ماجرای لو رفتن سوالات کنکور ۹۹ صحت دارد؟

ماجرای لو رفتن سوالات کنکور ۹۹ صحت دارد؟

روز گذشته جمعی از کاربران فضای مجازی با انتشار تصاویری از دفترچه های کنکور از لو رفتن سوالات کنکور ۹۹ و خرید و فروش آنها در بازار سیاه خبر دادند.

دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشورمان در واکنش به این تصاویر شب گذشته در برنامه گفتگوی خبری شبکه ۲ هرگونه شائبه لو رفتن سوالات کنکور ۹۹ را رد کرد. آقای خدایی گفت که سوالات نهایی کنکور معمولا دوم مردادماه چاپ می شوند اما بعضا دیده شده که افرادی از اسفندماه اقدام به فروش سوالات می کنند. این افراد صرفا با تغییر جلب سوالات سال قبل و جابجا کردن سوالات آن مدعی می شوند که به سوالات دسرسی دارند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشورمان همچنین خاطر نشان کرد که جواب اولیه کنکور اوایل مهرماه منتشر می شود و نتیجه نهایی آن از هفته اول آبان ماه جاری در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. کدخدایی در ادامه گفت که بعد از کنکور مشخص می شود آیا خبر لو رفتن سوالات کنکور ۹۹ واقعیت دارد یا ساختگی است.

کنکور امسال که چندین بار به خاطر کرونا به تعویق افتاد با حاشیه های بسیاری همراه بود و حالا گفته شده که برخی افراد سودجو با تغییر چهره خود را به جای داوطلبان جا می زنند و در جلسه کنکور شرکت میکنند. این افراد که ظاهرا تصور کرده اند صرفا با پوشیدن ماسک می توانند صورت خود را پنهان کنند به گفته رئیس پلیس فتا با عواقب بدی روبرو می شوند.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا هم در تشریح این موضوع گفت که با نزدیک شدن به ایام کنکور ۹۹ برخی افراد سودجو با طراحی پلتفرم های مجرمانه در فضای مجازی داوطلبان را به خرید سوالات کنکور ترغیب میکنند.

لو رفتن سوالات کنکور ۹۹
تصاویر منتشر شده توسط برخی کاربران از سوالات لو رفته کنکور

به گفته سرهنگ پاشایی تاکنون تعدادی افراد مجرم در استان‌های مختلف کشور از جمله فارس، کردستان، آذربایجان شرقی، کرمانشاه و خوزستان که با راه اندازی سایت‌ها و کانال های مختلف در بستر شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات فریبنده در این خصوص درصدد کلاهبرداری برای فروش سوالات کنکور بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

 

بیشتر بخوانید:

تعویق کنکور سراسری به دو دلیل تایید شد

چهار دانش آموز کرجی مدرسه خود را به آتش کشیدند؛ داستان مافیای کنکور

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶ نظر

ورود

  • محمد مرداد ۲۹, ۱۳۹۹

    این تصویر منشر شده کاملا با سوالات امروز کنکور هنر شباهت داره کاملا :{

    • محدثه مرداد ۳۱, ۱۳۹۹

      من انسانی شرکت کردم روز قبلش سولای هنرو از سایت سازمان سنجش دانلود کزدم سوالای دینی همین بود

  • من مرداد ۳۰, ۱۳۹۹

    کنکور در بیمارستان به خاطر کرونا پدیده عجبیی است مگر سالهای قبل بیمار نداشتیم . وقتی در حال ازمون میشه از دفترچه عکس گرفت خوب لو رفته . سهمیه ها کم بود حالا لو رفتن سوالات کنکور . عدالت اموزشی فقط شعار گوش کر کنی است .

  • سارا مرداد ۳۰, ۱۳۹۹

    سوالات لو رفته خودشونم میدونند خیلی ها داشتندسوالات رو ….
    این بی عدالتی محضه
    منو بگو چه خوشهال شدم کنکور قراره برگزار شه…

  • شبنم مرداد ۳۱, ۱۳۹۹

    آقایان مسئولین سنجش که دارید همه چیز رو لاپوشونی می کنید ، بهتره به این نکته هم توجه کنید که اونایی که قصد تقلب نداشتند عکس سوال ها رو گرفتند و به صورت عمومی منتشر کردند. و شما هم رفتید گرفتینشون. ( ببین چقدر امنیت برگزاریتون پایین بوده که یه همچین آدم های ساده ای که حتی قصد تقلب نداشتن و نمی فهمیدن اگر این عکس هارو منتشر کنند به راحتی شناسایی میشن و براشون دردسر میشه ، تونستن موبایل ببرن سر جلسه و استفاده کنند.)

    حالا ببین چقدر آدم که قصدشون تقلب بوده ، موبایل بردن و استفاده هم کردن و شما اصلا متوجه نشدید!!!!!!!

  • علی مرداد ۳۱, ۱۳۹۹

    من کرمانی ام توی حوزه نه دی راحت میشد باگوشی رفت توی دست شویی و تقلب کرد اصلا هم نظارت نبود
    مراقبین به جای نظارت داشتند تولید آلودگی صوتی می کردند و خوش و بش و خاطره تعریف می کردند اونم هم چسبیده به هم و بدون رعایت فاصله گذاری
    به خاطر سر و صدای اینا اعصابم به هم ریخت
    اخر آزمون هم ما داریم هنوز امتحان میدیم اینا دارن صندلی جا به جا میکنن و برچسب گذاری میکنند برای فردا!!!
    خدایا خودت جای حق نشستی این حق ما نیست
    ازشون نمیگذرم