یک انسان در هر دقیقه چند عدد هات داگ میتواند بخورد؟

یک انسان در هر دقیقه چند عدد هات داگ میتواند بخورد؟

اگر تاکنون از خود پرسیده اید که انسان چه مقدار می تواند غذا بخورد، محققان پاسخ این سوال را یافته اند. هشتاد و چهار عدد هات داگ حداکثر غذایی است که یک انسان می تواند در عرض ۱۰ دقیقه بخورد، تنها ۹ عدد بیشتر از رکود جهانی که در این زمینه ثبت شده است. یک کارشناس آمریکایی با استفاده از داده های مربوط به مسابقات پرخوری، به مدلی دست یافته که مقدار غذایی که هر فرد در یک وعده می تواند بخورد را نشان می دهد.

مسابقات هات داگ خوری

داده های بدست آمده از مسابقات هات داگ خوری نشان می دهد که یک خاصیت انعطاف پذیری خارق العاده در ظرفیت معده وجود دارد. جیمز اسمولیگا از دانشگاه های پوینت کارولینای شمالی در این باره چنین گفته است: «میزان پیشرفت عملکرد شرکت کنندگان در مسابقات پرخوری بسیار بیشتر از ورزشکاران ورزش های اصلی است. سازگاری فیزیولوژیک برای رسیدن به این کارآیی ممکن است نشانگر نارسایی گوارشی ناشی از آموزش باشد».

مسابقات هات داگ خوری

در تحقیقاتش، دکتر اسمولیگا نتایج ۳۹ سال مسابقات خوردن هات داگ ناتان که توسط گروه فست فودهای زنجیره ای ناتان در ایالات متحده برگزار می شود را مورد بررسی قرار داد. مدل بدست آمده او نشان می دهد که انسان ها از لحاظ نظری توان خوردن تا ۸۳۲ گرم هات داگ در دقیقه و به مدت ۱۰ دقیقه را خواهند داشت که معادل بلعیدن ۸۴ عدد هات داگ کامل است. تمرکز بر روی عملکرد نفرات برتر این مسابقات در دوره ۵ ساله اخیر نشان می دهد که آموزش و تمرین می تواند به طور قابل ملاحظه ای میزان غذایی که ورزشکاران می توانند در یک وعده بخورند را افزایش دهند که از طریق تغییر در عملکرد طبیعی و سالم معده امکانپذیر می شود.

مسابقات هات داگ خوری

رکورد کنونی در مسابقات هات داگ خوری متعلق به جوئی چستنات ۳۶ ساله است که ۷۵ هات داگ کامل، معادل ۲۱,۰۰۰ کالری را در یک مسابقه خورد. این رکورد در ۴ جولای ۲۰۲۰ به ثبت رسید که سیزدهمین مقام قهرمانی او در مسابقات هات داگ خوری ناتان به شمار می آید. این مسابقات با یک رکورد جهانی جدید و هفتمین قهرمانی پیاپی برای میکی سودو آمریکایی در بخش زنان همراه بود که وی توانست ۴۸.۵ هات داگ را در عرض ۱۰ دقیقه بخورد.

بیشتر بخوانید: با خوشمزه ترین و منحصر به فرد ترین هات داگ های جهان آشنا شوید

منبع: dailymail
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود