داستان تجاوز جنسی به «ساناز طاری» و عکس کشف حجابش در اروپا

داستان تجاوز جنسی به «ساناز طاری» و عکس کشف حجابش در اروپا

ساناز طاری متولد ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۷۳ در تهران، هنرپیشه سینما و تئاتر و تلویزیون، متولد دهه هفتاد شمسی است و در سریال های پدر و شمعدنی و فوق لیسانسیه ها نقش آفرینی کرده است. ساناز طاری تحصیلات ابتدایی خود را در هنرستان سوره به اتمام رساند و در مقطع کارشناسی ارشد دانشکده هنر و معماری مشغول به تحصیل است. ساناز طاری مجرد است و همسر و فرزند ندارد.

ساناز طاری در نمایش های اضافه حقوق به کارگردانی امین عظیمی، سه خواهر به کارگردانی اسماعیل کاشی و مگافولیا به کارگردانی آقای حسینی بازی کرده است. نقش برجسته ساناز طاری در سریال پدر بوده است که در شبکه ۲ پخش شد و ساناز طاری هم بازی استاد مهدی سلطانی سروستانی شد. او در نقش دوست لیلا (ریحانه پارسا) نقش آفرینی کرده بود. دختری که سبب شد تا سینا مهراد (حامد) خودش را از پنجره به بیرون پرت کند.

ساناز طاری پس از خروج از کشور با انتشار عکسی بی حجاب در اینستاگرامش نوشته بود که بعضی رویا ها هست که برای برخی، دست نیافتنی است. خداحافظ بازیگری . . . اما پس از بازگشت به ایران، عکس را از اینستاگرامش پاک کرد. او نوشته بود که این عکس کشف حجاب، مهر تاییدی است برای تصمیمی که مدت هاست گرفته.

تصویر عکس بی حجاب ساناز طاری در اینستاگرامش

ساناز طاری هنرپیشه جوان سینما و تئاتر و تلویزیون کشورمان از یک داستان تلخ می گوید. داستانی که بارها شنیده ایم و خوانده ایم و از طریق هشتگ metooiran هم در تابستان، توییت های طوفانی درباره اش شنیده ایم. فساد در سینمای ایران. . . گر چه فساد در سینمای ایران، سیستماتیک نیست و بدنه سینما را افرادی پاک، باسواد و باشرف تشکیل می دهند و اطلاق فساد به کل سینمای ایران، نادرست است.

اما هستند کارگردانان ، تهیه کننده ها و بازیگردان هایی که برای جذب نیروهای جوان، پیشنهادهایی به آن ها می دهند و قربانیان خود را در آرزوی دیده شدن و جلوی دوربین رفتن و پذیرش نقش اول، مورد آزار و اذیت جنسی قرار می دهند.

ساناز طاری گفته که یکی ازکارگردان ها و تهیه کننده های سینما در زمان عقد قرارداد، خواستار تجاوز جنسی شد که او از محل فرار کرد که در زمان فرار، کارگردان مذکور به وی فحش رکیک میدهد و او از ترس، کیفش را در دفتر کارگردان شیطانی جا می گذارد. اما بخاطر زن باردار کارگردان مذکور و اینکه ناموس پدرش است، سکوت می کند. شاید همان داستان هیس! دختران فریاد نمی زنند و داستانی که در #metoo شنیده ایم. .

سکوت قربانیان تجاوز جنسی و موضوع حمایت قانون از قربانیان تجاوز جنسی همچنان بحث داغ و پرونده باز حقوقی و قضایی در اقصی نقاط جهان است. ساناز طاری پس از انتشار عکس هشتگ metoo در اینستاگرامش از دخترانی که قربانی تجاوز جنسی شدند خواست تا با او همراه شوند و ساکت نمانند.

ساناز طاری در ویدیو ۵۵ ثانیه ای که اخیرا منتشر کرد از هم جنس های خود که قربانی تجاوز جنسی بودند خواسته تا از پنهان کردن واقعیت ها دست بردارند. او در این ویدیو می گوید که از نظر قانونی، نمی توانسته اسم کارگردانی که قصد تجاوز جنسی به او داشت را بیان کند. اما اعلام کرد که کارگردانی که قصد تجاوز جنسی به وی داشت، بازداشت شده است. او در ویدیو می گوید که شرمنده آقای کارگردانی است که در زمان پخش ویدیو، شب تولد او به روایت ساناز طاری است و فردا صبح باید بازخواست شود.

ساناز طاری قبلا درباره انتشار عکس بی حجابش در اینستاگرام، در مصاحبه ای صحبت کرده بود.

ساناز طاری در مصاحبه ای که چند هفته پیش با یکی از رسانه های داخلی داشت درباره ماجرای تجاوز جنسی کارگردان تهرانی به او گفت که وی، آدم این کار نبوده است و نتوانسته به درخواست کارگردان پاسخ مثبت دهد. او در مصاحبه ای که ویدیو آن را در بالا مشاهده می کنید میگوید که پس از تحویل برگه های قرارداد به وی، کارگردان مذکور قصد خفت کردن وی را داشت که ایشان از محل شیطانی کارگردان فرار می کند. او فساد در سینمای ایران را به صورت مطلق رد میکند.

ویدیو افشاگرانه ساناز طاری درباره داستان تجاوز جنسی به او توسط کارگردان و تهیه کننده سینما، بیش از ۲۰۰ هزار بازدید و هزاران کامنت دریافت کرده بود.

ساناز طاری گفته بود که پس از رد درخواست شیطانی کارگردان سینما، او از محل فرار کرد و حتی کیف خود را در دفتر کار کارگردان جا گذاشت. ساناز طاری در زمانی که کارگردان مذکور قصد تجاوز جنسی به وی داشت، ۱۹ سال سن داشت.

ساناز طاری
از کلکسیون استایل های شیک و لاکچری ساناز طاری در تابستان ۹۹
ساناز طاری
عکس های ساناز طاری با میکاپ های مختلف در سال ۱۳۹۸
ساناز طاری
مد و لباس کژوال ساناز طاری در زمان تولد سال ۹۹ و همراه با دوستش سپیده در مرکز خرید کوئین سنتر

ساناز طاری ۲۵ پست در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته و ۱۶۸ هزار دنبال کننده دارد. او عکس بی حجابش را پس از بازگشت به ایران از اینستاگرامش برداشت.

بهاره رهنما هنرپیشه سینما و تلویزیون در مرداد ماه امسال درباره تجاوز جنسی به دختران، اظهارات جنجالی گفته بود که با انتقادات فراوان همراه شد. به نظر می رسد پس از افشاگری سارا امت علی و دستگیری کیوان امام وردی و تجاوز به دختران دانشگاه تهران، بحث قربانیان تجاوز جنسی در ایران داغ تر از قبل شده است.

مرجانه گلچیین هنرپیشه پیشکسوت سینما و تلویزیون نیز چندی پیش، از گسترش فساد مالی و اخلاقی در سینمای ایران ابراز نارضایتی کرده بود. مرجانه گلچین گفته بود که شرط بازیگری ، امروزه شرکت در پارتی های شبانه است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۸ نظر

ورود

  • جواد مهر ۱۳, ۱۳۹۹

    دوستان بی ربط هست ولی گویا تاینی موویز بعد از سالها با نام مای موویز برگشته .

    • moti مهر ۱۳, ۱۳۹۹

      واقعا اگر باشه خیلی خوبه

    • مصطفی مهر ۱۴, ۱۳۹۹

      خداوند اجرت دهد مرد بزرگ

    • مسعود مهر ۱۴, ۱۳۹۹

      شایعه پراکنی نکن … تاینی نیست

  • SINA مهر ۱۳, ۱۳۹۹

    من یه مصاحبه‌ای از ایشون دیدم که می‌گفت عکس و ایران گرفته (البته این ویدیوهایی که گذاشتید و نگاه نکردم). درمورد کشف حجابش مثل اینکه خیلی در حال و هوای خودش نبوده.

  • محمد شهریور ۱, ۱۴۰۰

    وقتی یه زن بازیگر با هفت قلم آرایش و لباس ناجور میاندبیرون مثل عروسک…معلومه همچین اتفاقاتی افزایش پیدا می‌کنه….دورتر انتظار نیست این مسئله

  • _/ _ اسفند ۲۸, ۱۴۰۰

    جهنم ، حقته وقتی آزادی میخوای میری اونطور لباس میپوشی اونطور کشف حجاب میکنی تا چشت کور شه دیگه نکنی از این غلطا ، اسم خداو حق میاری حداقل از خودت مطمئن باش

  • عباس خرداد ۲۰, ۱۴۰۲

    ساناز خانم اگه خواستی بهم بگو تا اندازه سن اون کارگردان تهیه کننده …راستشو چاقچور کنم تا اگه زنده موند دیگه به خودش اجازه نده ازاین غلطها کنه .درضمن شما یکی از با غیرایرانی و شجاع ترین پاکترین دختر بازیگرسینما ایرانی اصیل هستی.