نگاهی به تعداد بردهای استقلال و پرسپولیس در آستانه شهرآورد ۹۳

نگاهی به تعداد بردهای استقلال و پرسپولیس در آستانه شهرآورد ۹۳

استقلال و پرسپولیس امروز پنجم شهریور ماه راس ساعت ۱۹ در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف هم می روند تا دربی دیگری را رقم بزنند. داربی یا دربی یا شهرآورد به مسابقه ای گفته می شود که بین دو باشگاه همشهری برگزار می شوند و پیام حیدری این رقابت را داوری میکند.

پیام حیدری داور دربی ۹۳

شهرآورد تهران که با نام شهرآورد سرخابی نیز شناخته می شود همان مسابقه ایست که میان تیم های استقلال و پرسپولیس برگزار می شود. نخستین بازی این دو تیم پایتخت نشین در سال ۱۳۴۷ انجام شد و با نتیجه صفر صفر به پایان رسید. آخرین دربی پایتخت نیز بازی برگشت لیگ برتر ۱۳۹۸-۹۹ بود که با نتیجه تساوی ۲-۲ به پایان رسید.

اولین گل شهرآورد تهران توسط امیرحسین جابری زاده از تیم استقلال به ثمر رسیده است و تا به امروز ۹۲ بازی میان این دو تیم برگزار شده که در آنها ۲۶ بُرد متعلق به آبی پوشان استقلال و ۲۴ بُرد برای سرخ پوشان پرسپولیس بوده و مجموعا ۴۲ بازی هم به تساوی کشیده شده است.

استقلال و پرسپولیس

در ۹۲ دربی برگزار شده ۵۱ بازیکن برای استقلال و ۵۴ بازیکن برای پرسپولیس گل زدند و در مجموع ۱۰۲ بازیکن موفق به گلزنی برای تیم های خود شدند.

شهرآورد سرخابی که در تاریخ ۱۵ مهر ۱۳۶۲ در ورزشگاه آزادی برگزار شد ۱۲۰ هزار تماشاگر داشت و عنوان پرتماشاگرترین بازی میان این تیم را به خود اختصاص داد. بازی شماره ۳۱ نیز کم تماشاگرترین شهرآورد تهران بوده. در این روز به خاطر بارش باران تماشاگران تصور میکردند که بازی لغو می شود و در نتیجه به ورزشگاه مراجعه نکردند اما بازی با تعداد اندکی تماشاگر برگزار شد.

شهرآورد تهران مهم ترین بازی باشگاه های فوتبال ایران و یکی از بزرگ ترین دربی های دنیاست. نشریه World Soccer در تیرماه سال ۱۳۸۷ از این بازی به عنوان مهم ترین دربی آسیا و بیست و دومین شهرآورد بزرگ جهان یاد کرد.

در ادامه جدول کلیه بازی های دو تیم استقلال و پرسپولیس و نتایج بازی ها را مشاهده میکنید.

استقلال و پرسپولیس

جدول افتخارات دو تیم استقلال و پرسپولیس در بازی های داخلی و بین المللی

نتایج بازی های رو در روی دو تیم استقلال و پرسپولیس

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود