با یک دلار در کشورهای مختلف دنیا چه می توان کرد؟

با یک دلار در کشورهای مختلف دنیا چه می توان کرد؟

خود را آماده کنید که می خواهیم بدون آنکه حتی از جایمان بلند شویم دور دنیا سفر کنیم. در واقع می خواهیم ببینیم در کشورهای مختلف دنیا با یک دلار چه کاری می توان انجام داد. با این مطلب جالب همراه باشید.

فیلیپین

بعد از یک سفر طولانی تا کشور فیلیپین، تنها چیزی که می تواند خستگی شما را از بین ببرد ماساژ پا است. در شهر سبوی فیلیپین شما می توانید در ازای یک دلار یک ماساژ پای ۲۰ دقیقه ای دریافت کنید و جان دوباره ای به پاهای خود دهید.

استانبول

اگر به کشور ترکیه سفر کردید حتماً چای سنتی آن را امتحان کنید. این چای پرمصرف ترین نوشیدنی گرم در کشور ترکیه است و شما می توانید انواع مختلفی از آن را به قیمتی کمتر از یک دلار امتحان کنید.

ویتنام

کلاه های مخروطی شکل کشور ویتنام از نی یا حصیر ساخته می شوند. شما با پرداخت یک دلار می توانید یکی از این سوغاتی های کشور ویتنام را برای خود یا به عنوان هدیه برای عزیزان تان خریداری کنید.

آلمان

در اروپا پیدا کردن چیزی که قیمت آن زیر یک دلار باشد کار ساده ای نیست. اما اگر در آلمان متوجه شدید گوش پاک کن هایتان را جا گذاشته اید، می توانید یک بسته ی ۴۰۰ تایی گوش پاک کن را به قیمت یک دلار خریداری کنید.

مالزی

یک راه برای سبک کردن چمدان سفر این است که لباس های کمتری با خود ببریم و یک خشکشویی هم در نزدیکی محل اقامت خود پیدا کنیم. در کوالالامپور، پایتخت مالزی هزینه ی شستشوی هر ۵۰۰ گرم لباس در خشکشویی های سلف سرویس یک دلار است.

هند

یک روش خوب برای گردش در هنگام سفر استفاده از وسایل نقلیه عمومی است که به ما این امکان را می دهد تا به مقرون صرفه ترین شکل ممکن از مکان های متعددی بازدید کنیم. در هند ارزان ترین بلیت مترو ۱۰ روپیه، معادل ۱۳ سنت است. پس اگر هنگام سفر به هند از مترو استفاده کنید خرج سفرتان کمتر خواهد شد.

ونزوئلا

ونزوئلا ارزان ترین بنزین را در دنیا دارد، به طوری که قیمت هر لیتر بنزین در این کشور معادل ۲۰ سنت است. پس اگر بخواهید در این کشور به یک سفر جاده ای بروید، با پرداخت یک دلار می توانید باک ماشین تان را با ۵ لیتر بنزین پر کنید.

کره جنوبی

کارائوکه یکی از سرگرمی های پرطرفدار در کره جنوبی است (دستگاه کارائوکه ابزاری سرگرم ‌کننده برای دوستداران آوازخوانی است که از طریق یک صفحه ی نمایش و یک میکروفون، این امکان را برای افراد مبتدی فراهم می‌ کند تا در حین پخش موسیقی بی‌ کلامِ آوازهای مشهور، متن اشعار آن‌ ها را بر صفحه ی نمایش ببینند و از طریق میکروفن به ضبط صدای خود بپردازند.) پس اگر روزی به کره جنوبی سفر کردید حتماً بخشی از زمان سفر خود را تجربه ی فرهنگ این کشور با خواندن قطعات کره ای اختصاص دهید. برای این کار می توانید یک دستگاه کارائوکه ی سکه ای پیدا کنید و با پرداخت یک دلار ۲ آهنگ کره ای با آن بخوانید.

پرتغال

قدمت استفاده از قهوه در پرتغال به قرن هجدهم میلادی برمی گردد و حالا امکان ندارد در خیابان های پرتغال قدم بزنید و کسی را در حال خوردن این نوشیدنی خوش طعم نبینید. پس شما هم به کافه های پرتغال سری بزنید و با یک دلار یک قهوه ی گرم برای خود سفارش دهید.

کرواسی

کرواسی بهترین بستنی را در دنیا دارد که اگر به این کشور سفر کردید ارزش امتحان کردن را دارد، حتی اگر در زمستان به آنجا بروید. در آنجا می توانید فروشگاه های کوچکی را پیدا کنید که یک اسکوپ بستنی را به قیمت ۶ کونای کرواسی، معادل ۹۴ سنت می فروشند.

مجارستان

در بسیاری از کشورها پیدا کردن یک جای پارک ارزان می تواند کار دشواری باشد، اما در بوداپست، پایتخت مجارستان شما می توانید با پرداخت یک دلار، خودروی خود را به مدت ۴ ساعت در پارکینگ بگذارید.

سنگاپور

در کشوری که دمای هوای آن هیچوقت کمتر از ۲۲ درجه سانتیگراد نمی شود، پیدا کردن یک استخر عمومی که بتوان در آن تنی به آب زد، فکر خوبی به نظر می رسد. در سنگاپور گزینه های زیادی از این جهت وجود دارد، به خصوص اگر مایل نباشید زیاد هزینه کنید.

سوئیس

سوئیس گرچه کشور ارزان قیمتی محسوب نمی شود اما در آنجا اگر فقط یک دلار داشته باشید دست کم از تشنگی تلف نخواهید شد. در سوئیس اگر یک دلار بدهید می توانید ۱/۵ لیتر آب بخرید و کمی هم پول خرد برایتان باقی خواهد ماند.

برزیل

در برزیل اگر نخواهید با کوله پشتی تان جایی بروید، می توانید نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس کمددار را پیدا کنید و با پرداخت یک دلار، وسایل تان را در آنجا محفوظ نگه دارید.

تایلند

همیشه خوب است که در سفر یک سیم کارت اعتباری به همراه داشته باشیم و در تایلند سیم کارت های اعتباری بسیار ارزان قیمت هستند. در موارد اورژانسی یا در صورتی که احساس غربت کردید، با این سیم کارت ها می توانید ۱۶ دقیقه رایگان صحبت کنید.

منبع: brightside
۳ نظر

ورود

  • علی شهریور ۱۶, ۱۳۹۹

    تایلند رو کم گفتید 🙂

  • Zc شهریور ۱۷, ۱۳۹۹

    ایرانو جا انداختید اونم با دلار آزاد نه دلار جهانگیران که مارو گرفتن ول نمی کنن ?

  • ممد پلنگ شهریور ۱۷, ۱۳۹۹

    تو ایران با یه دلار میشه ۱۲ تا بستنی عروسکی خرید?