داستان «کیا»: جزییات عرضه اولیه کیا الکترود شرق ۳شنبه ۱۸ شهریور

داستان «کیا»: جزییات عرضه اولیه کیا الکترود شرق ۳شنبه ۱۸ شهریور

عرضه اولیه کیا مربوط به شرکت کیا الکترود شرق با نماد کیا ، روز ۳ شنبه ۱۸ شهریور ۹۹ در فرابورس ایران انجام می شود. سقف قیمتی عرضه اولیه کیا مشخص نشده و ارزش اسمی هر سهم ۱۰۰۰ ریال است. تعداد کل سهام شرکت کیا الکترود شرق ۱۶۱ میلیون و ۴۶۸ هزار سهم است که ۱۰ درصد آن معادل ۱۶ میلیون و ۴۶۸ هزار سهم در عرضه اولیه به روش بوک بیلدینگ مشارکت دارد. عرضه اولیه ثامید (شرکت توسعه و عمران امید گروه ساختمانی تدبیر) نیز روز ۴ شنبه ۱۹ شهریور ۹۹ انجام می شود که ۱۹۰ هزار تومان نقدینگی نیاز دارد.

با فرض مشارکت ۵.۵ میلیون کد سهامداری در عرضه اولیه کیا ، احتمالا به هر کد حدود ۳ سهم تعلق بگیرد. شرکت کیا الکترود شرق از شرکت های کوچک و متوسط در فرابورس ایران بوده و از عرضه اولیه های کوچک سال ۹۹ محسوب می شود. کیا الکترود شرق در سال ۱۳۸۸ تاسیس شد و ۱۱ سال بعد در فرابورس ایران پذیرش شد. محصولات شرکت با مشارکت شرکت SHARP TOOLS‌ هند تولید می شود.

چون عرضه اولیه کیا نقدینگی خیلی کمی نیاز دارد، احتمالا شاهد کاهش مشارکت کنندگان باشیم. با این حال، در نیمه نخست سال ۹۹ که شش ماهه صعود ۳۰۰ درصدی شاخص کل بورس بود، عرضه اولیه های عالی چون شستا داشتیم و عرضه اولیه کیا هم در این بین، جذابیت بالا ندارد. به هر حال بازار درهم است و در کنار صعود و نزول ها، عرضه اولیه های خوب و عالی و خیلی معمولی هم پیش می آید.

عرضه اولیه کیا
آگهی عرضه اولیه کیا الکترود شرق در فرابورس ایران

گزارش فعالیت ماهانه دوره ۱ ماهه کیا منتهی به ۱۳۹۹/۰۵/۳۱ مربوط به سال مالی منتهی به: ۱۳۹۹/۰۶/۳۱ که ۱۲ شهریور ۹۹ روی کدال منتشر شد نشان می دهد که شاهد افزایش ۴۶.۷۳ درصدی فروش مرداد ۱۳۹۹ در مقایسه با ماه گذشته هستیم.

بر اساس صورت های مالی میان دوره ای دوره ۹ ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ۹۹ کیا الکترود شرق که ۵ شهریور روی کدال منتشر شد، شاهد افزایش ۱۳۵ درصدی درآمدهای عملیاتی ۹ ماهه ۹۹ در مقایسه با دوره مشابه سال قبل هستیم. هم چنین شاهد افزایش ۱۱۴ درصدی سود ناخالص ۹ ماهه ۹۹ به نسبت مدت مشابه سال قبل هستیم. سود خالص ۹ ماهه ۹۹ کیا در مقایسه با سال قبل، ۱۸۴ درصد افزایش یافته است.

عرضه اولیه کیا
تابلو معاملاتی عرضه اولیه کیا در سامانه tsetmc.com پیش از عرضه اولیه کیا در ۱۷ شهریور ۹۹

شرکت کیا الکترود شرق در طبقه شرکت های کوچک و متوسط فرابورس ایران و در گروه ساخت محصولات فلزی قرار دارد. هم گروهی های کیا نمادهایی چون: فاذر، فاراک، چدن، فاما، فلامی و فجام هستند که همه سهام عالی جا مانده از رشد با بازدهی خوب در بلند مدت هستند.

طبق اطلاعاتی که در تابلو نماد کیا منتشر شده است، میزان EPS کیا ۲۸۲ ریال، میزان P/E کیا ۳.۵۵ و میزان P/E گروه ساخت محصولات فلزی نیز حدود ۱ صدم اعلام شده است. ۲ شخص حقیقی صاحب اکثریت سهام کیا هستند. زهرا داودی، عقیل طالبی، محمد رحیمی، محمد توزنده حاجی و داود اردبیلی، اعضا هیات مدیره کیا الکترود شرق را تشکیل می دهند.

شرکت کیا الکترود شرق تولید کننده انواع الکترودهای جوشکاری چه برای جوش هایی با تست NDT و چه بدون تست NDT‌ است. با برند MASTER در بازار دیده می شود و برای تولید کنندگان محصولات و تجهیزات کارخانجات پترو-پالایشی-قند و سازندگان مخازن تحت فشار و مبدل های حرارتی در ۳۱ استان کشور، نامی آشنا است. الکترودهای قلیایی این شرکت مثل E7018 بر اساس استاندارد AWS/ASME SFA تولید می شود. شرکت کیا الکترود شرق ۱۲ نوع الکترود قلیایی و سلولزی از ۶۰۱۳ تا ۸۰۱P1 تولید می کند و سیم های جوشکاری CO2 نیز از تولیدات کیا است.

با عرضه اولیه کیا باید منتظر عرضه اولیه شرکت های کوچک و متوسط بسیاری در فرابورس ایران باشیم که می تواند راه را برای حضور استارت آپ های فعال و موفق ایران که در چند سال اخیر تاسیس و بزرگ شده اند، فراهم کند. اگر در عرصه اولیه کیا شرکت کردید، سهامداری کنید و پس از متعادل شدن صف خرید میلیونی کیا از اواخر نیمه دوم شهریور ۹۹، ورود به سهم و نگهداری بلند مدت توصیه می شود.

تا اسفند ۱۴۰۰ شمسی شاهد ۱۴۰ عرضه اولیه خواهیم بود. سعی کنید برای اعضا خانواده کد بورس گرفته و در سجام ثبت نام کنید تا میزان تخصیصی سهام به شما در عرضه اولیه ها افزایش یابد. نگهداری بلند مدت سهام عرضه اولیه به سهامداران صبور توصیه می شود. بورس پس از اصلاحات دستوری و موقتی در شهریور ۹۹، به روند صعودی بلند مدت خود ادامه می دهد و با پول مازاد، سهام بنیادی را نگهداری کنید.

عرضه اولیه شرکت نفت ستاره خلیج فارس از غول های پالایشگاهی کشور در نیمه دوم سال ۹۹ است. در نیمه دوم سال ۹۹ ۲ اتفاق مهم در بورس رخ خواهد داد. یکی تاسیس بورس مسکن و دیگری تاسیس بورس بین المللی ایران در کیش.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • علی شهریور ۱۷, ۱۳۹۹

    ممنون از شما .
    بعید به نظر میرسه که تا انتخابات آمریکا تغییری در روند بورس داشته باشیم . همین روال ادامه داره

  • محمد رجب پور شهریور ۱۹, ۱۳۹۹

    آقای زمانی. ثشاهد رو چطور می‌بینید؟ خوبه بخریم؟ رشد زیادی داشته. بازم جای رشد داره؟

    • علی زمانی شهریور ۱۹, ۱۳۹۹

      سهم خوبیه برای بلند مدت. کلا ساختمانی ها، جا مانده از رشد هستند