جزییات عرضه اولیه نخستین کترینگ بورسی ایران: «گدنا» ۳شنبه ۲۸ مرداد

جزییات عرضه اولیه نخستین کترینگ بورسی ایران: «گدنا» ۳شنبه ۲۸ مرداد

عرضه اولیه شرکت تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک با نماد گدنا ، روز ۳شنبه ۲۸مرداد ۹۹ انجام می شود. سهامدار عمده اولین کترینگ بورسی ایران، شرکت FIN DONHAUSER اتریش است. ثبت سفارش گدنا روز سه شنبه ۲۸ مرداد ۹۹ از ساعت ۱۳ تا ۱۷ انجام می شود. لذا دقت کنید که مثل بقیه عرضه اولیه ها، ساعت ۸ تا ۱۲، زمان ثبت سفارش گدنا نیست. شما بایستی حتما در این بازه زمانی، نسبت به ثبت سفارش عرضه اولیه گدنا اقدام کنید.

لذا زمان عرضه اولیه گدنا مثل عرضه اولیه غکورش (صنعت غذایی کوروش) که ۴شنبه ۲۹ مرداد است، ۴شنبه نیست و ۳ شنبه است. در این گفتار، اطلاعات خوبی درباره ثبت سفارش عرضه اولیه گدنا ، فعالیت های گدنا، دوره بازدهی سهم گدنا و آنچه درباره عرضه اولیه نخستین کترینگ ایران باید بدانیم ارائه شده است. گدنا اولین کترینگ ایران است که در بازار فرابورس ایران، پذیرش شده و امیدواریم راه برای حضور سایر کترینگ ها، هتل ها و فعالان گردشگری و غذایی کشور در ایران عصر ۱۴۰۰ فراهم شود.

شرکت تهیه توزیغ غذای دنا فدک با نماد گدنا، ۳۰۰ میلیون سهم است. ۲۰ درصد کل سهام گدنا یعنی ۶۰ میلیون سهم گدنا، عرضه اولیه خواهد شد. با فرض اینکه مثل عرضه اولیه بگیلان، شاهد مشارکت ۵.۵ میلیون کد حقیقی و حقوقی باشیم، احتمالا به هر کد، نهایت ۱۰ تا ۱۲ سهم تعلق بگیرد. قیمت کف عرضه اولیه گدنا، ۵۸۰۰ ریال و سقف قیمت عرضه اولیه گدنا نیز ۶۰۰۰ ریال تعیین شده است.

لذا با فرض مشارکت ۵.۵ میلیون نفر در عرضه اولیه گدنا، میزان نقدینگی مورد نیاز برای مشارکت در عرضه اولیه گدنا در روز ۳شنبه ۲۸ مرداد ۹۹، حداکثر ۷۲۰۰ تومان است. ملاحظه می کنید که این شرکت، شرکت کوچکی در عرضه اولیه بوده و به نسبت غول هایی چون شستا و نوری و پارس، نقدینگی زیادی نیاز ندارد.

اما اگر شما برای همه اعضا خانواده کد بورس بگیرید و ۱۲ ماه سهامداری کنید، این ۱۰ هزار تومان های شما در بازه یک سال آینده، رقمی خواهد شد که می توانید با سود آن، وارد سهام بزرگ و بنیادی بورس شوید. لذا هر عرضه اولیه ای را شرکت کرده و تا ۱۲ ماه سهامداری کنید و به نوسانات موقتی شاخص کل نیز کاری نداشته باشید.

عرضه اولیه گدنا
اطلاعیه عرضه اولیه شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک که ۲۶ مرداد ۹۹ توسط فرابورس ایران رسانه ای شد

روز سه شنبه ۲۸ مرداد ۹۹، از ساعت ۱۳ تا ۱۷ باید به سامانه معاملات آنلاین کارگزاری خود مراجعه کرده و در بخش ثبت سفارش (گزینه عرضه اولیه گدنا) را انتخاب کنید. سپس بر اساس بازه قیمتی و تعداد سهمی که اعلام کردیم، ثبت سفارش کنید.

روز ۴ شنبه ۲۹ مرداد ۹۹ مصادف با عرضه اولیه غکورش که نهایت به ۲ میلیون ریال نقدینگی نیاز دارد، عرضه اولیه گدنا در فراوبرس انجام می شود. اولین روز معاملاتی گدنا، اول شهریور است. قیمت روی ۶۳۰ تومان آغاز می شود. انتظار داریم تا پایان شهریور، ‌هر سهم گدنا بتواند در گام اول به ۹۰۰ تومان و تا پایان سال بالای ۲۰۰۰ تومان تثبیت شود. گدنا، یکی از کاندیداهای افزایش سرمایه در سال ۱۴۰۰ است.

طبق اعلام فرمانده بورس ایران (دکتر قالیباف اصل)، تا اسفند سال ۱۴۰۰ شمسی، هر هفته ۲ عرضه اولیه داریم و ۱۴۰ شرکت عرضه اولیه خواهد شد. در کلیه عرضه اولیه ها شرکت کرده و حداقل ۱۲ ماه سهامداری کنید.

تابلوخوانی گدنا

اگر قصد ورود سنگین به گدنا به دید سرمایه گذاری بلند مدت دارید، حتما تابلو گدنا را نگاه کنید. از مهر ماه پس از متعادل شدن صف خرید میلیونی گدنا پس از عرضه اولیه، بررسی اطلاعات تابلو، راهنمای شما برای بررسی بازی بازیگردان و حقوقی سهم است. گدنا در بازار دوم فرابورس قرار دارد. در گروه هتل و رستوران و هم گروهی های خوبی چون غول گردشگری ایران (سمگا)، گکوثر و گکیش، گپارس و غول گردشگری خراسان (گشان) دارد. میزان EPS گدنا نیز ۱۶۰ و میزان P/E نیز ۶.۲۵ اعلام شده است.

عرضه اولیه گدنا
تابلو معاماتی سهم گدنا در بازار دوم فرابورس ایران

سهامدار عمده کترینگ گدنا ، شرکت اتریشی FIN DONHAUSER GMBH است که ۴۹ درصد سهم را در اختیار دارد و شرکت ارزش آفرینان فدک (سهامی خاص) نیز ۴۹.۹۹ درصد سهم را در اختیار دارد. همان طور که ملاحظه می کنید، گدنا از جمله سهام بورس ایران است که شاهد حضور یک شرکت خارجی (اتریشی) در راس هیات مدیره و سهامداری عمده آن هستیم. شمار شرکت های ایرانی که سهامدار عمده آن ها، شرکت های غیر ایرانی هستند، در سال های اخیر افزایش یافته است.

شمار دارندگان کد بورس غیر ایرانی در بازار سرمایه کشور (به خصوص در بورس انرژی) در حال افزایش است و این نشان دهنده استقبال سهامداران غیر ایرانی به فعالیت در بازار بورس کشور است. از ۶۰ میلیون کد بورسی صادر شده، قریب به ۵۰۰۰ کد،متعلق به سرمایه گذاران غیر ایرانی است.

سایت شرکت تهیه و غذای دنا آفرین فدک در نشانی donacatering.ir در دسترس است. شما می توانید با مراجعه به سایت گدنا، در جریان فرصت های شغلی، کسب و کار گذشته، برنامه های آینده گدنا برای حضور در حوزه ریلی و هوایی و هم چنین سایر برنامه های شرکت سرمایه گذاری مشترک هولدینگ دونا باشید. اگر قطارهای ۵ ستاره فدک را سوار شده باشید، کترینگ آن ها در اختیار گدنا است. یکی از کسب وکارهای جذاب و پر سود در عصر پسا کرونا، تهیه و تولید غذای بسته بندی شده با کیفیت و عرضه آن ها در مراکز و مراسم متقاضی این نوع غذا است که علاقمندان به کارآفرینی جدی بگیرند.

عرضه اولیه گدنا
سایت عرضه اولیه گدنا

کترینگ دونا در سال ۱۳۹۴ تاسیس شد. حاصل سرمایه گذاری مشترک هلدینگ فدک و شرکت دونهازر اتریش است. هولدینگ دونهازر اتریش، از برترین کترینگ های اروپا است. کارخانه کترینگ دونا در اطراف راه آهن تهران بنا شده و روزانه ۴۰ هزار وعده غذایی تولید می کند.

اطلاعات و صورت‌های مالی میاندوره‌ای گدنا دوره ۳ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۹ (حسابرسی نشده)(اصلاحیه) 

در کدال در زمان تنظیم این گزارش، گزارش صورت های مالی گدنا مربوط به خرداد ۹۹ منتشر شد. اگر قصد ورود به سهم از مهر ۹۹ به بعد دارید، حتما گزارش های کدال را مطالعه کرده و با اطلاع از وضعیت مالی شرکت، اقدام کنید.

  • کاهش۴۵ درصدی درآمدهای عملیاتی ۳ ماهه ۱۳۹۹ در مقایسه با دوره مشابه (از مبلغ ۱۵۳,۴۷۷ میلیون ریال به مبلغ ۸۴,۴۰۵ میلیون ریال رسیده است)
  • کاهش ۳۱ درصدی سود ناخالص ۳ ماهه ۱۳۹۹ در مقایسه با دوره مشابه (از مبلغ ۲۹,۳۶۱ میلیون ریال به مبلغ ۲۰,۲۵۸ میلیون ریال رسیده است)
  • افزایش ۱۲۰ درصدی سود عملیاتی ۳ ماهه ۱۳۹۹ در مقایسه با دوره مشابه(از مبلغ ۴۵۳۸ میلیون ریال به مبلغ ۹۹۹۴ میلیون ریال رسیده است)
  • افزایش ۱۱۷ درصدی سود خالص ۳ ماهه ۱۳۹۹ و تحقق سود ۲۵ ریالی به ازاء هر سهم (از مبلغ ۳۴۷۴ میلیون ریال به مبلغ ۷۵۴۴ میلیون ریال رسیده است)
  •  حاشیه سود (زیان) عملیاتی از ۲.۹۶% به ۱۱.۸۴ % افزایش یافته است ✅ حاشیه سود (زیان) خالص از ۲.۲۶% به ۸.۹۴% افزایش یافته است

آدرس، تلفن و پست الکترونیک سهم گدنا

  • آدرس گدنا: تهران. خیابان بخارست، نبش کوی یازدهم. شماره ۳۸ واحد ۱۳
  • تلفن گدنا: ۰۲۱۹۵۱۱۹۱۹۱
  • پست الکترونیک گدنا: info@donacatering.ir

گدنا را تا ۱۲ ماه سهامداری کنید. شاخص کل بورس ایران پس از ۲۸ سال از سقف کانال اول خارج شد. پس از ۱۰ ماه از سقف کانال دوم و احتمالا تا اسفند ۱۴۰۰ شمسی به سقف کانال سوم که حوالی ۸ میلیون واحد است خواهد رسید. شاهد افزایش شمار دارندگان کد بورسی از سوی متقاضیان غیر ایرانی در بورس ایران هستیم و با حضور بیشتر شرکت های سهامی خاص در بورس، عمق بازار و ضریب نفوذ بورس افزایش می یابد. سهامدارای با پول مازاد با چاشنی صبر را جدی بگیریم.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • وحید رضوی مرداد ۲۷, ۱۳۹۹

    مخلص علی آقای گل و سایت مفید و آموزنده روزیاتو
    ممنون از همگی…

  • سپیده مرداد ۲۸, ۱۳۹۹

    با سلام و خسته نباشید. آقای زمانی دلیل تعلیق سهم پارسان چیه؟ آیا جای نگرانی داره؟

    • علی زمانی مرداد ۲۸, ۱۳۹۹

      پارسان صعودی است
      با خیال راحت، ۳ سال سهامداری کنید
      تمام

  • محمد رجب پور مرداد ۲۸, ۱۳۹۹

    آقای زمانی. سهم خودرو رو در بلند مدت چطور می‌بینید؟همچنین چند سهم ارزشمند برای بلند مدت معرفی کنید. با تشکر