۹ نشانه ای که سن واقعی زنان را برملا می کنند

۹ نشانه ای که سن واقعی زنان را برملا می کنند

فقط چین و چروک ها، موهای سفید، دست ها و گردن نیستند که سن واقعی ما را نشان می دهند. افزایش سن نشانه های زیاد دیگری هم دارد که در نگاه اول به چشم نمی آیند. اما همین نشانه های مبهم هستند که به سن ما اضافه می کنند.

البته فراموش نکنید که همین تغییراتی که بر اثر بالا رفتن سن در ظاهر زنان رخ می دهند نه تنها تأثیر مخربی ندارند بلکه جذابیت و گیرایی خاصی به آن ها می دهند.

در ادامه با این نشانه ها آشنا خواهیم شد.

۱- پیشانی تخت می شود

نشانه های پیری در زنان

با بالا رفتن سن لایه ی چربی زیرپوستی تحلیل می رود و همین مسأله باعث می شود پیشانی حجم خود را از دست دهد. تزریق بوتاکس هم که طرفداران زیادی دارد فقط وضع را بدتر می کند. پیشانی حتی اگر دچار چین و چروک هم نشود حجم خود را از دست خواهد داد.

۲- لب ها حجم و رطوبت خود را از دست می دهند

لب ها هم به مرور تغییر شکل می دهند؛ حجم خود را از دست می دهند، خشک تر می شوند و دورشان چین و چروک می افتد. لب هایی که قبلاً پر و قلوه ای بودند هم باریک تر و کوچک تر می شوند.

۳- شکل و اندازه ی ناف هم تغییر می کند

این قسمت از بدن هم به خاطر بالا رفتن وزن، بروز بیماری هایی مثل امفالوسل، انجام پیرسینگ و بارداری می تواند تغییر شکل دهد.

۴- زیر چشم ها سیاه می شود

بعد از ۳۰ سالگی لایه ی چربی زیرپوستی به خاطر کاهش تولید کلاژن در بدن، تحلیل می رود. پوست دور چشم ها تراکم خود را از دست می دهد، نازک تر می شود و کم کم عروق خونی را نشان می دهد. همین مسأله باعث سیاه شدن زیر چشم ها می شود.

۵- نرمه های گوش کش می آیند و بزرگ می شوند

نرمه های گوش هم مثل دست ها و گردن یکی دیگر از قسمت های بدن هستند که سن ما را آشکار می کنند. عجیب آنکه خانم ها خیلی کمتر از بقیه ی قسمت های بدن خود به آن ها اهمیت می دهند. متأسفانه نرمه های گوش هم لایه ی نازک چربی و خاصیت کشسانی خود را از دست می دهند. در نتیجه، کش می آیند. علاقه به گوشواره های بزرگ و سنگین هم وضع را بدتر می کند.

۶- برجستگی ابروها پایین می آید و چشم ها کوچک تر می شوند

وقتی جوان هستیم، سفتی پوست باعث می شود ابروها سر جای خود باقی بمانند و پایین نیایند. با بالا رفتن سن، کلاژنی که باعث حفظ خاصیت کشسانی و سفتی پوست ما می شد دیگر به اندازه ی قبل در بدن تولید نمی شود و عضلات صورت به دلیل نیروی جاذبه ضغیف و آویزان می شوند. در نتیجه، ابروها به تدریج پایین می آیند، به عضلات صورت فشار وارد می کنند و کم کم روی چشم ها می آیند. همین مسأله باعث می شود چهره ای عبوس پیدا کنیم.

۷- «مثلث جوانی» معکوس می شود و قاعده ی آن در پایین قرار می گیرد

وقتی جوان هستیم، صورت مان یک فرم مثلث شکل دارد، به این صورت که نوک آن رو به پایین و قاعده ی آن به موازات پیشانی است. به این مسأله «مثلث جوانی» گفته می شود. اما با بالا رفتن سن، مثلث معکوس می شود و قاعده ی آن در پایین قرار می گیرد.

لایه ی چربی زیرپوستی باعث می شود صورت به مرور «ریزش» کند. در نتیجه، دیگر مثل قبل جوان به نظر نمی رسیم.

۸- رنگ پوست تغییر می کند و پوست درخشش خود را از دست می دهد

با بالا رفتن سن پوست ظاهر سالم و درخشان خود را از دست می دهد و کدرتر می شود که این مسأله به وضوح قابل تشخیص است. علت اصلی این مسأله کاهش تولید کلاژن و الاستین در بدن است. عدم مراقبت کافی یا مناسب، کمبود خواب، خستگی، رژیم غذایی ناسالم و عادت های بد هم در این مسأله نقش دارند.

۹- گوشه های چشم و دهان پایین می آیند

گوشه های چشم و دهان وقتی رو به پایین باشند، ظاهر نسبتاً خسته ای به چهره می دهند. این مسأله به خصوص در مورد کسانی وجود دارد که زیاد نمی خندند، چون آن عضلات صورت شان که تکیه گاه گوشه های دهان هستند زودتر ضعیف می شوند. پوست دور چشم ها هم به مرور خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری خود را از دست می دهد و تاندون ها و عضلات ضعیف شده ی این قسمت دیگر نمی توانند گوشه ی چشم ها را مثل قبل «نگه دارند».

بیشتر بخوانید:

در هر دهه از زندگی دقیقاً چه تغییراتی در بدن رخ می دهد؟

آیا می دانید کدام بخش های بدن زودتر پیر می شوند؟

۸ تصور اشتباهی که درباره پیری و افزایش سن وجود دارد

 

دیدن این ویدئو را به شما توصیه می کنیم:

منبع: brightside
بدون نظر

ورود