ماه چهره خلیلی، هنرپیشه سینما و تلویزیون در سن ۴۴ سالگی درگذشت

ماه چهره خلیلی، هنرپیشه سینما و تلویزیون در سن ۴۴ سالگی درگذشت

ماه چهره خلیلی هنرپیشه سینما و تلویزیون در سن ۴۴ سالگی درگذشت. این چندمین خبر تاسف آور برای سینمای ایران در تابستان ۹۹ بود. ماه چهره خلیلی ، متولد سال ۱۳۵۵ بود و کارشناسی ارشد معماری خود را از دانشگاه آکسفورد انگلستان اخذ کرد و ساعاتی پیش در لندن، دار فانی را وداع گفت.

او در سریال هایی چون مختارنامه و کلاه پهلوی، نقش آفرینی کرده بود. درگذشت ماه چهره خلیلی، هنرپیشه سینما و تلویزیون ایران بازتاب های گسترده ای در صفحات اینستاگرام چهره های مطرح سینمایی و تلویزیونی ایران داشته است.ماه چهره خلیلی در فیلم های سینمایی چون فصل انار، رنج و سرمستی و یادم تو را فراموش نیز ایفای نقش کرده بود.

همسر او، ابراهیم اشرفی نام دارد. ماه چهره خلیلی ، نوه دختری مرحوم پروین سلیمانی نیز محسوب می شد.

ماه چهره خلیلی، دختر متولد ۲۵ دی ماه در تهران، به دلیل ایست قلبی درگذشت و هنوز جزییات دقیقی درباره علت این حمله قلبی اعلام نشده است. با این حال، گوهر خیراندیش از هنرپیشه های سینما و تلویزیون ساعاتی پیش اعلام کرد که مرحوم ماه چهره خلیلی به دلیل ابتلا به سرطان کبد و پیشروی بیماری، از دنیا رفتندو علت مرگ ماه چهره خیلی سرطان کبد است.

گوهر خیراندیش در اینستاگرامش نوشت که ماه چهره خلیلی و مجید اوجی با سریال مرضیه، یادگاری خوبی بر جای گذاشتند. گوهر خیراندیش گفت که سرطان، همسرش، پدرش، خواهرش، خواهرزاده اش، عمو زاده اش و همکلاسی و همکارش را از وی تا کنون گرفته است.

مدیره گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفته بود که شایع ترین علت سرطان کبد در ایران، هپاتیت نوع C و B است. سالانه ۲۰۰ هزار تن از هموطنان به سرطان کبد دچار می شوند. سیگار، قلیان و تریاک و الکل، از عوامل ابتلا به سرطان کبد است.

او یک فرزند به نام پرواز داشت. ماه چهره خلیلی از سال ۱۳۸۱ تا سال ۱۳۹۵ در ده ها فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد که عبارتند از: اشنوگل، قرارمون پارک شهر، صله سحر، سوت دل، قلب سفید قاصدک ها، سلام بر فرشتگان، پرنده باز، شور شیرین، موش، تله و نقاب در سال ۱۳۸۳. پرستو صالحی و بهنوش بختیاری، با انتشار اینستانوشته هایی، درگذشت این هنرمند جوان کشورمان را تسلیت گفتند.

اینستاگرام ماه چهره خلیلی، ۵۱۴ هزار دنبال کننده دارد و بیش از ۴۷۰ تصویر از او به اشتراک گذاشته شده است. ماه چهره خلیلی قبلا در اینستاگرامش نوشته بود که زیبایی یک زن، به باطن زیبای او است و نه ظاهر او و قدرت یک مرد نیز به حمایت کردنش است و نه زور گفتن او.

درگذشت ناگهانی مرحوم ماه چهره خلیلی توسط پرستو صالحی رسانه ای شد. پرستو صالحی به ایسنا گفته بود که هنرپیشه سریال در چشم باد و مختارنامه، در یکی از بیمارستان های لندن جمعه ۱۷ مرداد درگذشت. ماه چهره خلیلی یکی از شاگردان استاد مرحوم حمید سمندریان بود. بیش از ۲۰ درصد علت مرگ و میر ایرانیان در سال های اخیر طبق گزارش سازمان ثبت احوال، بیماری های قلبی و عروقی بوده است.

در هجدهمین جشن سینمایی حافظ که سال ۱۳۹۷ در تهران برگزار شده بود، مرحوم ماه چهره خلیلی با لباسی سفید رنگ که توسط دوست و طراح لباسش سارا ضیا طراحی شده بود، حاضر شد.

ماه چهره خلیلی
تصویری از لباس شیک مرحوم ماه چهره خلیلی در جشن حافظ در برج میلاد تهران
ماه چهره خلیلی
تصویری از اینستانوشته های مرحوم ماه چهره خلیلی در اینستاگرامش که مربوط به روز زن بود
ماه چهره خلیلی
تیپ و استایل مرحوم ماه چهره خیلیلی در کریسمس ۲۰۲۰ میلادی که از لندن این پست را به اشتراک گذاشته بود
ماه چهره خلیلی
ماه چهره خلیلی و دوستش در هتل ۵ ستاره ماریوت لندن در آوریل ۲۰۱۸ میلادی که با لایک پرستو صالحی هم همراه شده بود
ماه چهره خلیلی
تیپ ماه چهره خلیلی در سریال کلاه پهلوی
ماه چهره خلیلی
مرحوم ماه چهره خلیلی در سریال مرضیه شبکه ۲ سیما
ماه چهره خلیلی
عکس بالا مربوط به ۲۲ شهریور ماه سال ۱۳۹۸ است که ماه چهره خلیلی در کنار شایلین رحیمی، هنرپیشه خردسال سریال مرضیه که در شبکه ۲ سیما پخش شد، ایستاده است.
ماه چهره خلیلی
تیپ ماه چهره خلیلی در آخرین جشن تولدش در سال ۱۳۹۸
ماه چهره خلیلی
از کلکسیون تیپ های مرحوم ماه چهره خلیلی که به مناسبت روز جهانی دختر در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته بود
ماه چهره خلیلی
استایل ماه چهره خلیلی در اکران مردمی فیلم های قرارمون پارک شهر و پارادایس در تهران
ماه چهره خلیلی
مرحوم ماه چهره خلیلی در کنار گوهر خیراندیش هنرپیشه پیشکسوت سینما و تلویزیون ایران
اینستانوشته وداع بهنوش بختیاری با مرحوم ماه چهره خلیلی

بهنوش بختیاری ساعاتی پس از درگذشت ماه چهره خلیلی در پستی نوشت که ماه چهره جان رفتنت رو چطوری باور کنم رفیق؟ باورم نمیشه. انسان ها، قلب هم رو می‌شکنند و باور نمیکنند که به همین راحتی، از دستشون میدیم.

بیشتر با سلبریتی های سینما و تلویزیون ایران

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود