲- میهمانی عروسی: محدود بودن تعداد مهمانان به حداکثر ۳۰ نفر

دولت انگلیس اعلام کرده تعداد شرکت کنندگان مراسم ازدواج باید تا حد ممکن کم و حداکثر ۳۰ نفر باشد.

این تعداد همه ی شرکت کنندگان مراسم یعنی عروس و داماد، شاهدان عقد، عاقد، مهمانان و باقی کادر خدمات مثل عکاس و فیلمبردار، بخش حراست و پرسنل پذیرایی را دربرمی گیرد.

در دستورالعمل دولت انگلیس همچنین توصیه ی اکید شده از برگزاری هر گونه مهمانی برای پذیرایی از مهمانان خودداری شود.

مهمانی های کوچک تنها درصورتی اجازه ی برگزاری دارند که در فضای بسته با حضور حداکثر دو خانواده یا در فضای باز با حضور حداکثر ۶ نفر از خانواده های مختلف برگزار شوند.

۳- در طول مراسم: خودداری از آوازخوانی و فریاد زدن

خواندن آواز، فریاد زدن، بلند کردن صدا و/ یا پخش موسیقی با صدایی که حرف زدن عادی را سخت کند هم ممنوع است.

چون این فعالیت ها ریسک انتقال ویروس کرونا از طریق قطرک های ریز دهانی را بیشتر می کنند.

اگر در مراسمی لازم باشد، یک نفر اجازه ی آوازخوانی دارد و باید میان او و مهمانان صفحات شفاف کار گذاشته شود تا خطری سلامت مهمانان را تهدید نکند.

دولت انگلیس به زوج ها پیشنهاد کرده از موسیقی ضبط شده به جای آوازخوانی زنده استفاده کنند. اجازه ی نواختن ساز هم داده شده، به شرط آنکه سازها قبل و بعد از استفاده تمیز شوند.

مسئولین محل برگزاری عروسی باید محل نشستن مهمانان را تغییر دهند به گونه ای که فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و تهویه ی مناسبی وجود داشته باشد.

طبق دستورالعمل جدید، شرکت کنندگان باید از تماس با وسایل دیگران خودداری کنند، مثلاً اگر کسی کفش خود را درآورد، صاحب کفش باید با رعایت فاصله گذاری اجتماعی آن ها را بردارد و جمع آوری کند.

عروس و داماد قبل و بعد از رد و بدل کردن حلقه های اردواج خود با یکدیگر، باید دست های خود را بشویند و حلقه ها باید تا حد ممکن میان افراد کمتری دست به دست شودن.

اگر کودکی در مراسم حضور دارد، پدر یا مادر، مراقب با عضوی از خانواده اش باید او را همراهی کند.

۴- رسومات: خودداری از فرو رفتن در آب یا شستن اعضای بدن دیگران

هر گونه رسمی که با شستشو همراه باشد باید پیش از رفتن به محل عروسی انجام شود و افراد نباید اعضای بدن دیگران را شستشو دهند.

از فرو رفتن به طور کامل در آب باید خودداری شود و بقیه ی حاضرین باید عقب بایستند تا قطرات آب به آن ها نپاشد و فاصله ی اجتماعی را رعایت کنند.

مراسم های عروسی یهودیان و مسیحیان می تواند با بعضی رسومات اینچنینی همراه باشد.

مسئولین محل برگزاری عروسی همچنین باید مانع از تماس دست یا بوسه ی شرکت کنندگان مراسم به اجسامی شوند که معمولاً با دست افراد مختلفی سر و کار دارند.

کتاب ها و وسایل مشترکی که مورد استفاده ی مجدد قرار می گیرند مثل صورت خدمات، زیراندازهای مخصوص دعاخوانی یا کتاب های ادعیه هم نباید مورد استفاده قرار گیرند.

اما اگر چیزی را می توان به صورت یک بار مصرف ارائه داد که شرکت کنندگان بعد از استفاده آن را دور بیاندازند یا آنکه افراد وسایل شخصی خود را به همراه داشته باشند، ایرادی ندارد.

از مسئولین کلیساها خواسته شده کار اهدای پول به جای نقدی، به صورت آنلاین انجام شود.

در خصوص رسومات مذهبی ای که طی ساعات طولانی یا حتی چندین روز برگزار می شدند، گفته شده این سنت ها باید مطابق با شرایط فعلی برگزار شوند.

هیچ خوراکی یا نوشیدنی ای در طول مراسم نباید سرو شود، مگر اینکه جزئی از رسومات مراسم باشد.

۵-  لباس ها: قرنطینه کردن لباس ها و استفاده از ماسک

فروشگاه های لباس عروس در انگلیس از چهاردهم ماه میلادی جاری اجازه ی فعالیت دوباره را با رعایت مقررات مشخصی پیدا کردند.

مشتریان برای پرو لباس باید از قبل یک وقت بگیرند که مدت زمان آن بین ۹۰ دقیقه تا ۲ ساعت خواهد بود.

عروس خانم ها اجازه دارند یک نفر را همراه خود به جلسه ی پرو لباس ببرند و بقیه ی اعضای خانواده می توانند از طریق تماس تصویری در این جلسه شرکت داشته باشند.

در اتاق پرو هم ماسک وجود دارد هم دستکش و هم مایع ضدعفونی کننده دست و هم مشتریان باید ماسک به صورت داشته باشند هم کارکنان فروشگاه.

هر لباسی که پرو می شود باید با اسپری ضدعفونی کننده ی مخصوص لباس تمیز شود و بعد از آن به مدت ۷۲ ساعت قرنطینه شود.

اگر مشتری ای علائم بیماری داشته باشد یا ناخوش باشد، وقت پرو لباس او باید به زمان دیگری موکول شود.

بیشتر بخوانید:

ازدواج در دوران کرونا؛ روش های خلاقانه زوج ها برای برگزاری عروسی در زمان قرنطینه

زوج های سلبریتی که به خاطر شیوع کرونا مراسم عروسی خود را عقب انداختند

قوانین جدید تالارهای ترکیه برای برگزاری مراسم عروسی

عشق بین مرزی؛ روایتی تصویری از عشق هایی که کرونا باعث جدایی آن ها شده

منبع: dailymail
بدون نظر

ورود