اشتباهات رایجی که آقایان درمورد پوشش خود مرتکب می شوند

اشتباهات رایجی که آقایان درمورد پوشش خود مرتکب می شوند

قرن بیست و یک بهترین فرصت برای آزمایش استایل های مختلف است چون این امکان را به شما می دهد که مدهای بسیار متنوعی را باهم ترکیب و خودتان را با سلیقه ی شخصی تان ابراز کنید. گرچه بهتر است که همیشه خودتان باشید، اما در دنیای مد و فشن قواعد ساده ای وجود دارد که باید رعایت شوند. در پوشش مردان جزئیات بسیار مهم هستند، چرا که یا استایل تان را می سازند یا آن را به کلی تخریب می کنند. مثلاً استفاده از کراواتی که با فرم بدن شما تناسب نداشته باشد می تواند تمام استایل شما را نابود کند. برای اینکه هم شیک باشید و هم جذاب، باید به اشتباهات کوچکی توجه داشته باشید که مردان هنوز هم مرتکب می شوند.

در ادامه به اشتباهات رایجی می پردازیم که با پرهیز از آن ها می توانید استایل بهتری داشته باشید.

۱- کت تان یا خیلی کوتاه است یا خیلی بلند

کت و شلوار یکی از اجزای اساسی مد آقایان است. کتی که به تن می کنید یا استایل تان را می سازد یا آن را نابود می کند، پس باید در انتخاب آن دقت به خرج دهید. این مسأله در مورد پالتوهایی هم صدق می کند که مردان معمولاً به همراه کت و شلوارشان به تن می کنند. نکته ی مهم آن است که قد پالتو بلندتر از کت باشد و آن را بپوشاند.

۲- تقریباً همه ی تیشرت هایتان لوگوی برندهای معروف را روی خود دارند

بله پوشیدن تیشرت هایی که لوگوی برندهای معروف را دارند می تواند بسیار جالب باشد، اما ممکن است در استفاده از آن ها زیاده روی کنید. بعضی مردان فکر می کنند تنها راه برای نشان دادن کیفیت لباس هایشان این است که لوگوی برندهای معروف روی آن ها باشد، اما همیشه هم اینگونه نیست. شما باید تیشرت هایی بپوشید که در آن ها احساس راحتی کنید، چه لوگوی برندهای معروف را داشته باشند و چه نه. در حقیقت مطمئن باشید که کسی به این موضوع توجه نمی کند. استفاده از تیشرت های تک رنگ جذابیت بیشتری به ظاهر مردان می دهد، اما اگر اصرار دارید که لباس هایتان حتماً لوگوی برندهای معروف را داشته باشند، سعی کنید دنبال لباس هایی باشید که لوگوهای کوچک تری دارند. چون همیشه هم هر چه بیشتر بهتر نیست.

۳- شلوارهایی می خرید که اندازه تان نیستند و فکر می کنید بعداً اندازه می شوند

شلوار شما از هر مدلی که باشد باید کاملاً اندازه تان باشد. مثلاً شلوارهای خیلی بلند زودتر پوسیده می شوند. بعضی مردان هم ممکن است فکر کنند که پوشیدن شلوارهای خیلی بلند باعث می شود پاهای آن ها لاغرتر به نظر برسد، در حالی که در واقع شلوار ظاهری گشاد و شل و ول پیدا می کند. استفاده از شلوارهای خیلی گشاد هم اشتباه است. به جای آنکه فکر کنید در آینده اندازه تان خواهد شد، پول تان را نگه دارید و فعلاً از خرید آن صرف نظر کنید.

۴- زیرپیراهنی تان مشخص است

پوشیدن زیرپیراهنی ایرادی ندارد، اما به شرط آنکه مشخص نباشد. همه ی ما می دانیم که باید از پیراهن های خود در برابر عرق و لکه محافظت کنیم. اما زیرپیراهنی جزء لباس های زیر محسوب می شود پس طبق آداب معاشرت اصلاً نباید دیده شود. علاوه بر این، وقتی زیرپیراهنی را طوری به تن می کنید که از بیرون دیده می شود، خطوط افقی غیر ضروری به ظاهر شما اضافه می شود که تناسب ظاهری اندام تان را به هم می ریزند. اما اگر هیچ راهی برای پنهان کردن زیرپیراهنی تان نداشتید، بهتر است سراغ زیرپیراهنی های یقه هفت بروید.

۵- در استفاده از اکسسوری زیاده روی می کنید

همه ی ما گاهی در استفاده از اکسسوری زیاده روی می کنیم، اما کوکو شنل، طراح معروف می گوید: «قبل از بیرون رفتن از خانه نگاهی در آینه بیاندازید و یک چیز را درآورید.»  توصیه ی بسیار خوبی است، به خصوص به این خاطر که زنان مردان خوش لباس را می پسندند. بهترین راه برای دستیابی به این ویژگی هم استفاده از اکسسوری های مینیمالی است که به لباس های شما بیایند.

۶- با صندل جوراب می پوشید

بیشتر ما تصور می کنیم که دیگر مد نیست کسی با صندل جوراب بپوشد، اما از قرار معلوم بعضی مردان هنوز هم این کار را انجام می دهند. صندل برای آب و هوای تابستانی یا کنار ساحل است. اصلاً جالب نیست که تمام سال صندل، به خصوص با جوراب به پا کنید. صندل را باید بدون جوراب بپوشید تا احساس راحتی کنید. اگر از نشان دادن پاهایتان خوش تان نمی آید سراغ کفش های جلو بسته بروید.

۷- همه ی رنگ ها را باهم می پوشید

شاید از آن دست آدم های به اصطلاح رنگی باشید و دوست داشته باشید که در ظاهر و باطن خود آن را بروز دهید – که البته ایرادی هم ندارد – اما فقط مطمئن شوید که در این کار زیاده روی نمی کنید. پوشیدن شلوار زرد و پیراهن صورتی با کت قرمز و کفش های کتانی سبز زیاده روی است. به طور کلی، اگر می خواهید استایل شیکی داشته باشید، پوشیدن رنگ های پررنگ و برجسته فکر خوبی نیست و ترکیب کردن همزمان همه ی آن ها قطعاً نگاه های دیگران را به سمت تان جلب می کند اما نه به خوبی. استفاده از رنگ های پایه باعث می شود ظاهر آراسته و منسجمی پیدا کنید. و اگر دوست دارید از رنگ های شاد هم استفاده کنید، یک جزء اساسی اما کوچک استایل تان مثل یک اکسسوری یا جوراب را برای این کار انتخاب کنید

۸- با کت و شلوار کفش کتانی می پوشید

اشکالی ندارد که گاهی قواعد پوشش را کنار بگذاریم و در مورد استایل خود آزادتر تصمیم بگیریم، اما هرگز مرتکب اشتباه پوشیدن کفش کتانی با کت و شلوار نشوید. این کار نه تنها کاملاً بی معنی است چون هر چه باشد کفش های کتانی برای شرکت در جلسات رسمی طراحی نشده اند، بلکه شانس خوش لباس یا جذاب به نظر رسیدن را از شما می گیرند. پس حتماً دست کم یک جفت کفش رسمی داشته باشید تا در موقعیت های رسمی از آن استفاده کنید.

۹- تیشرت تان را داخل شلوارتان می گذارید

گذاشتن تیشرت داخل شلوار ظاهری جالبی به شما نمی دهد. در حقیقت کاملاً برعکس است چون شما را شبیه مردان قرون وسطایی می کند! پس تیشرت تان را بیرون شلوار بگذارید چون وقتی آن را داخل شلوار می کنید تیشرت مچاله می شود و چین می خورد، امری که باعث می شود خطوط ناخواسته ای به ظاهر شما اضافه شود. این مسأله درمورد شلوارهای ورزشی هم صدق می کند چون وقتی تیشرت تان را بیرون می گذارید، بندهای شلوار مخفی می شوند و به این ترتیب ظاهر مرتب تری پیدا می کنید، نه اینکه انگار همین حالا از خواب بیدار شده اید! البته هر قاعده ای استثنائی هم دارد. استثنای این قاعده هم این است که باید زیرپیراهنی ای که زیر پیراهن تان به تن کرده اید را داخل شلوار بگذارید.

۱۰- کراوات تان با فرم بدن تان تناسب ندارد

بسیاری از مردان ندانسته کراوات نامناسبی برای خود انتخاب می کند. در واقع شما باید کراوات تان را متناسب با فرم بدن تان انتخاب کنید. اول از همه باید به قد کراوات تان توجه داشته باشد. طول کراوات نباید آنقدری باشد که سگک کمربندتان را بپوشاند، بلکه باید روی آن تأکید کند. اشتباه دوم رایج میان آقایان این است که کراواتی می پوشند که برای بالاتنه ی آن ها زیاد از حد پهن است. به طور کلی، برای مردانی که جثه ی متوسطی دارند پهنای کراوات باید ۷/۵ تا ۹/۵ سانتیمتر باشد. پس اگر جثه ی کوچک تری دارید باید به این نکته توجه داشته باشید. کراوات حسن ختام یک استایل فکر شده است، پس هنگامی که قصد خرید کراوات دارید باید به همه ی این مسائل توجه داشته باشید.

منبع: brightside
۲ نظر

ورود

  • جون سونگ شهریور ۲, ۱۳۹۹

    مورد ۶ تو ایران خیلی دیدیه میشه . خودتون حدس بزنید چه قشری این طور پوششی دارند

  • مملی شهریور ۳, ۱۳۹۹

    ?فقط مورد ۸ باحاله، کت شلوار و کتونی هرسال تو عید تو خرم اباد تیپ همه اینه?