قیمت داروی کرونا اعلام شد؛ عرضه رمدسیویر و فاویپیراویر در داروخانه های دولتی

قیمت داروی کرونا اعلام شد؛ عرضه رمدسیویر و فاویپیراویر در داروخانه های دولتی

معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اعلام قیمت دولتی دو داروی کرونا یعنی رمدسیویر و فاویپیراویر ، از عرضه ی آن ها در داروخانه های دولتی خبر داد.

علی ماهر درباره ی شرایط فعلی وضعیت قاچاق داروهای کرونا اظهار داشت: دو داروی رمدسیویر و فاویپیراویر در داروخانه‌های دولتی موجود است و در صورت ارائه ی پرونده و تشخیص نیاز بیمار، این داروها با قیمت دولتی عرضه می‌ شوند. قیمت داروی رمدسیویر، هر ویال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت داروی فاویپیراویر به ازای هر ورق قرص حدود ۱۰۰ هزار تومان است و در داروخانه‌های ۱۳ آبان، شهید کاظمی و دیگر داروخانه‌های دولتی در صورت تأیید معاونت درمان موجود و قابل دریافت است.

ماهر با اشاره به تولید داروی رمدسیویر در داخل کشور، گفت: این دارو در گذشته در ایران تولید نمی‌ شد و طبق اعلامیه ی وزارتخانه، هیچ دارویی قبل از تأیید توسط وزارت بهداشت، نباید تجویز شود. در صورت خرید دارویی که مورد تأیید نیست، دولت هیچگونه مسئولیتی در قبال عواقب این عمل به عهده نمی‌ گیرد.

قیمت داروی کرونا

داروی رمدسیویر (Remdesivr) یک داروی ضد ویروس و تولید یک شرکت آمریکایی است که در گذشته برای درمان ابولا تولید شده بود اما در زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ هم در درمان بیماران موثر بوده است. بررسی های انجام شده نشان می دهد این داروی طول دوره ی درمان کووید۱۹ را کوتاه می کند و آن را از ۱۴ روز به ۱۰ روز کاهش می دهد. استفاده از این دارو تا حدود ۲۰ درصد در بهبود بیماران بدحال مبتلا به کووید-۱۹ مؤثر است.

فاویپیراویر (Favipiravir) هم یک داروی ضد ویروس و تولید یک شرکت ژاپنی است که در اواخر سال ۲۰۱۴ به عنوان درمان اورژانسی بیماری ابولا در غرب آفریقا تولید شده بود. طبق تحقیقات دانشمندان چینی مصرف داروی فاویپیراویر در بیماران کرونایی مدت زمان پاکسازی ویروس از بدن را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.

منبع: مهر
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود