ادعاهای جنجالی برادرزاده دونالد ترامپ در مورد دروغگویی او و سادیست بودن پدربزرگش

ادعاهای جنجالی برادرزاده دونالد ترامپ در مورد دروغگویی او و سادیست بودن پدربزرگش

ماری ترامپ، برادرزاده دونالد ترامپ ، در کتاب تازه خود که بخش هایی از آن دیروز، سه شنبه، منتشر شد ادعاهایی جالب و جدید در مورد خانواده ترامپ دارد. ماری که پدرش، فرد ترامپ کوچک، برادر بزرگتر رییس جمهور کنونی ایالات متحده بود در کتاب خود با عنوان «بسیار گفته شده اما کافی نیست: چگونه خانواده من خطرناک ترین مرد جهان را ساخت» (Too Much and Never Enough: How My Family Created the World’s Most Dangerous Man) مدعی است که عمویش ارعاب و تقلب را «سبک زندگی» خود ساخته است.

افشاگری برادرزاده دونالد ترامپ

ماری ترامپ که یک روانشناس بالینی است در کتاب خود در مورد دونالد ترامپ چنین می گوید: «دونالد، به دستور پدربزرگم و با همدستی، سکوت و انفعال خواهر و برادرانش، پدرم را نابود کرد. نمی توانم بگذارم که کشورم را نابود کند». این کتاب افشاگرانه و جنجالی که قرار است توسط انتشارات Simon & Schuster روز ۱۴ جولای (۲۴ تیر ماه) و دو هفته زودتر از تاریخ تعیین شده قبلی منتشر شود ضربه سخت دیگری به دونالد ترامپ بعد از انتشار کتاب جان بولتون ، مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید، به شمار می آید که خوراک تبلیغاتی خوبی برای منتقدان و رقبای سیاسی رییس جمهور کنونی ایالات متحده در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فراهم می کند.

افشاگری برادرزاده دونالد ترامپ

برادر کوچکتر رییس جمهور، رابرت ترامپ، سعی کرده با شکایت از برادرزاده اش از انتشار این کتاب جلوگیری کند و برای این کار به تعهد غیرعلنی و خصوصی ماری ترامپ که در سال ۲۰۰۱ و در ماجرای تقسیم میراث فرد ترامپ بزرگ توسط او امضا شده متوسل شده است. دادگاه فدرال اما اعلام کرد که ناشر هیچ تعهدی به این توافقنامه نداشته و اجازه داد که مراحل انتشار کتاب ادامه یابد. کاخ سفید نیز در بیانیه ای مدعی شد که ماری ترامپ برای کسف سود مالی دست به نوشتن این کتاب زده و نه به خاطر منافع ملی و در ادامه ادعاهای ماری در مورد اینکه پدر دونالد ترامپ، فرد ترامپ، مردی بداخلاق و از لحاظ عاطفی سوءاستفاده گر و بدرفتار بوده را رد کرد.

افشاگری برادرزاده دونالد ترامپ
دونالد ترامپ در کنار پدرش

سارا متیوز، دستیار رسانه ای کاخ سفید در پاسخ به بیزینس اینسایدر در یک جوابیه ایمیلی چنین نوشته است: «رییس جمهور ترامپ به مدت بیش از سه سال در مقام ریاست جمهوری به خاطر مردم آمریکا تلاش کرده است، چرا اکنون را برای حرف زدن انتخاب کرده اند؟ رییس جمهور رابطه ای که وی با پدرش داشته را گرم توصیف کرده و گفته که پدرش نسبت به او بسیار مهربان بوده است. او گفته گه پدرش مهربان بوده و در کودکی نسبت به او سختگیری چندانی نداشته است». کتاب خاطرات خانوادگی ماری ترامپ ادعاهایی تند و قابل توجه نسبت به دونالد ترامپ داشته و در آن آمده که وی «تقلب را به عنوان سبک زندگی» برای خود برگزیده است.

