غوغای تصاویر یک ماهی با لب های انسانی در اینترنت

غوغای تصاویر یک ماهی با لب های انسانی در اینترنت

چند روزی است که عکس هایی از یک ماهی با لب های انسانی و دندان های سفید صدفی فضای مجازی را پر کرده و بسیاری از کاربران این شبکه ها را به ترس و وحشت انداخته است.

این عکس ها توسط یکی از کاربران توییتر با نام رف نصیر در تاریخ دوم جولا منتشر شد و یک ماهی چند رنگ با لب های انسانی را نشان می دهد. حالا که این مطلب را می خوانید این پست توییتری بیشتر از ۱۴ هزار بار لایک شده و ۸ هزار نفر آن را ریتوییت کرده اند؛ همزمان بسیاری صحت و سندیت این تصاویر را زیر سوال برده اند.

ماهی با لب های انسانی

نکته ای که نباید فراموش شود این است که نصیر ادعایی دال بر ادیت نکردن این تصاویر مطرح نکرده و در نتیجه این احتمال وجود دارد که عکس ها کاملا ساختگی باشند. در این میان برخی هم ادعا کرده اند که نصیر با اضافه کردن دندان به این تصاویر کاری کرده که عکس ها شکل واقعی تری پیدا کنند. البته هستند عده دیگری که باور دارند این تصاویر واقعی هستند و به یکی از اعضای خانواده فریباماهیان تعلق دارند.

لوفتی عفیق روسلی زیست شناس دریایی و دانشجوی دوره دکترای دانشگاه ملی سنگاپور که معتقد است این عکس ها واقعیت دارند در مورد این ماهی چنین گفته است:

به محض دیدن خط قرمزی که از لب های ماهی به سمت باله هایش کشیده شده و همچنین وصله مشکی رنگ روی شکم آن حدس زدم که این آبزی متعلق به دسته فریباماهیان باشد.  بلافاصله بعد از دیدن عکس های این ماهی به سراغ اینترنت رفتم تا تصاویر گونه های مشابه به آن را ببینیم و با استفاده از کتاب راهنمای شناسایی جرالد آلن توانستم هویت آن را تایید کنم.

البته برخی بر این باورند که بخش هایی از این تصاویر با فتوشاپ دستکاری شده اند اما رسانه های محلی در مالزی همچنان روی مواضع قبلی خود مبنی بر واقعی بودن این تصاویر پافشاری می کنند و معتقدند که عکس ها به یکی از ۴۰ گونه فریباماهیان تعلق دارند.

فریباماهیان دندان های تیزی دارند و غذای معمولشان سخت پوستان دریایی و خارپشت های آبی است.

صندوق جهانی حیات وحش در مصاحبه با نشریه مترو تایید کرده که این عکس ها احتمالا به یک فریباماهی شکم سیاه  تعلق دارند. سخنگوی این سازمان در این باره گفته است:

این گونه ها که محدوده جغرافیایی گسترده ای را به عنوان زیستگاه خود انتخاب کرده اند (از کشور Seychelles در شرق آفریقا تا سد بزرگ مرجانی در اقیانوس آرام که مالزی را هم شامل می شود) بسیار شناخته شده اند.

بعد از انتشار این تصاویر در شبکه های اجتماعی بسیاری از کاربران تصمیم گرفتند که با قرار دادن مژه و ناخن های مانیکور شده کمی با این تصویر شوخی کنند و این ماهی را بیشتر از پیش شبیه به انسان کنند.

منبع: dailymail
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود