مروری بر ۱۴ اثر سینمایی برتر آرنولد شوارتزنگر

مروری بر ۱۴ اثر سینمایی برتر آرنولد شوارتزنگر

وقتی حرف از فیلم‌های اکشن پیش می‌آید نمی‌توان بازیگری مشهورتر از آرنولد شوارتزنگر مثال زد. فیلم‌های او طی دو دهه‌ی ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی صدها میلیون دلار فروش داشته‌اند؛ فیلم‌هایی همچون «ترمیناتور»، «غارتگر» و «یادآوری کامل» اکنون دیگر جزء فیلم‌های کلاسیک او به حساب می‌آیند. اما او دست از کار نکشید و با ادامه‌ی حرفه‌ی بازیگری‌اش ثابت کرد در ژانری به جز فیلم‌های اکشن هم می‌تواند موفق باشد و در فیلم‌هایی همچون «دوقلوها» در سال ۱۹۸۸ بازی کرد که در ژانر «زوج هنری» می‌گنجد و «پلیس کودکستان» نیز در سال ۱۹۹۰ از او اکران شد که از جمله فیلم‌های «کمدی اکشن» بود و همین آثارش حتی به شهرت او افزود. در این مطلب به ۱۴ مورد از بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر اشاره خواهیم کرد و توضیحاتی در موردشان ارائه می‌کنیم.

۱۴ ) خداحافظی طولانی – ۱۹۷۳

بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر

آرنولد در فیلم سینمایی (خداحافظی طولانی) نقش آدم‌کشی را بازی می‌کرد و در این سکانس از فیلم رئیسشان از گروه خود می‌خواهد لباس‌هایشان را درآورند تا نشانی برای وفاداری‌شان باشد. شاید این تنها راهی بود که رابرت آلتمَن، کارگردان این فیلم، بتواند اندام آرنولد را به نمایش بگذارد. این فیلم را می‌توان در فهرست بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر قرار داد اما با توجه به دیگر آثار آرنولد، رتبه‌ی آخر این فهرست را می‌توان مناسبش دانست.

۱۳ ) قتل گانتِر – ۲۰۱۷

بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر

مورد بعدی در میان بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر را می‌توان فیلم قتل گانتر به حساب آورد. این فیلم که محصول سال ۲۱۰۷ است شاید بتوان عجیب و غریب‌ترین بازی آرنولد دانست، البته اگر بازیگری او در تبلیغات ژاپنی را نادیده بگیریم. آرنولد شوارتزنگر در فیلم قتل گانتر نقش قاتلی بدنام و رسوا را بازی می‌کند که هر از گاهی در فیلم ظاهر می‌شود و لباس‌های عجیبی هم به تن دارد و آهنگ‌های کانتری می‌خواند اما از سویی هم گروهی آدم‌کش غیرحرفه‌ای به دنبال قتل او هستند.

۱۲ ) مَگی – ۲۰۱۵

بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر

یکی دیگر از بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر فیلم مگی است. آرنولد در این فیلم نقش پدری را بر عهده دارد که متوجه می‌شود دخترش «ابیگِیل برِسلین» توسط زامبی‌ها آلوده شده و طولی نخواهد کشید که دخترش هم جزئی از زامبی‌ها شود. آرنولد بازی خیره‌کننده‌ای در فیلم داشت و مورد تحسین منتقدین سینما قرار گرفت.

۱۱) آخرین قهرمان اکشن – ۱۹۹۳

بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر

آخرین قهرمان اکشن را می‌توان از دیگر بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر به حساب آورد. این فیلم در سینماها با شکست مواجه شد و حتی منتقدان نیز نقدهای مثبتی از این فیلم ارائه نکردند، اما از سوی دیگری هم طرفدارانی دوآتشه هم پیدا کرد. مخاطبان این فیلم در نهایت متوجه شدند که فیلم آخرین قهرمان اکشن درواقع نوعی شوخی با این ژانر کمدی اکشن بوده که به کمک آرنولد شوارتزنگر ساخته شد.

