شهردار قاتل، شاکی جدید سریال خانگی «آقازاده» شد

شهردار قاتل، شاکی جدید سریال خانگی «آقازاده» شد

محمد علی نجفی، وزیر سابق آموزش و پرورش و شهردار سابق تهران که سال گذشته به اتهام حمل غیرقانونی اسلحه و شلیک به همسر دومش (میترا استاد) در حمام منزلش در سعادت آباد تهران، با حکم  شعبه ۹ دادگاه کیفری پایتخت، به قتل عمد محکوم شده بود، اکنون شاکی جدید سریال خانگی آقازاده است.

قتل عمد محمد علی نجفی، ۲ بار توسط دادگاه تایید شد. او هم چنین به ۷ سال و نیم زندان نیز محکوم شد.البته دیوان عالی کشور، حکم محمد علی نجفی را که شعبه نهم دادگاه کیفری صادر کرده بود، نقض کرد که جزییات را در این لینک بخوانید.

اکنون وکیل آقای شهردار قاتل گفته است که اگر به موکلم (محمد علی نجفی) ، اتهامی زده شود، از اتهام زنندگان شکایت خواهیم کرد. الگو گرفتن کاراکتر بحری با بازی مهدی سلطانی از زندگی محمد علی نجفی و ماجرای قتل میترا استاد توسط شهردار تهران در این سریال، گمانه های زیادی مطرح کرده است.

حمید رضا گودرزی، وکیل خانواده نجفی در واکنش به کاراکتر دکتر بحری گفته بود که پیگیر اخبار این سریال هستیم و در صورت خدشه دار شدن حیثیت خانواده دکتر محمد علی نجفی، از این سریال شکایت می کنیم. او گفته بود که در نشریات چند روز اخیر، مطالب زیادی درباره شباهت کاراکتر دکتر بحری با دکتر محمد علی نجفی مطرح شده است.

البته او گفته که در قسمت های اخیر این سریال، ارتباطی بین زندگی کاراکتر اصلی (دکتر بحری) و شخصیت دکتر محمد علی نجفی رصد نشده است. وکیل آقای محمد علی نجفی، یکی از چهره های معروف امور قضایی در دهه هفتاد شمسی کشور است.

او بازپرس ویژه پرونده های مطرح دهه هفتاد مثل قتل های «خفاش شب» و تراژدی «شاهرخ و سمیه» است که جنجال های زیادی در جامعه به پا کرد. وکیل آقای نجفی گفته که فعلا درباره شباهت زندگی دکتر بحری با زندگی و شخصیت دکتر محمد علی نجفی نمی توان قضاوت قطعی کرد و باید منتظر پخش بقیه قسمت های سریال شبکه خانگی آقازاده بود.

محمد علی نجفی
اینستانوشته مهدی سلطانی درباره نقش او در سریال آقازاده

درباره سریال پر سر و صدای آقازاده به کارگردانی بهرنگ توفیقی که کلکسیونی از سوپراستارهای سینما و تلویزیون ایران از نیکی کریمی تا امین حیایی را در خود جای داده است، در این لینک بخوانید و با شخصیت ها و هنرپیشه های سریال و داستان آن آشنا شوید.

ساشا سبحانی، فرزند احمد سبحانی، سفیر سابق ایران در ونزوئلا که از قماربازهای جنجالی در اینستاگرام ایرانیان محسوب می شود نیز چندی پیش، به گمانه زنی ها درباره شباهت او با یکی از کاراکترهای سریال آقازاده واکنش نشان داد. به نظر می رسد سریال آقازاده توانسته به صورت غیر مستقیم، برشی از واقعیت های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی دهه نود شمسی را در قالب سریالی در روزهای کرونایی ایران، به تصویر بکشد که البته بازتاب های زیادی هم به دنبال داشته است.

نقش آفرینی های جنجالی آقازاده ها، خانم زاده ها، ژن خوب ها و پرستوها و روابط پشت پرده سیاسی و هنری و اقتصادی، بخشی از واقعیت های اقتصادی و سیاسی یک دهه اخیر ایران بوده که گفتمان غالب در رسانه ها و شبکه های اجتماعی ایرانیان در یک دهه اخیر شده است. داستان ژن خوب را اولین بار، فرزند ارشد دکتر محمد رضا عارف (رئیس سابق اصلاح طلبان مجلس و نامزد ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲) مطرح کرد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود