همسر صیغه ای سرکش پادشاه تایلند به دربار بازگشت

همسر صیغه ای سرکش پادشاه تایلند به دربار بازگشت

شاه رامای دهم، پادشاه زنباره ی تایلند، یکی از صیغه های سلطنتی خود را که ۱۰ ماه قبل به اتهام «خیانت» طرد شده بود، به دربار بازگرداند و درجات نظامی او را هم برگرداند.

پادشاه تایلند

سینینات وونگواجیراپاکدی یکی از ۱۱ مقام رسمی ای بود که در اکتبر ۲۰۱۹ در جریان پاکسازی دربار تایلند عناوین رسمی خود را از دست دادند و از دربار طرد شدند.

در آن زمان گفته شد «قدرشناسی یا اعمال سینینات با جایگاه او تناسبی ندارد» و به منظور «کاهش تنش و مشکلات احتمالی» تنزل درجه داده شده است.

سینینات، پرستار سابق، برای جلب محبت پادشاه سوی خود، سعی می کرد سوتیدا تیدجای را زیر سؤال ببرد، مهماندار هواپیمای سابق که بادیگارد پادشاه تایلند و بعدها ملکه ی این کشور شد.

اینطور که گفته می شد سینینات از جایگاه خود راضی نبود و برای رقابت با ملکه دست به هر کاری می زد. شاه راما، در مه ۲۰۱۹ با سوتیدا ازدواج کرد. او همسر چهارم پادشاه تایلند است.

اما روز دوشنبه ی هفته ی گذشته، بر اساس گزارش رسانه های تایلندی اعلام شد سینینات به اشتباه تنزل درجه داده شده بود و عناوینش به او برگردانده شده است.

در بیانیه ی منتشره در رسانه های تایلندی آمده: «از آنجایی که خانم سینینات وونگواجیراپاکدی مرتکب اشتباهی نشده اند، اعلیحضرت عنوان همسر پادشاه، درجات نظامی و عناوین سلطنتی او را بازگردانده اند.»

«اینگونه در نظر گرفته خواهد شد که عنوان همسر پادشاه، درجات نطامی و عناوین سلطنتی هرگز از او گرفته نشده بود.»

مراسم ازدواج رامای دهم با سوتیدا تیدجای

گرچه به نظر می رسد که سینینات دوباره جایگاه سابقش را به دست آورده است، اما شاه رامای دهم برای اولین بار در طی دهه ها سلطنتش با مشکل رو به رو شده است.

تایلندی هایی که خواستار اصلاح حکومت پادشاهی کشور خود هستند از ماه جولای سال جاری دست به اعتراض زده اند. خواسته ی معترضین برگزاری انتخابات آزاد و وضع قانون اساسی جدید است.

طبق قوانین سختگیرانه ی این کشور هر گونه توهین به هر یک از اعضای خاندان سلطنتی تایلند، بدنام کردن یا تهدید آن ها خلاف قانون است. انتقاد از حکومت تا ۱۵ سال حبس دارد.

حکومت تایلند در تلاش است تا این اعتراضات را خاموش کند، به همین دلیل از شبکه اجتماعی فیسبوک خواسته کاری کند تا کاربران تایلندی قادر به دیدن پست های یک گروه فیسبوکی منتقد پادشاه که یک میلیون عضو دارد، نباشند.

در عین حال، گفته می شود شاه رامای دهم دوران شیوع کرونا را در یک هتل چهار ستاره در منطقه ی آلپ به همراه ۲۰ همراه زن سپری می کند.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به سبک زندگی عجیب و غریب پادشاه تایلند که شیفته دوچرخه سواری و زنان است

۱۱ کشوری که نمی دانستید نام خود را تغییر دادند؛ از هلند تا تایلند

پیرسینگ تفنگ و چاقو ؛ جشنواره عجیب گیاهخواران تایلند

قرق شهری در تایلند توسط میمون ها به دنبال شیوع کرونا

منبع: insider
دیجیاتو
بدون نظر

ورود