باشگاه انقلاب تهران: به نام مستضعفان و به کام ثروتمندان؟

باشگاه انقلاب تهران: به نام مستضعفان و به کام ثروتمندان؟

مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب تهران یکی از مجموعه های ورزشی بزرگ و ممتاز ایران است که در زمینی به مساحت یک میلیون متر مربع در منطقه ۳ شهرداری تهران واقع شده است و حد فاصل اتوبان نیایش و خیابان سئول است. مجموعه ورزشی انقلاب تهران یا باشگاه انقلاب، به نام کلوپ شاهنشاهی خوانده می شد و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، در سال ۱۳۷۷ به سازمان تربیت بدنی وقت واگذار شد.

اکنون مدیریت آن بر عهده وزارت ورزش و جوانان است. نیمی از فضای مجموعه ورزشی انقلاب تهران را فضای سبز تشکیل می دهد و به همین خاطر، موقعیتی عالی برای پیاده روی، ورزش و تفریح های همگانی در طول ۴ فصل سال دارد. محبوب ترین امکانات مجموعه ورزشی انقلاب تهران، جاده تندرستی، زمین گلف و استخر ۴ فصل آقایان و بانوان است که مخاطبان بسیار دارد.

زمین های تنیس، گلف، سالن های سرپوشیده برای انجام انواع ورزش های توپی و رزمی مردانه و زنانه و سالن های خانوادگی و بیلیارد و اسکیت در کنار کافه و رستوان های لوکس، از جمله امکانات مجموعه ورزشی انقلاب تهران است.

باشگاه تیراندازی، اسکیت، مجموعه تخصصی بانوان CN CLUB و سالن اسکواش از جمله قسمت های باشگاه انقلاب است که روایت لاکچری گردهای بالا شهر تهران را درباره این امکانات در اینستاگرامشان می توان رصد کرد. ساختمان آکادمی ملی المپیک و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ایران نیز در باشگاه انقلاب تهران قرار دارد.

تهران بابت این مجموعه ورزشی با کلاس، پر امکانات و زیبا با معماری منظر جذاب و خدمات گسترده در شمال پایتخت، به خود می بالد و امیدواریم چنین امکاناتی در همه نقاط ایران نیز برای استفاده عموم هموطنان، ایجاد شود. نکته ای که باید درباره باشگاه انقلاب تهران بیان کنیم و به مسئولان گرامی یادآوری کنیم آن است که این باشگاه که از اموال رژیم طاغوت مصادره و در اختیار عموم مردم قرار گرفت، امروزه خدماتش به قدری گران است که قشر متمول شمال پایتخت از خدماتش بهره مند هستند.

به منظور استفاده از امکانات باشگاه انقلاب تهران بایستی کارت عضویت خریداری شود. هر ایرانی برای استفاده از خدمات باشگاه انقلاب تهران در سال ۱۳۹۹، بایستی کارت عضویت سالانه به مبلغ ۱۰ میلیون ریال خریداری کند. این کارت، صرفا برای ورود به مجموعه است و برای استفاده از هر باشگاه و خدماتی در این مجموعه ورزشی، بایستی هزینه جداگانه پرداخت شود.

باشگاه انقلاب تهران
استخر ۴ فصل و سوشی های رستوران های باشگاه انقلاب تهران
باشگاه انقلاب
دکوراسیون و معماری دهکده سبز جاده تندرستی باشگاه انقلاب تهران

مثلا قیمت بلیط استخر باشگاه انقلاب حتی در روزگار کرونایی ایران، نفری ۱۳۰ هزار تومان است. البته بر اساس طرح تکریم باشگاه انقلاب، برای هموطنان بالای ۶۵ سال، کارت عضویت حدود ۷ میلیون ریالی سالانه صادر می شود. خانواده معظم شهدا نیز با معرفی نامه رسمی، حدود ۴ میلیون ریال پرداخت می کنند. اما برای استفاده از سایر امکانات باشگاه انقلاب تهران، تخفیفی به افراد بالای ۶۵ سال و خانواده معظم شهدا و جانبازان، ایثارگران و آزادگان سرافراز داده نمی شود.

برای استفاده از خدمات گلف باشگاه انقلاب هر نفر باید ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت کند. حق عضویت باشگاه انقلاب برای ملیت های غیر ایرانی مقیم تهران سالانه ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. قیمت بلیط روزانه همراه، ۱۸ هزار تومان است که در کل به نظر می رسد این قیمت ها در روزگار بد اقتصادی عموم هموطنان مقیم تهران، رقم های بالایی برای استفاده مردم از امکانات این باشگاه بزرگ ورزشی و فرهنگی شمال پایتخت باشد.

اگر به جاده تندرستی باشگاه انقلاب یا سایر باشگاه های گلف وبیلیارد و تنیس مجموعه بزنید، متوجه این واقعیت تلخ می شویم که بسیاری از استفاده کنندگان از خدمات باشگاه، از قشر متمول بالاشهر تهران هستند و این باشگاه انقلابی که نام انقلاب هم یدک می کشد، تناسبی با اقتصاد و سبک زندگی مردمان متوسط و ضعیف شهر ندارد.

باشگاه انقلاب تهران
جدول حق عضویت سالانه باشگاه انقلاب تهران در سال ۱۳۹۹

اینکه چرا برای قدم زدن در جاده تندرستی باشگاه انقلاب باید ۱ میلیون تومان پرداخت کرد و صرفا افرادی که توانایی پرداخت این حق عضویت ها را دارند، از باشگاهی دولتی حق استفاده دارند، سوالی است که یافتن پاسخ برای آن ، دشوار نیست.

صدها هزار دانشجو و دانش آموز در تهران مشغول به تحصیل هستند که باشگاه انقلاب می تواند برای این قشر نیز تسهیلات و تخفیفاتی ارائه کند تا طبف کثیری از مردم با وضعیت اقتصادی مختلف، از خدمات باشگاه انقلابی شمال پایتخت بهره مند شوند.

از مافیای کنکور که سالهاست مروج بی عدالتی در نظام آموزشی کشور است تا دلالان ارز و طلا و مسکن و محترکان کالای اساسی مردم که زندگی را بر ایرانیان سخت کرده اند، تا مجموعه هایی که به نام ملت مستضعف مصادره شده و اکنون، اقلیتی متمول از آن استفاده می کنند، بخشی از واقعیت تلخ روزگار امروز ایرانیان را در روزهای پایانی قرن چهاردهم هجری روایت می کند.

امیدواریم مقابله با بی عدالتی در نظام تربیت بدنی و سرگرمی و ورزشی کشور مثل تلاش برای مقابله با بی عدالتی در نظام آموزشی و اقتصادی کشور در دستور کار مسئولان قرار بگیرد. در تهران باشگاه های لاکچری و لوکس بسیاری در مناطق ۳ گانه بالا شهر داریم که بسیاری از آن ها خصوصی است. اما انتظار می رود مجموعه های دولتی شهری، خدمات ارزان قیمت و عادلانه ای به عموم هموطنان مقیم تهران ارائه کنند و نقاب سرمایه داری را پاک کنند.

باشگاه انقلاب
کشف حجاب بعضی از اعضاء باشگاه انقلاب در جاده تندرستی، گاها با انتقاد برخی از سایت های فارسی در سالهای اخیر همراه شده است

اگر به دنبال تکریم شهروندان در استفاده از خدمات عمومی شهری هستیم و شهروند درجه یک و درجه دو و درجه سه نداریم، بایستی عدالت در ارائه خدمات ارزان قیمت و رایگان به عموم هموطنان در برنامه ریزی های سالانه در نظر گرفته شود. تصاویری که همشهری های متمول استفاده کننده از خدمات باشگاه  انقلاب در اینستاگرام منتشر کردند در این لینک مشاهده کنید. استقرار دفتر یک کارگزاری بورس در مسیر جاده تندرستی باشگاه انقلاب، نشان دهنده افزایش ضریب نفوذ بورس حتی در مراکز ورزشی و فرهنگی پایتخت است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۱۰ نظر

ورود

  • Zc شهریور ۲۷, ۱۳۹۹

    سر در وزارت خارجه بزرگ نوشته نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی
    بَعد در واقعیت _____>>>>از درون شبیه کشورای سرمایه داری و شکاف طبقاتی
    سیاست هم کاملا شرقی وقتی بایدن اومد توافق شد غربی هم میشیم
    نتیجه____>>>> فقط افرادی که نونشون تو روغن بود عوض کردیم
    راه حل———->>>> آیا بازم باید افرادی که نونشون تو روغنه و سیبیلاشون چربه رو عوض کنیم و مانع از بازگشت آقازاده ها و آقا زاینده ها به کشور اصلی و خونیشون کانادا شویم ؟؟؟ یا اصلاح طلب و اصول گرا ها رو بیاریم اصلاح و اصول را به این کشور برگردانند؟؟؟!!!

  • جاستین شهریور ۲۷, ۱۳۹۹

    انقلاب شکوهمند چه شکوهی داره خاک ای خاک

  • vv بهمن ۱۲, ۱۳۹۹

    این مطلب سراسر عقده است. به چه دلیل و منطقی باید همه چیز رایگان یا ارزان باشه. هرکس توانایی مالی داره میتونه از امکانات این مجموعه استفاده کنه. هر کس هم توانایی مالی کمتری داره، میتونه از بهترین پارکهای شهر یا باشگاه هایی با هزینه کمتر استفاده کنه.

    • علی زمانی بهمن ۱۲, ۱۳۹۹

      هیچ عقده ای نیست. نگارنده این سطور نیز خود مثل دیگران، از خدمات باشگاه انقلاب تهران استفاده می کند.
      اما وقتی نام باشگاه انقلاب بر جایی نهاده می شود، اطلاق انقلابی گری با تصوری که از انقلابی گری در ذهن ایرانیان وجود دارد، در ذهن پدیدآر می شود که با آرمان های جامعه بورژوازی و سرمایه داری فرق دارد. این جا به نام مستضعفان ضبط شد، اما خدماتش در اختیار ما سرمایه دارها و ثروتمندان بالا شهری است!! مثل خیلی جاهای دیگر از هتل ها تا دانشگاه ها و شرکت ها و . . . .
      ماینفست کمونیست را کارل مارکس به همین خاطر نوشت. بد نیست بخوانید تا به دلایل رد توجیهات شما در وصف ساختار باشگاه انقلاب تهران را در ۱۴۰ سال پیش ، پی ببرید

    • م.ه خرداد ۱۶, ۱۴۰۰

      دقیقاً موافقم

    • فرشاد تیر ۱۱, ۱۴۰۰

      الان فکر میکنی مثلا ایرانیای پولدار نابغه اقتصادی هستن.
      عملا تو نثل یکی از یه جایی زده که سرمایه کلان اومده رو هم .یه مقدار فکر کنین با کار و پس انداز عادی و زندگی سالم که خونواده ها میلیونر میلیاردر نمیشن

  • نیما بهمن ۱۳, ۱۳۹۹

    خوب امکاناتش خوبه پولش میگیره شما میگید همه باید مثل فقرا باشند همون جمله معروف بجای شلوار لنگ میبندیم !! هدف فقط زدن مجموعه بود تابلو بود اتفاقا یکم قیمت افزایش که میدن از هر فرهنگ و ادمی نمیتونن بیان بد نیست که

    • علی زمانی بهمن ۱۳, ۱۳۹۹

      این نگاه شما ، نگاه جامعه بورژواریی است. نگاه نظام سرمایه داری است که قیمت ها را چنان بالا ببریم که عموم و توده دسترسی نداشته باشیم! در کشورهای سوسیالیستی مثل سوئد و سوئیس، کسی اینطوری فکر نمیکند. بهترین امکانات در کیفیت خوب، در دسترس عموم است و افتخار نمی کنند که جایی از دسترس عموم مردم خارج است و مخصوص خواص است! آن هم جایی که با پول ملت و بیت المال ساخته شده و ملک خصوصی و مجتمعی خصوصی نیست. همه صحبت ما در این مقاله هم این بود که باشگاه انقلاب تهران، با پول ملت و سرمایه ملت بدبخت درست شد اما من و شما و بچه پولدارهای شمال تهران صرفا از آن بهره مند هستند.
      «لنگ» مصداقی در مقاله ما و حرف ما نداشت.

      • لیلی تیر ۸, ۱۴۰۰

        متاسفانه چون سیستم اموزشی درستی نداریم عموم مردم از شعور و فرهنگ و ادب مناسبی برخوردار نیستن، در حالی که پولدارتر ها از اموزش و فرهنگ غربی پیروی میکنن و بالطبع رفتار معقول تری دارن!! به خاطر همینه که کسایی که توانشو دارن ترجیح میدن از قشر متوسط و پایین جامعه فاصله بگیرن!!!

  • مهسا شهریور ۱۴, ۱۴۰۰

    موافقم با اونکه گفت این مطلب سراسر عقده بود،