دونالد ترامپ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ شد

دونالد ترامپ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ شد

به دنبال آشتی امارات متحده عربی و رژیم اشغالگر قدس دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نامزد دریافت جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ شد.

نام رئیس جمهور آمریکا به عنوان نامزد دریافت جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ از سوی Christian Tybring-Gjedde سیاستمدار نروژی اعلام شد. او که برای چهار دوره نماینده پارلمان نروژ بوده در این باره گفت:

به نظرم آقای ترامپ بیشتر از دیگر نامزدهای جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ برای ایجاد صلح و سازش میان کشورها تلاش کرده است و استحقاق دریافت این جایزه را دارد.

روز گذشته یکی از مقامات رسمی کاخ سفید اعلام کرد که دونالد ترامپ قصد دارد سه شنبه هفته آینده (۱۵ سپتامبر) میزبان مراسمی ویژه برای امضای توافقنامه رسمی میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط باشد.

به موجب بخشی از این توافق که در تاریخ ۱۳ آگوست از سوی کاخ سفید اعلام شد و نتیجه ۱۸ ماه گفتگو و رایزنی میان طرفین این توافق بود این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس پذیرفت که روابط خود با اسرائیل را عادی کند و اسرائیل نیز در مقابل پذیرفت که برنامه هایش برای اجرای طرح انضمام کرانه باختری به خاک خود را به تعویق بیاندازد.

امسال مجموعا ۳۱۸ نفر از سراسر دنیا نامزد دریافت جایزه صلح نوبل ۲۰۲۰ شده اند. اسامی نامزدهای پیشنهادی برای دریافت این جایزه امسال به خاطر شیوع کرونا ویروس به صورت آنلاین ارائه می شود و در نهایت پیش از بررسی های دقیق توسط هیئت داوران چند نفر نهایی انتخاب می شوند.

آقای Tybring-Gjedde در نامه ای که برای کمیته نوبل ارسال کرد از نقش دونالد ترامپ برای بهبود روابط در میان دولت های خاورمیانه تمجید کرد!! او در نامه اش چنین آورده است:

همانطور که انتظار می رود کشورهای خاورمیانه به زودی پا جای امارات متحده عربی می گذارند و انتظار می رود که این توافقنامه به نوعی بازی را تغییر دهد و خاورمیانه را به منطقه ای برای همکاری و سعادت تبدیل کند.

بد نیست اشاره کنیم که این نخستین بار نیست دونالد ترامپ نامزد دریافت جایزه صلح نوبل می شود. در سال ۲۰۱۸ نیز بار دیگر آقای Tybring-Gjedde نام رئیس جمهور آمریکا را به خاطر برگزاری اجلاس سنگاپور برای گفتگو با کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی ترتیب داده شده بود) به کمیته نوبل پیشنهاد داد.

این سیاستمدار نروژی گفت که طرفدار دونالد ترامپ نیست اما معتقد است که در سال های پیش افراد دیگر برای انجام کارهای به مراتب کوچکتر موفق به دریافت این جایزه شده اند. اشاره او به دریافت جایزه صلح نوبل توسط باراک اوباما در سال ۲۰۰۹ میلادی است.
دیدن این ویدیو را به شما توصیه می کنیم:

منبع: sky
دیجیاتو
بدون نظر

ورود