دانشمندان می گویند هدر دادن وقت خیلی هم خوب است!

دانشمندان می گویند هدر دادن وقت خیلی هم خوب است!

بیشتر آدم ها فکر می کنند روزها باید بیشتر از ۲۴ ساعت می بودند و این زمان برای آن ها کافی نیست و اگر می توانستند وقت بیشتری به روزهای خود اضافه می کردند تا به کار بیشتری برسند. اما چیزی که آن ها نمی دانند این است که کار بیش از اندازه ممکن است تأثیر عکس بر بازدهی آن ها داشته باشد، در حالی چیزی که در واقع به آن نیاز دارند اوقات فراغت بیشتر است.

در ادامه به تحقیقات جالبی می پردازیم که نشان داده اند هدر دادن وقت واقعاً برای ما مفید است.

فواید هدر دادن وقت

روحیه را بهبود می بخشد

انجام کارهای ساده و سطحی به طور قطع لذت بخش است، اما طبق تحقیقات، این امر حس شادی را هم در لحظه افزایش می دهد. به همین دلیل است که باید حتماً بخشی از روز خود را فقط به استراحت کردن با خواندن یک کتاب یا تماشای تلویزیون اختصاص دهید، بدون اینکه به این فکر کنید که می توانستید از این وقت برای کار مفیدتری استفاده کنید.

انرژی بخش است

یکی از بهترین راه ها برای گذران اوقات فراغت خود، لذت بردن از این فرصت در طبیعت است. شاید متوجه شده باشید که بعد از این تجربه چقدر احساس بهتری پیدا می کنید که این امر بی دلیل نیست. تحقیقات نشان داده آن زمانی که در طبیعت سپری می کنید، یعنی وقتی که صرفاً دارید از خودتان لذت می برید، در فکر بازدهی کار و مسائل مربوط به آن نیستید، فعالیت فیزیکی ای ندارید، و با کسی هم صحبت نمی کنید، به شما حس زنده بودن و نشاط می بخشد.

جلوی فرسوده شدن تان را می گیرد

اگر حتی در اوقات فراغت تان هم نمی توانید از فکر شغل تان دربیابید، این امر حتماً به مرور باعث فرسوده شدن تان خواهد شد. از طرفی دیگر، تحقیقات نشان داده انجام کارهایی که برای شما لذتبخش هستند و ارتباطی هم به شغل تان ندارند، این مشکل را برطرف خواهد کرد و به شما کمک می کند احساس آرامش بیشتری کنید. بعد از آن می توانید کار خود را حتی بهتر و با لذت بیشتری انجام دهید.

به مغز فرصت استراحت می دهد

طبق تحقیقات، استراحت کردن تأثیر بسیار مهمی بر توانایی های شناختی ما دارد. داشتن اوقات فراغت این فرصت را به ما می دهد که در مورد کارهای خود فکر کنیم و بعد از آن عملکرد بهتری داشته باشیم. پس همیشه یک وقتی برای انجام کارهایی بگذارید که به شما کمک می کنند بتوانید به خودتان استراحت دهید؛ مغز شما واقعاً به آن نیاز دارد.

اهداف تان را به یادتان می آورد

وقتی دائم مشغول انجام کارهای مختلف باشیم، حتی این فرصت را پیدا نمی کنیم که لحظه ای دست بکشیم و به زندگی خود فکر کنیم، تا بفهمیم که واقعاً به دنبال چه هستیم. اما تحقیقات نشان داده داشتن اوقات فراغتی که بتوانید از آن برای انجام کارهای مورد علاقه تان استفاده کنید و نه فقط کارهایی که باید انجام شان دهید، انگیزه را بیشتر می کند و باعث می شود بیشتر به اهداف خود فکر کنید.

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
یک نظر

ورود