دانشمندان: طعنه زن ها، منفی باف ها و زودرنج ها بیشتر از حمله قلبی می میرند

دانشمندان: طعنه زن ها، منفی باف ها و زودرنج ها بیشتر از حمله قلبی می میرند

محققان می گویند اگر از یک حمله قلبی جان سالم به در ببرید اما اهل طعنه زدن یا منفی باف باشید، ریسک مرگ بر اثر حمله قلبی بعدی ظرف دو سال بعدی در شما بالاتر است.

دانشمندان آمریکایی بیشتر از ۲،۳۰۰ بیمار را که به تازگی از یک حمله قلبی جان سالم به در برده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

این تحقیق نشان داد کسانی که ویژگی های شخصیتی خصمانه از جمله طعنه زنی، بدبینی، خشم، بی تابی یا زودرنجی داشتند، ریسک مرگ بر اثر حمله قلبی ظرف ۲ سال بعدی در آن ها بسیار بالاتر بود.

دانشمندان می گویند علت این مسأله ممکن است وضعیت روانی همیشه منفی این افراد باشد که به سلامت جسمانی آن ها فشار وارد می کند.

این گروه تحقیقاتی با استفاده از یک آزمون شخصیت شناسی، ویژگی های شخصیتی شرکت کنندگان را در ابتدای تحقیق شناسایی کردند و بعد از آن بیماران ا به مدت ۲۴ ماه تحت کنترل قرار دادند.

 حمله قلبی و ویژگی های شخصیتی

در این تحقیق آمده: «وجود ویژگی های شخصیتی خصمانه باعث افزایش لخته های خونی، افزایش میزان آدرنالین خون، بالاتر رفتن کلسترول و تری گلیسیرید از حد طبیعی و افزایش واکنش پذیری قلبی عروقی شده بود.»

«این عوامل التهابی ممکن است سرآغاز مشکلات قلبی عروقی باشند.»

تحقیقات قبلی هم نشان داده بود مثبت نگری با کاهش هورمون های اضطراب، پایین نگه داشتن ضربان قلب و فشار خون، تأثیر مستقیمی بر سلامت قلبی عروقی دارد.

به گفته ی محققان، خصومت یک ویژگی شخصیتی است که طعنه زن، منفی باف، خشمگین، بی قرار یا زودرنج بودن را شامل می شود. این ویژگی شخصیتی فقط یک پیشامد یکباره نیست بلکه نحوه ی تعامل آدم ها با دیگران را شکل می دهد.

دانشمندان می گویند بیمارانی که تجربه ی حمله قلبی دارند با کنترل عادت های خود می توانند آینده ی بهتری داشته باشند و بر اساس تحقیقات آن ها، ایجاد تغییر در رفتارهای خصمانه می تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.

دیدن این ویدئو را به شما توصیه می کنیم:

منبع: mirror
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • امین مهر ۵, ۱۳۹۹

    چه بد
    من هر سه تای این خصلتهای بد را دارم
    باید کنار بزارم