۱۰ ) کماندو – ۱۹۸۵

بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر

مورد بعدی از فهرست بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر به فیلم کماندو مربوط می‌شود. این فیلم از فیلم‌های مطرح آرنولد شوارتزنگر به حساب می‌آید و او در این فیلم نقش یک نظامی بازنشسته را بازی می‌کند که در تلاش است دختر ربوده‌شده‌اش را برگرداند و در این راه هیچ چیزی جلودارش نیست. بودجه‌ی ساخت این فیلم ۹ میلیون دلار بیشتر نبود اما به فروش کم‌سابقه‌ی ۵۷.۵ میلیون دلاری در زمان خود رسید و همین امر نیز موجب شد فیلم کماندو هفتمین فیلم پردرآمد هالیوود لقب گیرد.

۹ ) مرد فراری – ۱۹۸۷

بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر

فیلم مرد فراری از جمله فیلم‌های اقتباسی راه‌یافته به سینماست که بر اساس کتابی با همین نام اثر استفان کینگ ساخته شده. آرنولد در این فیلم بازی بسیار خوبی از خود به جای گذاشته. او در فیلم (مرد فراری) در نقش یک خلبان هلی‌کوپتر پلیس ظاهر شده که باید آدم‌های فراری را به قتل برساند اما درپی سرپیچی او از این دستور مقامات او را مسئول کشتار می‌دانند و او را به زندانی مخوف می‌اندازند. این فیلم با بودجه‌ی ۲۷ میلیون دلاری ساخته شد و فروشی برابر با ۳۸ میلیون دلار داشت اما در مجموع نظرات متناقضی را از سوی منتقدان گرفت.

۸ ) کونانِ بربر – ۱۹۸۲

بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر

جان میلیوس، کارگردان فیلم کونان بربر، تأثیر بسزایی در شهرت آرنولد داشت و او با همین نقش کونان سال‌های سال برجسته‌ترین فرد میان بدنسازان به شمار می‌رفت. آرنولد در این فیلم نقش یک جنگجوی بربر را برعهده دارد که و در پی انتقام از قاتل پدر و مادرش است.

۷ ) ترمیناتور – ۱۹۸۴

بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر

آرنولد دو سال پس از نقش‌آفرینی در فیلم کونان توانست نظر جیمز کامرون را به خود جلب کند و در فیلم به‌یادماندنی ترمیناتور او جلوی دوربین برود. آرنولد شوارتزنگر در این فیلم نقش سایبورگ (یا ربات انسان‌نما) را برعهده داشت که از سال ۲۰۲۹ به سال ۱۹۸۴ فرستاده می‌شود تا زن جوانی را به اسم (سارا کانر) بکشد، چراکه سارا کانر از سوی ربات‌ها «ناجی بشر» شناخته شده است. نقش‌آفرینی آرنولد در فیلم ترمیناتور قطعاً به‌یادماندنی‌ترین نقشی است که او طی دوران بازیگری‌اش به عهده داشته.

۶ ) تپش آهن – ۱۹۷۷

بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر

تپش آهن فیلمی در ژانر مستند-درام است که به رقابت‌های مِستر یونیورس و مِستر المپیا (برنده رقابت حرفه‌ای پرورش اندام مردان) در سال ۱۹۷۵ می‌پردازد و اوج زیبایی اندام آرنولد را به تصویر می‌کشد. این فیلم نیز از بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر محسوب می‌شود.

۵ ) یادآوری کامل – ۱۹۹۰

بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر

آرنولد شوارتزنگر در فیلم یادآوری کامل نقش مردی مرفه را به عهده دارد که تلاش می‌کند بفهمد زندگی‌اش حقیقی است یا رویایی که به او تلقین شده. یکی از اتفاقات جالب توجه هنگام اکران فیلم (یادآوری کامل) این است که در همین سال فیلم کمدی (پلیس کودکستان) نیز از آرنولد روی پرده‌ی سینماها رفت. فیلم (یادآوری کامل) با بودجه‌ای حدود ۶۰ میلیون دلار ساخته شد که به همین سبب نیز یکی از فیلم‌های پرهزینه‌ی هالیوود در زمان خود لقب گرفت اما موفقیت فیلم توانست فروش حدوداً ۲۶۱ میلیون دلاری را برای دست‌اندرکارانش به ارمغان آورد.

۴ ) دوقلوها – ۱۹۸۸

بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر

تا سال ۱۹۸۸ دست‌اندرکاران تولید فیلم در هالیوود از آرنولد انتظاری جز بازی در فیلم‌های اکشن نداشتند، که البته جای تعجبی هم نداشت، کار و بار فیلم‌های اکشن در آن زمان سکه بود و درآمد هنگفتی نسیبشان می‌کرد. اما آرنولد سعی داشت توانایی بازیگری‌اش را به رخ همگان بکشد و از این رو نیز با ایوان رایتمَن، کارگردان فیلم دوقلوها، همکاری کرد و همراه (دَنی دِویتو)ی کمدین در این فیلم به نقش‌آفرینی پرداخت. از آن پس بود که استودیوهای فیلم‌سازی فهمیدند آرنولد توانایی درآمدزایی در دو ژانر گوناگون را دارد. این فیلم که یکی دیگر از بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر است درحالی که با بودجه‌ی ۱۸ میلیون دلاری ساخته شد، فروشش در تمام دنیا به رقمی حدود ۲۱۶ میلیون دلار رسید و از همین حیث نیز از فیلم‌های بسیار موفق در کارنامه‌ی هنری آرنولد محسوب می‌شود.

۳ ) پلیس کودکستان – ۱۹۹۰

بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر

دو سال پس از نقش‌آفرینی آرنولد شوارتزنگر در فیلم کمدی و موفق (دوقلوها) رایتمن و آرنولد دوباره با همکاری هم فیلمی کمدی را به روی پرده‌ی سینماها فرستادند که آرنولد در آن نقش یک پلیس مخفی را بازی می‌کرد و برای انجام مأموریتش باید معلم یک کودکستان می‌شد. این فیلم نیز همانطور که انتظار می‌رفت با استقبال خیره‌کننده‌ی مخاطبان مواجه شد و از بودجه‌ی ۲۶ میلیون دلاری، فروش ۲۰۲ میلیون دلاری را نسب دست‌اندرکارانش کرد.

۲ ) ترمیناتور ۲: روز رستاخیز – ۱۹۹۱

بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر

(ترمیناتور ۲: روز رستاخیز) در ادامه‌ی فیلم ترمیناتور محصول سال ۱۹۸۴ ساخته شد و با توجه داستان پرکشش و صحنه‌های اکشن بسیار دیدنی به یکی دیگر از فیلم‌های موفق و پرفروش در میان آثار هنری آرنولد تبدیل شد. این فیلم با بودجه‌ای معادل ۹۴ میلیون دلار ساخته شد اما در هنگام اکران بیش از ۵۲۰ میلیون دلار فروش داشت.

۱ ) غارتگر – ۱۹۸۷

بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر

فیلم غارتگر را نیز می‌توان سرآمد بهترین آثار سینمایی آرنولد شوارتزنگر دانست. او در این فیلم مهیج بازی بسیار دیدنی از خود نشان داده و تقریباً می‌توان این فیلمش را همه‌چیزتمام دانست. فروش حدود ۹۹ میلیون دلاری فیلم غارتگر را به‌رغم بودجه‌ی حدوداً ۱۸ میلیون دلاری می‌توان مؤید همین امر دانست.

دیگر مطالب خواندنی:

نکات هیجان‌انگیز فیلم هری پاتر که از نظرتان پنهان مانده‌اند

بازیگران خردسال هالیوودی که هنوز در هالیوود سروری می‌کنند

فیلم های خاطره انگیز هالیوود که بنا به ناهنجاری‌های اجتماعی فراموش شدند

هر آنچه که باید در مورد کیانو ریوز بدانید؛ سرگذشت پرفراز و نشیب جنتلمن هالیوود

منبع: insider
مطالب مرتبط
یک نظر

ورود

  • kdhdj مرداد ۱۰, ۱۳۹۹

    فیلم داغ سرخ (red heat) هم خیلی خوب بود
    از نظر من جز فیلمای خوبه ارنولده!