افشاگری برادرزاده دونالد ترامپ
دونالد ترامپ (سمت چپ) در کنار برادر بزرگ ترش فرد ترامپ کوچک

در یکی از بخش های کتاب، ماری مدعی است که دونالد ترامپ با پرداخت پول، کسی دیگر را برای دادن آزمون پذیرش دانشگاهی فرستاده و بدین ترتیب وی نمره بالایی بدست آورده است. دونالد ترامپ بعدها در سال ۱۹۶۸، مدرک کارشناسی خود را از کالج شناخته شده و بسیار معتبر وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا بدست آورد که اکنون قوانین سختگیرانه ای برای تقلب در تست ها در نظر گرفته است. کاخ سفید این ادعا را «بی معنی» و «کاملاً کذب» دانسته است. ماری ترامپ همچنین مدعی است که دونالد ترامپ هنگامی که برادر بزرگترش، فرد ترامپ جونیور، در سال ۱۹۸۱ به دلیل سوء مصرف مشروبات الکلی و در نتیجه حمله قلبی فوت کرده بود برای تماشای فیلم به سینما رفت.

افشاگری برادرزاده دونالد ترامپ
فردی ترامپ جونیور

ماری در کتاب خود می نویسد که هیچ یک از اعضای خانواده ترامپ شبی که وی در سن ۴۲ سالگی درگذشت او را به بیمارستان نبردند. او در ادامه می گوید که هم پدرش و هم دونالد در کودکی مورد اذیت و آزار پدرش قرار می گرفتند هر چند پدربزرگش توجه بیشتری به دونالد داشت. وی مدعی است که پدربزرگش به پدر او گفته است: «دونالد ده تا مثل تو می ارزد». پدر ماری که در خانواده به او فردی می گفتند در همان دوران جوانی کسب و کار املاک خانواده ترامپ را رها کرد و سودای خلبان شدن را داشت و بدین ترتیب بود که دونالد ترامپ بعد از پدرش رهبری کسب و کار خانوادگی ترامپ ها را بدست آورد.

افشاگری برادرزاده دونالد ترامپ
دونالد ترامپ در کنار همسر اولش (ایوانا ترامپ) و پدر و مادرش

در این کتاب نقل شده که خواهر دونالد ترامپ، ماریان، در جریان یک مهمانی شام در سال ۲۰۱۵ به ماری گفته است که برادرش هیچگاه برنده رقابت های درون حزبی جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری نخواهد شد. ماری مدعی است که عمه اش بعد از اعلام خبر نامزدی دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری چنین گفته است: «او یک دلقک است، این اتفاق هیچگاه نخواهد افتاد». بر اساس ادعای این کتاب، ماریان از حمایت مسیحیان پروتستان از برادرش در جریان رقابت های انتخاباتی حیرت زده شده و در این باره چنین گفته بود: «تنها باری که دونالد به کلیسا رفت زمانی بود که دوربین ها آنجا بودند. گیج کننده است. اما این تمام عقاید بنیادی اوست. او هیچ اصول اعتقادی ندارد. هیچ!».

افشاگری برادرزاده دونالد ترامپ

شاید جامع ترین گزارش در مورد ثروت دونالد ترامپ و ادعای خود ساخته بودن او داستان مالیاتی افشاگرانه ای است که در اکتبر ۲۰۱۸ توسط نیویورک تایمز منتشر شد. بر اساس ادعاهای این کتاب جدید ،ماری ترامپ یکی از منابع اصلی آن گزارش بوده است. ماری می گوید که وی اسناد مربوط به مالیات خانواده ترامپ را در اختیار نیویورک تایمز گداشته بود. بر اساس این گزارش دونالد ترامپ یک میلیاردر خودساخته نبوده بلکه پدرش با تزریق مبالغی در دهه ۱۹۹۰ به کسب و کار او توانسته بود ضررهای تجاری او را پنهان سازد، مبالغی که ارزش آن ها در سال ۲۰۲۰ به ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده است.

ماری ترامپ شخصیت دونالد را محصول تروماهای دوران کودکی توصیف کرده و آن را ناشی از رفتارهای فرد ترامپ با فرزندانش می داند. در این باره در کتاب او چنین آمده است: «با محدود کردن دسترسی دونالد به احساساتش و غیرقابل قبول دانستن بسیاری از آن ها، فرد باعث شد که درک پسرش از دنیا منحرف شده و به توانایی او برای زندگی در این دنیا آسیب وارد شود». به ادعای ماری، فشاری که پدربزرگ سلطه گرش به فردی و دونالد در زمینه کسب و کار خانوادگی شان وارد می کرد باعث شد که او از همان کودکی دروغ گفتن را یاد بگیرد. برای فردی «دروغ گفتن یک فرآیند تدافعی بود- نه راهی برای دور زدن نقدهای پدرش یا برای جلوگیری از تنبیه، برخلاف بقیه، این راهی برای بقا بود».

افشاگری برادرزاده دونالد ترامپ

برادرزاده رییس جمهور اما می گوید که برای دونالد ترامپ «دروغ گفتن اصولاً روشی بود برای بزرگ نشان دادن خود به منظور ترغیب دیگران به اینکه او از آن چه که در واقع بود بهتر است». وی همچنین در کتاب خود درباره رابطه پدربزرگش با پسرانش چنین می گوید: «فرد [بزرگ] از این که پسر بزرگ ترش گند می زد و انتظاری که از او می رفت را برآورده نمی ساخت متنفر بود اما از آن بدتر زمانی بود که وقتی کاری به او محول می شد، فردی عذرخواهی می کرد: متاسفم پدر!». به گفته ماری، پدربزرگش عذرخواهی پسر ارشدش را به تمسخر می گرفت: «فرد می خواست پسر ارشدش یک قاتل باشد».

ماری ترامپ، برادرزاده دونالد ترامپ ، در کتاب تازه خود که بخش هایی از آن دیروز، سه شنبه، منتشر شد ادعاهایی جالب و جدید در مورد خانواده ترامپ دارد.

به ادعای ماری ترامپ این ساختار انگیزشی در خانواده ترامپ باعث «نابودی» دونالد ترامپ شده و پدر او نیز فضایی برای ابراز احساسات و آسیب پذیری نداشته باشد: «این کاری است که سایکوپات ها انجام می دهند:«آن ها دیگران را بعنوان شریک پذیرفته و از آن ها به عنوان ابزاری برای رسیدن به خواسته های خود استفاده می کنند، با نهایت بیرحمی و به شکلی موثر، بدون تحمل مخالفت و مقاومت».

بیشتر بخوانید: افشاگری های جالب جان بولتون در مورد ناآگاهی دونالد ترامپ به مسائل روز جهان

با خواهر و برادرهای دونالد ترامپ آشنا شوید؛ از خواهر قاضی تا برادر الکلی

سلسله ترامپ ها؛ نگاهی به ابعاد زندگی کلی خانواده «دونالد ترامپ»، رییس جمهور ایالات متحده

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۵ نظر

ورود

  • عباس تیر ۱۹, ۱۳۹۹

    شما ایرانیا خوب شما که شبیه سگ زندگی میکنید خوب ترامپ بد والا

  • عبدالله تیر ۱۹, ۱۳۹۹

    هر چه از این مالیخولیائی شیطان‌صفت بگویی کم است
    شرّش از سر بندگان خدا کم باد!

    • Hamed تیر ۲۰, ۱۳۹۹

      شرّ شما هم از سر ما کم باد

    • Hamed تیر ۲۰, ۱۳۹۹

      هر موقع دیدین حکومت حمله ی بسیار همه جانبه ای به شخصی میکنه، بدونین که اون شخص .. . .

  • ادریس تیر ۲۰, ۱۳۹۹

    ترامپ شیر دل پیروز انتخابات آینده. جو بایدن تا زمان انتخابات از کهولت مرده.