جزییات مرگ مرموز «سها رضانژاد»؛ بانوی طبیعت گرد کرجی

پلیس آگاهی، فرضیه تجاوز و آدم ربایی را رد کرد

جزییات مرگ مرموز «سها رضانژاد»؛ بانوی طبیعت گرد کرجی

سها رضا نژاد دختر کرجی است که برای طبیعت گردی با یک اکیپ به گلستان می رود و پس از گذشت چند هفته مفقودی، نهایت پیکر بی جانش پیدا می شود. سناریوهای مختلفی در مرگ مرموز سها رضانژاد در دستور بررسی قرار دارد. فعلا گزارش پزشکی قانونی از کالبدشکافی جسد این دختر جوان اعلام نشده است. به نظر می رسد یکی از مرگ های مرموز تابستان ۹۹، مربوط به مرگ مشکوک سها رضانژاد باشد که بازتاب های خبری بسیاری پیدا کرده است.

جسد سها رضانژاد روز جمعه ۱۷ مرداد ۹۹ پیدا شد. روزی که شاهد مرگ ماه چهره خلیلی هنرپیشه سینما در لندن بودیم.

رسیدگی قضایی به پرونده سها رضانژاد که در رسانه ها با نام دختر گمشده از وی یاد می شود نشان می دهد که تور طببعت گردی، فاقد مجوز قانونی بوده است. کشف سها رضانژاد در مناطق کوهستانی صعف العبور شهرستان کردکوی کشف شده بود.

جسد سها رضا نژاد پس از ۲۸ روز در ارتفاعات جهان نما کردکوی پیدا شد. پیکر بی جان سها رضا نژاد در پایین پرتگاهی در نزدیکی مکانی که گروه طبیعت گردی مستقر بود پیدا شد. پیکر پیدا شده قابل احراز هویت نبود و تست DNA‌ مشخص کرد که پیکر متعلق به سها رضا نژاد است. دادستان عمومی کردکوی در غرب استان گلستان، پیدا شدن پیکر بی جان سها رضا نژاد را تایید کرده بود.

سها رضا نژاد ، بانوی طبیعت گرد ایران، ظهر جمعه ۲۰ تیر ماه سال ۹۹ مفقود شده بود. سها رضا نژاد به همراه یک گروه ۲۰ نفره طبیعت گردی از تهران به استان گلستان رفته بودند و در ارتقاعات جهان نما مستقر شدند. خانواده سها رضا نژاد اعلام کردند برای پیگیری کشته شدن دخترشان، از وکیل استفاده خواهند کرد.

دادستان استان گلستان گفته بود که طبق بررسی های کارشناسان زبده پلیس آگاهی، سقوط سها رضانژاد از ارتفاع، علت اصلی مرگ است. اما جزییات بیشتر مرگ پس از کالبد شناسی و بررسی دقیق میدان صحنه فوت توسط پزشکی قانونی اعلام می شود. شهرستان کردکوری، ۳۰ کیلومتری غرب گرگان واقع شده و ارتفاعات سردسیر جنگلی آن علاوه بر چشم اندازهای زیبا به دریای خزر، مقصد گردشگری تابستان گردها در مناطق شمال کشور است.

خانواده سها رضا نژاد گفته بود که ساعت ۱۱ روز ۵شنبه شب ۲۰ تیر ماه، این دختر جوان با آن ها تلفنی حرف زده بود و پس از دیگر از دختر خبری نشد. همسفران سها رضا نژاد گفته بودند که تا نیمه های شب، سها رضانژاد با آن ها بوده و بیدار بود. سها رضا نژاد ساعت ۸:۳۰ صبح برای رفتن به دستشویی صحرایی، از چادر خارج می شود و پس از آن دیگر کسی از وی خبری ندارد.

سها رضانژاد
تصاویری از سها رضانژاد دختر طبیعت گرد استان تهران

از همان لحظه مفقودی سها رضا نژاد، عملیات ویژه هلال احمر و ناجا آغاز می شود اما پس از گذشت چند هفته، در نهایت پیکر بی جانش پیدا می شود تا سناریوهای مختلفی از قتل تا آدم ربایی در کنار سقوط از ارتفاع شکل بگیرد.

سها رضا نژاد
تصویری از عملیات تجسس توسط سگ های هلال احمر در مناطق جنگلی استان گلستان

زهره پدرام نیا دوست ۲۰ ساله سها رضا نژاد از ۷ سالگی و از دوران مدرسه با سها رضا نژاد آشنا است. او گفته بود هر اتفاقی رخ داده باشد، به تصمیم خود سها رضا نژاد نبوده است. هر چه بوده احتمالا اجباری در کار بوده و به تصمیم سها رضا نژاد ارتباطی نداشته است. باید تحقیقات بیشتری انجام شود. به مدت ۲۰ روز، یک اکیپ ۱۵۰ نفره در عملیات تجسس حضور داشتند و سرنخی یافت نشد تا اینکه جسد سها رضا نژاد پیدا شد. لذا احتمال ربایش جدی است.

رئیس پلس آگاهی استان گلستان شامگاه جمعه ۱۷ مرداد ۹۹، جنایی بودن مرگ مرموز سها رضا نژاد را رد کرد. رئیس پلیس آگاهی استان گلستان اعلام کرده است که سها رضا نژاد شب قبل از روز حادثه، قرص خواب آور مصرف کرده است. منطقه ای که او برای گردش آمده بود، امنیت بالا داشته و فرضیه تجاوز و ربایش رد می شود.

طبق اعلام وکیل خانواده سها رضا نژاد، نتیجه نقطه زنی BTS موبایل سها رضانژاد بزودی اعلام می شود. هم چنین بازجویی و بررسی افراد سابقه دار ظنین در پرونده مرگ سها رضانژاد نیز در دستور بررسی قرار دارد. احتمالا موبایل سها رضانژاد بتواند سرنخی باشد بر کشف جزییات بیشتر از ماجرای مرگ مرموز این دختر ۲۸ ساله.

هموطنان در استفاده از تورهای طبیعت گردی، حتما از مراکز دارای مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان محل اقامت استفاده کرده و بیمه سفر داشته باشند. لیدر تورهای طبیعت گردی، باید کارت معتبر داشته باشد. برای مشاهده شرایط دریافت کارت تور لیدی به این لینک مراجعه کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود