بهشت‌های عاری از کرونا؛ کشورهایی که می‌گویند ویروس کرونا در آن‌ها وجود ندارد

بهشت‌های عاری از کرونا؛ کشورهایی که می‌گویند ویروس کرونا در آن‌ها وجود ندارد

ویروس کرونا به ۱۸۸ کشور دنیا گسترش پیدا کرده است. این همه‌گیری بسیاری از کشورها را به اعمال قرنطینه و محدودیت هایی واداشته که زندگی بسیاری از شهروندان آن ها را از نظر اقتصادی تحت تأثیر قرار داده است.

اما برخی کشورها ادعا می کنند هنوز هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در آن ها ثبت نشده است.

در برخی از این کشورها حکومت هایی در رأس کارند که بعید است در صورت شیوع بیماری به آن اذعان کنند و برخی از آن ها هم جزایر دورافتاده ای هستند که برای مصون نگه داشتن خود از دنیای ویروس زده ی بیرون کار راحت تری در پیش دارند.

در ادامه با کشورهایی آشنا خواهیم شد که می گویند عاری از ویروس کرونا هستند.

ساموآ

این کشور جزیره ای که در منطقه ی پلینزی اقیانوس آرام واقع شده و جمعیتی نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر دارد، هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در آن به ثبت نرسیده است.

این کشور در ماه مارس (اوایل اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹) اعلام وضعیت اضطراری کرد و مرزهای خود را از جمله به روی کشتی ها و قایق ها بست.

مسئولین ساموآ اعلام کردند مرزهای این کشور «تا اطلاع ثانوی» بسته باقی خواهد ماند تا بیماری از ساموآ دور بماند.

کسانی هم که تحت شرایطی خاصی اجازه ی ورود به ساموآ را پیدا می کنند ملزم به رعایت مجموعه ای از قوانین، انجام معاینات پزشکی و رعایت قوانین قرنطینه هستند تا ساموآ عاری از ویروس کرونا بماند.

جزایر مارشال

این کشور حدوداً ۶۰ هزار نفری که در اقیانوس اطلس قرار دارد، هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نکرده است.

جزایر سلیمان

این کشور که از مجموعه ای از جزایر تشکیل و در اقیانوس آرام جنوبی واقع شده، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در دنیا محدودیت هایی در خصوص ورود به این کشور اعمال کرده است.

جزایر سلیمان اما حالا به دنبال راهی است تا بتواند بدون آلوده شدن به ویروس کرونا، گردشگران را به آنجا بازگرداند.

وانواتو

این کشور جزیره ای که در اقیانوس اطلس جنوبی واقع شده، هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در آن به ثبت نرسیده است.

وانواتو در ماه مارس با اعلام وضعیت اضطراری، از تداوم آن تا پایان سال ۲۰۲۰ خبر داد.

دولت وانواتو هنوز در مرحله ی پیشگیری است، یعنی اهداف آن جلوگیری از ورود ویروس و ایزوله کردن هر فرد آلوده به ویروس در کشور است تا از انتقال آن به دیگر شهروندان یا دیگر مناطق کشور جلوگیری شود.

تووالو

این کشور جزیره ای که در منطقه ی پلینزی اقیانوس آرام واقع شده و جمعیتی در حدود ۱۲ هزار نفر دارند، هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا  گزارش نکرده است.

تونگا

این کشور که در منطقه ی پلینزی اقیانوس آرام قرار دارد و از مجموعه ای از جزایر تشکیل شده، هنوز هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در میان جمعیت حدوداً ۱۰۰ هزار نفری آن به ثبت نرسیده است.

دولت تونگا از بیم آنکه ویروس وارد کشور شده باشد، از ماه مارس مردم خود را قرنطینه کرد، حکومت نظامی برقرار کرد، برگزاری اجتماعات بزرگ و انجام فعالیت های ورزشی را ممنوع کرد و شهروندان را ملزم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی کرد.

این کشور مرزهای خود را هم در همان ماه مارس به روی هواپیماها و کشتی های تفریحی بست.

در اوایل ماه مارس یک مورد مشکوک به کرونا در تونگا یافت شده بود که بعداً اعلام شد آن شخص اصلاً به ویروس کرونا مبتلا نبود.

کیریباتی

این کشور جزیره ای که در اقیانوس اطلس واقع شده و بیشتر از ۱۱۰ هزار نفر جمعیت دارد، هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نکرده است.

مسافرانی که از کشورهای درگیر ویروس کرونا هستند، قبل از سفر به کیریباتی باید دست کم ۱۴ روز را در یک کشور عاری از کرونا بگذرانند و یک جواز پزشکی تهیه کنند که آلوده نبودن آن ها به ویروس را تأیید کند.

ترکمنستان

دیکتاتوری ترکمنستان هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش نکرده است، اما کارشناسان می گویند به ادعای یکی از پنهانکارترین و سرکوبگرترین حکومت های دنیا هیچ اعتمادی نیست.

دولت ترکمنستان پیش از این هم ادعاهای دیگری در حوزه ی سلامت داشته از جمله اینکه هیچ موردی از ابتلا به اچ‌آی‌وی یا ایدز در این کشور وجود ندارد، موضوعی که کارشناسان آن را غیرممکن می دانند.

با این حال، ترکمنستان از ابتدای شیوع ویروس کرونا در دنیا محدودیت های مسافرتی اعمال کرد و از آنجایی که پیش از این هم یکی از دشوارترین کشورها برای ورود بوده است، شاید همین موضوع به جلوگیری از شیوع ویروس در آن کمک کرده باشد.

ایالات فدرال میکرونزی

این کشور جزیره ای که در اقیانوس اطلس واقع و از بیش از ۶۰۰ جزیره تشکیل شده، هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا ثبت نشده است.

میکرونزی مرزهای خود را بسته و ستاد مقابله با کرونای آن دست به شبیه سازی هایی زده تا میزان آمادگی خود در برابر شیوع بیماری را بسنجد.

شهروندان میکرونزی که به وطن خود بازمی گردند هم باید قرنطینه شوند.

نائورو

این کشور جزیره ای که در اقیانوس اطلس واقع شده و بیش از ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد، تا به حال هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نکرده است.

اما دولت نائورو نسبت به افزایش تعداد مبتلایان در کشورهای اطراف خود مثل استرالیا و نیوزلند ابراز نگرانی کرده است.

کره شمالی

کره شمالی هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نکرده است، گرچه اینطور که گفته می شود رهبر آن، کیم جونگ او،ن این بیماری را تهدیدی بالقوه عنوان کرده است.

این کشور که پیش از این هم ارتباط اندکی با بقیه ی دنیا داشت، در ماه ژانویه (اواسط دی تا اواسط بهمن ۹۸) مرزهای خود را بست و برای جلوگیری از گسترش بیماری، دست به اقداماتی همچون قرنطینه کردن یک شهر مرزی زده است.

اما کارشناسان نسبت به آمار و ارقام و اظهارات رسمی این کشور تردید دارند، به طوری که برخی معتقدند امکان وجود مواردی از ابتلا به ویروس کرونا از ماه مارس یا پیش از آن در این کشور وجود داشته است.

کره شمالی سیستم درمانی ضعیفی دارد که شاید قادر به شناسایی این موارد نبوده باشد و به علاوه، با توجه ذات پنهان کار حزب حاکم بر آن، ممکن است در صورت شیوع بیماری هم به این مسأله اذعان نشود.

پالائو

این کشور حدوداً ۱۸ هزار نفری که در اقیانوس اطلس واقع شده هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نکرده است.

وزارت بهداشت پالائو دستورالعمل هایی برای شهروندان در رابطه با جلوگیری از ابتلا به این بیماری صادر کرده است.

این نهاد از مردم پالائو خواست در عین حفظ آرامش و خونسردی، هوشیار و مراقب باشند و به توصیه های فعلی در خصوص اقدامات پیشگیرانه نظیر شستشوی مکرر دست ها و رعایت آداب بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی عمل کنند و در صورت پیدا شدن اولین مورد از ابتلا به ویروس در کشور آمادگی لازم را داشته باشند.

مسافرانی که قصد سفر به پالائو را دارند هم باید پیش از ورود به آن قرنطینه شوند.

جزایر کوک

این کشور جزیره ای که در اقیانوس اطلس جنوبی واقع شده و گرچه خودمختار است اما همبستگی آزاد با کشور نیوزلند دارد، هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در آن ثبت نشده است.

جزایر کوک در اواسط ماه اوت (اواخر مرداد ۹۹) بعد از خیزش مجدد بیماری در نیوزلند، مرزهای خود را بست.

هنری پونا، نخست وزیر جزایر کوک اعلام کرد که این کشور دست به اقدامات بسیار جدی ای برای حفظ مردم خود و کنترل این بیماری مرگبار و دور نگه داشتن آن از سواحل خود زده است.

نحست وزیر پیشین این کشور، جوزف ویلیامز پیشتر در همین هفته به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد که البته او در کشور نیوزلند به سر می برد.

نیووی

این کشور جزیره ای که در اقیانوس اطلس جنوبی واقع شده و ارتباطات نزدیکی با نیوزلند دارد، هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش نکرده است.

نیووی یکی از کوچک ترین کشورهای دنیا است و جمعیتی کمتر از ۲ هزار نفر دارد.

منبع: businessinsider
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود