الا استیونس: دختر ۱۳ ساله ای که میخواهد اولین راننده زن مسابقات فرمول یک باشد

الا استیونس: دختر ۱۳ ساله ای که میخواهد اولین راننده زن مسابقات فرمول یک باشد

تصویری که در بالا میبینید مربوط به دختری ۱۳ ساله به نام الا استیونس است که تلاش می کند به معروف ترین تیم مسابقات فرمول یک یعنی فراری راه پیدا کند.

در پاییز امسال استیونس قرار است در چندین چالش سرعتی در مسیر مسابقه Paul Ricard واقع در فرانسه حضور پیدا کند و جایزه برنده این چالش ها نیز حضور در آکادمی رانندگی فراری است. اگر الا بتواند این جایگاه را به دست بیاورد اولین راننده بانو در تیم فراری خواهد بود.

الا که هم اکنون از قهرمانان کارتینگ بریتانیا است در این باره به خبرنگار CNN چنین گفت:

این فرصت بسیار خوبی برای من است. ما باید در فاز اول یک سری تست تناسب اندام را پشت سر بگذاریم و در چندین رقابت کارتینگ شرکت کنیم تا داوران مهارت رانندگی ما را ببینند.

این دختر نوجوان در ادامه صحبت های خود گفت:

آکادمی فراری یک مرکز رشد برای ستاره های آتی مسابقات اتومبیل رانی است. از جمله افراد مشهوری که در این آکادمی هستند میتوانم از میک شوماخر (پسر مایکل شوماخر افسانه ای)، انزو فیتی پالدی که امرسون (پدر بزرگ او) برنده دو دوره رقابت های فرمول یک بود و همچنین آرتور لسلرک اشاره کرد که برادر کوچک چارلز لسلرک است.

فرمول یک

همانطور که دیدید آکادمی فراری با ستاره های این رشته پر شده و به نظر می رسد کار برای ورود دختر ۱۳ ساله یکی از روستاهای انگلستان به این آکادمی چندان هم ساده نباشد. نکته دیگر آنکه طی چهل سال گذشته هیچ خانمی در مسابقات فرمول یک شرکت نکرده است و صرفا شش خانم در یکی از مسابقات جایزه بزرگ آخر هفته به رقابت پرداخته اند.

با این حال استیونس یک حامی بزرگ در جامعه فرمول یک دارد و او کسی نیست جز راب اسمدلی؛ او به عنوان یکی از مهندسان فراری بالغ بر یک دهه در این حوزه کار کرده است و حالا مشغول آموزش دادن به این دختر جوان است.

اسمدلی در صحبت هایش تلاش آکادمی فراری برای پیدا کردن یک راننده خانم را ستود و آن را گامی بزرگ در راستای افزایش تنوع جنسیتی در ورزش اتومبیلرانی خواند.

مسابقات فرمول یک

الا زمانی که تنها ۱۰ سال داشت به عنوان قهرمانی کارتینگ بریتانیا دست پیدا کرد؛ درست همان سنی که لوئیس همیلتون به این عنوان دست یافت. او در سال ۲۰۱۸ بار دیگر موفق به دریافت عنوان قهرمانی کارتینگ شد و در رقابت های زمستانی سال ۲۰۲۰ نیز مشترکا با یک راننده دیگر توانست به این رتبه دست پیدا کند.

الا در توضیحاتش پیرامون علاقه خود به این رشته می گوید:

برادر و پدرم در کار اتومبیلرانی بوده اند و من هم به سرعت علاقه زیادی دارد که این بسیار مهم است. وقتی شش ساله بودم کارتینگ را شروع کردم. در ابتدا کمی ترسیدم اما بعد از مدتی به آن عادت کردم و سریع و سریعتر شدم. اتومبیلرانی برای من بسیار هیجان انگیز است و جالب ترین بخش آن برای من سرعتش است.

الا استیونس در کنار مادرش که حامی بزرگ اوست.

 

بیشتر بخوانید:

آخرین خبرها در مورد مایکل شوماخر: قهرمان افسانه ای مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک

رانندگان فرمول یک در طول مسابقات چطور ماشین خود را کنترل می کنند؟

منبع: cnn
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود