استفاده از گجت های شبیه کنسول دستی نینتندو برای سرقت خودروهای لوکس

استفاده از گجت های شبیه کنسول دستی نینتندو برای سرقت خودروهای لوکس

به گزارش پلیس بریتانیا، ابزارهای بازی قدیمی به گجت هایی ۲۰,۰۰۰ پوندی تبدیل شده اند که می توانند یک خودرو را بدون شکست قفل ها و شیشه ها باز کنند. معمول ترین روش های سرقت خودرو بدون کلید شامل انتقال یک سیگنال از سیستم هوشمند کلید خودرو از داخل خانه صاحب خودرو به خارج از خانه است. اما اکنون سارقان از گجت های پیچیده ای استفاده می کنند که به آن ها اجازه می دهد بدون نیاز به انتقال سیگنال از سیستم کلید هوشمند خودروها بتوانند در خودروهای لوکس را باز کرده و به سرقت ببرند. یکی از این ابزارها توسط یک کمپانی در بلغارستان به نام SOS Auto Keys فروخته می شود.

سرقت خودور بدون نیاز به کلید

این ابزارهای سرقت از دستگاه هایی ساخته شده اند که شباهت زیادی به دسته بازی Nintendo Game Boys دارد، کنسول دستی که در دهه ۱۹۹۰ میلادی مهم ترین و محبوب ترین ابزار بازی کودکان بود. این ابزار کلیدی اضطراری به عنوان پیشرفته ترین ابزار کلیدبازکنی در بلغارستان با قیمت ۲۰,۰۰۰ پوند به فروش می رسد. اگر چه سازندگان این گجت نسبت به استفاده نادرست و انجام امور خلاف با استفاده از آن هشدار داده اند اما یک ویدیو آموزشی در یوتیوب نشان می دهد که می توان از آن برای باز کردن در خودروهای مدرن کیا، هیوندای و میتسوبیشی در کمتر از یک دقیقه استفاده کرد. این گجت داده های مربوط به خودرو را ضبط و مانند یک پاسخ دهنده عمل کرده که خودرو آن به عنوان یک دستگاه ریموت تایید شده شناسایی می کند.

سرقت خودور بدون نیاز به کلید

بدین ترتیب با استفاده از این گجت می توان در خودرو را باز کرده و آن را به حرکت درآورد. این گجت شبیه دسته های بازی نینتندو در ماه جولای گذشته به فروش رسیده و نشان می دهد که سارقان خودرو از تکنولوژی ها و ترفندهای مدرن و پیچیده برای به سرقت بردن خودروهای لوکس استفاده می کنند. آمار نشان می دهد که میزان سرقت خودرو در بریتانیا در عرض ۶ سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته و سال قبل ۱۰۶,۲۹۱ در این کشور به سرقت رفته که بالاترین تعداد در تاریخ سرقت خودرو در بریتانیا به شمار می آید. در این روش سرقت، دارنده گجت کلیدبازکن دکمه سیستم مجاورت روی دستگیره خودرو را فشار می دهد.

سرقت خودور بدون نیاز به کلید

سپس داده هایی از خودرو ارسال می شود که توسط کنسول Game Boy اسکن و ثبت می شوند. بدین ترتیب دارنده کنسول جادویی می تواند سیستم خودرو را انتخاب کرده و سپس پاسخ موردنیاز توسط کنسول آماده می شود. در ادامه این کنسول مانند یک سیستم پاسخگو عمل کرده که سیستم کامپیوتری و امنیتی خودرو آن را شناخته و بدین ترتیب در خودرو باز می شود بدون اینکه دسته کلید هوشمند در دست فرد باشد.

بیشتر بخوانید: سرقت خودرو مرسدس بنز در کمتر از ۳۰ ثانیه در بریتانیا + ویدیو

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود