افشاگری نیویورک تایمز علیه دونالد ترامپ : ۷۵۰ دلار مالیات و ۷۰,۰۰۰ دلار هزینه آرایشگر

افشاگری نیویورک تایمز علیه دونالد ترامپ : ۷۵۰ دلار مالیات و ۷۰,۰۰۰ دلار هزینه آرایشگر

بر اساس گزارشی که روز یکشنبه توسط روزنامه نیوریورک تایمز منتشر کرده است، دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ ، همان سالی که برای ریاست جمهوری ایالات متحده کاندیدا شد و سال ۲۰۱۷ که اولین سال حضورش در کاخ سفید بود تنها ۷۵۰ دلار مالیات بر درآمد به دولت فدرال پرداخت کرده است. همچنین این روزنامه مدعی است که رییس جمهور جنجالی کنونی ایالات متحده در ۱۰ سال از ۱۵ سال اخیر هیچ مالیات بر درآمدی نپرداخته زیرا مدعی شده که درآمدش در این سال ها کمتر از هزینه هایش بوده است. دونالد ترامپ به شدت به ماجرای فرار مالیاتی خود واکنش نشان داده و تنها رییس جمهور تاریخ معاصر ایالات متحده است که علیرغم گفته هایش هنوز اسناد مربوط به مالیات هایش را علنی نکرده است.

مالیات دونالد ترامپ

گزارش نیویورک تایمز در مرحله ای بسیار حساس و پیش از اولین مناظره ریاست جمهوری روز سه شنبه و در فاصله تنها چند هفته تا انتخابات منتشر می شود که می تواند دردسر تازه ای برای ترامپ در رقابت با جو بایدن دموکرات باشد. وی این گزارش را کاملاً دروغ دانسته و گفته است :«اول از همه اینکه من [مالیات] بسیار پرداخته ام و مالیات بر درآمد فدرال بسیار زیادی نیز پرداخت کرده ام… همه این ها مشخص خواهد شد». دموکرات ها نیز از این گزارش استقبال کرده و نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس نمایندگان گفته است این گزارش «توهین ترامپ به خانواده های کارگر آمریکایی» را نشان می دهد.

مالیات دونالد ترامپ

تیم انتخاباتی جو بایدن نیز در توییتی به میزان مالیات پرداختی توسط معلمان (۷,۲۳۹ دلار)، آتش نشانان (۵,۲۸۳ دلار) و پرستاران (۱۰,۲۱۶ دلار) در مقایسه با مالیات پرداختی دونالد ترامپ اشاره کرده و مدعی شده در حالی که این سه گروه به خاطر شیوع ویروس کرونا و آتش سوزی های گسترده بیش از دیگر اقشار دچار زحمت و رنج شده اند اما مالیات بسیار بیشتری نسبت به دونالد ترامپ میلیاردر پرداخته اند. گزارش روزنامه نیویورک تایمز نشان می دهد که ترامپ روش های مختلفی برای کاهش مالیات پرداختی خود به کار برده است. او هنگام ساخت برنامه تلویزیونی ریالیتی شو The Apprentice از ترفندهای کسر مالیات مانند وارد کردن هزینه های نوسازی خانه، هزینه هواپیمای شخصی و ۷۰,۰۰۰ دلار هزینه لباس و آرایش مو در گزارش مالیاتی خود استفاده کرده است.

مالیات دونالد ترامپ

در طول دو سال اول حضور در کاخ سفید، ترامپ از اعتبارهای مالیات بر کسب و کار برای کاهش تعهدات مالیاتی خود استفاده کرد و بر اساس گزارش روزنامه نیویورک تایمز وی با استفاده از این قانون توانسته در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ تنها ۷۵۰ دلار مالیات بپردازد. از سال ۲۰۱۰ تاکنون، وی با استفاده از بازپرداخت مالیاتی ۷۲.۹ میلیون دلاری توانسته مالیات خود را کاهش دهد. همچنین در این گزارش به یک سری ضررهای اقتصادی و سرمایه گذاری ها در خارج از کشور اشاره می کند که می تواند با مسئولیت ها و تعهدهای رییس جمهور در تضاد باشند. بر اساس ترازنامه مالی دونالد ترامپ، وی در سال ۲۰۱۸ دستکم ۴۳۴.۹ میلیون دلار درآمد داشته در حالی که در برگه مالیاتی وی برای این سال ۴۷.۴ میلیون دلار ضرر مالی درج شده است.

مالیات دونالد ترامپ

در طی دو سال اول حضور در کاخ سفید، دونالد ترامپ از سرمایه گذاری های خارجی اش ۷۳ میلیون دلار سود دریافت کرده که شامل زمین های گلف در اسکاتلند و ایرلند و همچنین ۳ میلیون درآمد از سرمایه گذاری ها در فیلیپین، ۲.۳ میلیون دلار از هند و ۱ میلیون دلار از ترکیه است. رییس جمهور ایالات متحده در سال ۲۰۱۷ در هند ۱۴۵,۵۰۰ دلار و در فیلپین ۱۵۶,۸۲۴ دلار مالیات پرداخته کرده در حالی که این رقم در ایالات متحده تنها ۷۵۰ دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: ادعاهای وکیل سابق دونالد ترامپ: استفاده از ایوانکا به عنوان طعمه و آزار زنان در دفتر کار

منبع: dw
مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۲ نظر

ورود

  • R مهر ۸, ۱۳۹۹

    قدرت خبرگزاری ها اینجا معلوم میشه.در حالی که هیچ فرار مالیاتی ای انجام نشده و همه این کار ها بر اساس قانون انجام شده صرفا میخوان بگن که ترامپ مالیات نداده.اداره مالیات اونجا هم که برگ چغندره و نمی فهمه.مجبور مگه کل سود شرکت رو بفرسته تو جیب خودش که همه رو مالیات بده؟

    • آترین مهر ۸, ۱۳۹۹

      خبری که خبرگزاری ها دادن بر اساس شواهده و الان ترامپه که هیچ واکنشی انجام نداده و گزارش مالیاتیش رو به صورت علنی بیرون نداده. این یعنی یه جای کار ترامپ میلنگه. مطمئن باشید تویه مناظره ای هم که قراره با جو بایدن داشته باشه به جای ایجاد شفافیت در مورد مالیاتش سعی میکنه به گونه ای جو باید و سیاست مدارهای دیگه رو هم مثل خودش نشون بده که خودش رو مبرا کنه.