«بیبیانا اشتاین هاوس»، داور سانسوری رقابت های فوتبال آلمان

«بیبیانا اشتاین هاوس»، داور سانسوری رقابت های فوتبال آلمان

بیبیانا اشتاین هاوس (Bibiana Steinhaus) متولد ۲۴ مارچ سال ۱۹۷۹ میلادی در آلمان است. او یکی از معروف ترین داوران زن رقابت های فوتبال بوندس لیگا بوده و اخیرا یکی از رقابت های این کشور را داوری کرد که رسانه ملی، به دلیل حضور این داور زن، رقابت را پخش نکرد. موضوعی که بازتاب هایی در رسانه های ورزشی جهان داشت.

بیبیانا اشتاین هاوس اولین داور زن لیگ فوتبال آلمان است و احتمالا یکی از کاندیداهای داوری در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر. بازی سوپر جام آلمان بین دورتموند و بایرن مونیخ را قضاوت کرد که این بازی از کنداکتور شبکه ۳ سیما به دلیل حضور وی حذف شد.

بیبیانا اشتاین هاوس در انجمن فوتبال ساکسونی فعالیت دارد و به عنوان داور بین المللی مورد تایید FIFA است. ایشان در فهرست داوران برتر توسط یوفا معرفی شد. پدر بیبیانا اشتاین هاوس نیز داور رقابت های فوتبال بود. او برای تیم SV BAD LAUTERBERG آلمان نیز در نوجوانی بازی می کرد. بیبیانا اشتاین هاوس در سال ۱۹۹۹ میلادی، گواهی DFB دریافت کرد.

او داور اصلی رقابت فینال ۲۰۰۳ بین DFB-POKAL و FRAUEN بود. بیبیانا اشتاین هاوس اولین داور زن در رقابت های فوتبال مردانه بوندس لیگا آلمان بود. بیبیانا اشتاین هاوس در سال ۲۰۰۸ میلادی برای رقابت های جهانی فوتبال زنان انتخاب شد. همچنین در رقابت های فوتبال یورو ۲۰۰۹ زنان نیز داوری کرد.

بیبیانا اشتاین هاوس یکی از ۱۶ داور انتخاب شده برای رقابت های جام جهانی فوتبال زنان در سال ۲۰۱۱ میلادی بود. بیبیانا اشتاین هاوس ۱۸۱ سانتی متر قد دارد و از فیزیک بدنی خوبی در رقابت های فوتبال برخوردار است.

بیبیانا اشتاین هاوس در شهر لاگنهاگن آلمان زندگی می کند و به عنوان یک پلیس آموزش دیده فعالیت می کرد و سربازرس اداره پلیس. او با داور انگلیسی هاوارد وب (HOWARD WEBB) در ارتباط بود که در سال ۲۰۱۶ از همسرش جدا شده بود.

صحنه لمس بدن بیبیانا اشتاین هاوس توسط پپ گورادیولا سرمربی سابق بارسلونا اسپانیا

لمس بدن بیبیانا اشتاین هاوس در برخی از رقابت های فوتبال مردان توسط شماری از بازیکنان، از موضوعات داغ مسائل مربوط به حضور داوران زن در رقابت های فوتبال مردان است. بیبیانا اشتاین هاوس در اینستاگرام و توییتر فعالیتی ندارد.

بیبیانا اشتاین هاوس در کنار پارتنرش در ورزشگاه

عکس بالا بیبیانا اشتاین هاوس را در کنار پارتنر جدیدش مستر هاوارد نشان می دهد که معمولا با وی به تماشای رقابت های فوتبال لیگ آلمان می رود.

بیبیانا اشتاین هاوس
بیبیانا اشتاین هاوس از داوران زن در رقابت های بوندس لیگا آلمان
بیبیانا اشتاین هاوس
بیبیانا اشتاین هاوس یک داور قاطع در رقابت های فوتبال آلمان به نظر می رسد

رئیس کمیته داوران فوتبال زنان ایران قبلا گفته بود که شمار داوران فوتبال بانوان ایران به حد خوبی رسیده است. قضاوت داوران زن ایرانی در مسابقات فوتبال زنان زیر ۱۶ سال آسیا در سال گذشته بخشی از افتخارات داوران زن فوتبال ایران است که امیدوارم در سطح جام جهانی نیز ارتقا یابد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود