کودکان دبستانی در کره شمالی باید روزی ۹۰ دقیقه در مورد کرامات کیم جونگ اون بیاموزند

کودکان دبستانی در کره شمالی باید روزی ۹۰ دقیقه در مورد کرامات کیم جونگ اون بیاموزند

یک روزنامه به نام Daily NK که در کره جنوبی منتشر می شود ادعا کرده که کودکان اهل کره شمالی در دوره پیش دبستانی در گذشته مجبور بوده اند روزی تنها ۳۰ دقیقه را به یادگیری در مورد کیم جونگ اون اختصاص دهند اما بر اساس دستور تازه دولت این کشور با عنوان «آموزش شکوه» این ساعات افزایش خواهد یافت و به ۹۰ دقیقه در روز خواهد رسید. گفته می شود که کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی این دستورالعمل جدید را صادر کرده که هدف از آن «نهادینه کردن وفاداری و اعتماد نسبت به رهبری کره شمالی» عنوان شده است.

کودکان پیش دبستانی در کره شمالی باید روزی 90 دقیقه در مورد کیم جونگ اون بیاموزند

بر اساس گزارش روزنامه Daily NK، در دوره پیش دبستانی به کودکان کره شمالی گفته می شود که دیکتاتور جوان این کشور در کودکی بسیار باهوش بوده و در سن تنها ۵ سالگی قایق تفریحی می رانده، تمرین تیراندازی می کرده و خواندن را دوست داشته است. کیم جونگ اون در سال ۲۰۱۱ و بدنبال مرگ پدرش کیم جونگ ایل به قدرت رسید در حالی که کمتر از سی سال سن داشت. دولت کره شمالی از زمان تشکیل خود در سال ۱۹۴۸ تحت تسلط خاندان کیم و ایدئولوژی کمونیستی آن ها بوده است. کیم ایل سونگ، پدربزرگ کیم جونگ اون، کره شمالی را تاسیس کرده و چند دهه رهبریت کشور را در دست داشت.

کودکان پیش دبستانی در کره شمالی باید روزی 90 دقیقه در مورد کیم جونگ اون بیاموزند

بدنبال جنگ جهانی دوم، شبه جزیره کره به دو بخش تقسیم شد که بخش شمالی آن در تصرف اتحاد جماهیر شوروی و بخش جنوبی در کنترل ایالات متحده قرار گرفت. بدنبال شکست مذاکرات اتحاد دو کره، در قسمت شمالی یک دولت کمونیستی و در قسمت جنوبی یک دولت سرمایه داری تاسیس شد. بین سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ نزدیک به ۵ میلیون نفر به دنبال حمله نیروهای کیم ایل سونگ به بخش جنوبی کشته شدند. ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه به دفاع از کره جنوبی وارد عمل شدند در حالی که چین از کره شمالی حمایت می کرد.

کودکان پیش دبستانی در کره شمالی باید روزی 90 دقیقه در مورد کیم جونگ اون بیاموزند

جنگ بین دو طرف با آتش بس به پایان رسید اگر چه دو بخش شبه جزیره کره هنوز رسماً در جنگ به سر برده و صلحی بین آن ها برقرار نشده است. روزنامه Daily NK همچنین مدعی شده که ۵ کارمند ارشد وزارت اقتصاد کره شمالی به دنبال انتقاد از سیاست های کیم جونگ اون در یک مهمانی شام اعدام شده اند. خانواده های این افراد نیز دستگیر و به کمپ کار اجباری شماره ۱۵ در نزدیکی یوداک منتقل شده اند.

بیشتر بخوانید: اظهارات تکان دهنده یک دختر فراری از گرسنگی در کره شمالی

منبع: express
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • فرشید شهریور ۲۹, ۱۳۹۹

    آدم رو یاده یه جایی مینداره که یه ترم دانشگاه باید در مورد کرامات و وصایای به بنده خدایی بخونن.

    • ali شهریور ۲۹, ۱۳۹۹

      نگین به یاد یه مملکت گل و بلبل رو کره زمین نیوفتادید. اول دبستان تا اخر راهنمایی یعنی به مدت هشت سال کامل هر روز صبح حدود ۲۰ دقیقه مثل سرباز می استادیم و از جلو نظام میدادیم. دستهامونو رو شونه جلویی میزاشتیم تا فاصلمون از همدیگه به یه اندازه باشه. قران میخوندن. سخنرانی میکردن. اخرشم چندتا مرگ بر این و اون. یادمه یه بار مرگر بر افغانستان گفتن. یادم نمیاد دلیلشو اما همه زدیم زیر خنده. هنوزم یادش میوفتم میخندم. هفته هایی که شیفت بعد از ظهر بودیم باید نماز جماعت میرفتیم. جمعا یک ساعتی طول میکشید از جلو نظام و نماز جماعت.
      دبیرستان همین بود اما از جلو نظام ۱۰ دقیقه بیشتر طول نمیکشید.
      اما مسئله اینه که ما هر روز حدود ۱ ساعت کامل این چیزا رو هم میخوندیم هم عمل میکردیم.

  • من شهریور ۲۹, ۱۳۹۹

    الان تو سایتای کره شمالی زده
    دانشجویان در ایران باید ۹۰ روز از ۳۶۰ روز دانشگاه را در مورد وصایای …. بیاموزند