مسابقات سه چرخه سواری سریلانکا با اسپانسری رد بول + ویدیو

مسابقات سه چرخه سواری سریلانکا با اسپانسری رد بول + ویدیو

انسان ها از زمان اختراع اتومبیل مسابقات اتومبیلرانی را آغاز کردند و در سریلانکا نیز علاقه به مسابقات موتوری بسیار قوی است. اوایل سال جاری، ۲۰۰ تیم دور هم جمع شده تا سه چرخه های موتوری موسوم به تاک-تاک (tuk-tuk) را در یک مسابقه به طول نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر شرکت دهند، مسابقاتی که در نیمی از این کشور انجام می شود. اسپانسر این مسابقات نیز کمپانی ردبول بوده که نام آن را Tuk It 2020 گذاشته است. این چهارمین سالی است که مسابقات سه چرخه سواری در روز ۲۲ فوریه در ایالت مونامال در کالواگالا، سریلانکا برگزار می شود.

مسابقات سه چرخه سواری در سریلانکا

مسابقات سه چرخه سواری در سریلانکا

مسابقات سه چرخه سواری در سریلانکا

مسابقات سه چرخه سواری در سریلانکا

مسابقات سه چرخه سواری در سریلانکا

مسیر این مسابقه بسیار شبیه مسابقات موتورسواری کوهستان بوده که موانع بسیاری بر سر راه خود دارد. هر یک از این سه چرخه ها سه سرنشین داشته که یکی نقش راننده و دو نفر دیگر نیز نقش حفظ کننده تعادل را دارند. در واقع دو نفر دیگر به دو طرف خودرو آویزان شده و با استفاده از وزن خود تعادل سه چرخه را در پیچ ها و جاهای دارای مانع حفظ می کنند. در ادامه سه چرخه هایی که از مرحله عبور از موانع جان سالم به در ببرند باید یک مسیر ۱۰۰ کیلومتری را تا دامبولا طی کنند. اولین تیمی که به این محل برسد جایزه را به خانه خواهد برد هر چند تیمی که سه چرخه خود را به خلاقانه ترین شکل ممکن تزیین کرده باشد نیز جایزه دیگری دریافت خواهد کرد.

دور بعدی مسابقات سه چرخه سواری سریلانکا در ماه اکتبر برگزار خواهدد شد که بسیار طولانی تر بوده، ۱۳ روز به طول انجامیده و ۱۰۰۰ چالش را شامل خواهد شد. برای شرکت در این مسابقات باید از قبل ۱۰۰ دلار برای چیزی شبیه بیمه پرداخت که پس از پایان مسابقه و در صورت ایجاد نشدن مشکل به تیم ها بازگردانده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: گزارش روزیاتو از جشنواره های فصلی در سریلانکا، سرزمین معابد

منبع: thedrive
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • Maede تیر ۲۹, ۱۳۹۹

    درود …. آروم آروم دارم نسبت به بازدید از سایت تجدید نظر میکنم. یعنی در به در انتخاب موضوعتون هستیم 🙂 یعنی در دنیا هیچ چیز دیگری جذاب تر برای روزیاتو نبود جز سه چرخه سواری در سریلانکا؟!!! سطح انتظارتمون رو اینقدر پایین نیارید. ببخشیدا.

  • ناصر تیر ۲۹, ۱۳۹۹

    چه دل خوشی دارن بابا…دمشون گرم..