چرا بعضی زن ها کمتر از سن شان به نظر می رسند و بعضی دیگر بیشتر؟

چرا بعضی زن ها کمتر از سن شان به نظر می رسند و بعضی دیگر بیشتر؟

هر چه که می گذرد تفاوت میان افراد همسن و سال چشمگیرتر می شود. مثلاً ممکن است یک زن سی و چند ساله مثل یک دختر بیست و چند ساله به نظر برسد ولی زنی دیگر در همین سن را با مادر دوستانش اشتباه بگیرند.

در ادامه می خواهیم ببینیم چرا بعضی زن ها کم سن و سال به نظر می رسند و بعضی دیگر سن بالا.

۱- ترند برجسته بودن گونه ها

از آنجایی که بار دیگر مد شده گونه ها برجسته باشند، بسیاری از زنان به حذف توده های چربی دهانی خود روی آورده اند (توده های چربی درون گونه ها). این کار از طریق یک عمل جراحی انجام می شود که پیچیدگی ای ندارد و در آن بیمار تحت بی حسی موضعی قرار می گیرد، سپس جراح برش هایی درون گونه ها ایجاد می کند و توده های چربی را برمی دارد. این عمل به ظاهر پیش پاافتاده ممکن است عواقب جدی ای داشته باشد و جراحان زیبایی این عمل را به کسانی که چهره های باریکی دارند توصیه نمی کنند، چون صورتی که بخشی از فرم ساختاری طبیعی خود را از دست دهد ممکن است در دراز مدت حالتی نزار و خسته پیدا کند.

برجستگی طبیعی گونه ها زیبا است اما به شرط آنکه موهبتی ژنتیکی از سوی والدین مان باشد، نه در نتیجه ی دستکاری در ساختار صورت از طریق جراحی. بسیار مهم است به خاطر داشته باشید که عواقب این عمل جراحی جبران ناپذیر است، به همین دلیل احتمالاً راحت تر این است که به گونه های پر خود عشق بورزید تا اینکه دنباله روی مد باشید و در آینده از عواقبش پشیمان شوید.

۲- زیاده روی در انجام کارهای زیبایی سالنی

احتمالاً متوجه شده اید پوست زنانی که در انجام کارهای پوستی سالنی و لایه برداری زیاده روی می کنند با بالا رفتن سن صافی غیر طبیعی ای پیدا می کند که عروسک های مومی را به یاد می آورد. این کار ممکن است منجر به پیری زودرس شود – پوست نازک و شل می شود و مویرگ ها و چین و چروک های واضحی روی آن پدیدار می شوند.

علاقه ی زنان به یکی دیگر از روش های پرطرفدار زیباسازی یعنی تزریق بوتاکس را ممکن است درخشش خاص پوست و تختی پیشانی آشکار سازد که نتیجه ی تحلیل رفتن عضلات است. این مسأله می تواند منجر به از دست رفتن حجم طبیعی صورت شود، امری که باعث می شود پوست پیرتر دیده شود. فرم دهی پیوسته به صورت با استفاده از تزریق ژل، آناتومی طبیعی صورت را به هم می ریزد و سن را چند سال بیشتر نشان می دهد. پیامدهای انجام این روش های زیباسازی به خصوص در کسانی مشهود است که کمتر از ۳۵ سال سن دارند.

نتیجه گیری: کار بر روی بیمارانی که بارها چهره ی خود را با انجام جراحی و انواع تزریق تعییر داده اند برای متخصصان زیبایی و جراحان پلاستیک دشوار است. به همین دلیل زنان هر چه دیرتر انجام روش های زیباسازی را شروع کنند، مدت زمان بیشتری جوان و طبیعی به نظر می رسند.

۳- رژیم های غذایی سختگیرانه

هرچه وزن بیشتری از دست دهید، احتمال بروز آنچه که از آن به عنوان «چهره رژیمی» یاد می شود، بیشتر می شود. به دلیل فقدان چربی، خطوط لب و بینی مشخص تر و واضح تر می شوند، چین و چروک ها عمیق تر می شود و با از دست رفتن حجم دور چشم ها، چهره خسته و پبرتر به نظر می رسد.

بعد از ۴۰ سالگی بهتر است به دنبال کاهش شدید وزن یا برگشتن به وزن دوران نوجوانی تان نباشید. تحقیق صورت گرفته بر روی دوقلوها نشان داد اگر شاخص توده ی بدنی ۴ واحد بالاتر رود، کسی که زیر ۴۰ سال سن دارد پیرتر به نظر می رسد، ولی کسی که ۴۰ سال به بالا است، جوان تر دیده می شود. و بعد از ۵۵ سالگی شاخص توده ی بدنی می تواند ۸ واحد بالاتر رود و فرد کماکان جوان تر از آن دسته از هم‌سن و سالان خود به نظر برسد که رژیم غذایی سختگیرانه ای در پیش گرفته اند.

۴- فعالیت بدنی خیلی زیاد یا خیلی کم

داشتن یک سبک زندگی فعال نه تنها سلامت را ارتقا می دهد بلکه پیری را به تأخیر می اندازد. این حقیقت را تحقیقی اثبات کرده که نشان می دهد افراد مسن تری که به طور منظم ورزش می کنند نه تنها از سرعت پیری خود می کاهند، بلکه از ایمنی و سطحی از کلسترول برخوردارند که شاید قابل قیاس با جوان ها باشد.

اما بسیار مهم است که محدودیت های سالمی برای خود تعیین کنید، چون سوی دیگر سبک زندگی بدون فعالیت، داشتن فعالیت فیزیکی بیش از اندازه است که ممکن است ضرر آن بیشتر از منفعتش باشد. بعد از ۴۰ سالگی، ورزش زیاد ممکن است به از دست رفتن حجم صورت سرعت بخشد و در نتیجه ممکن است فرد بسیار پیرتر از سن واقعی اش به نظر برسد.

۵- چهره ی قندی

کدری پوست، التهاب، افتادگی پوست، سیاهی زیر چشم ها و چین و چروک های پیشانی، بهای علاقه به شیرینی جات هستند. قند گلیکاسیون را افزایش می دهد، فرآیندی که در جریان آن گلوکز اضافه ی بدن به کلاژن آسیب می زند و خاصیت کشسانی آن را از بین می برد، امری که به پیری پوست سرعت می دهد.

۶- خوابیدن به پهلو یا روی شکم

دانشمندان پی بردند کسانی که خواب نامناسبی دارند زودتر پیر می شوند. ۶۰ زن ۳۰ تا ۴۹ ساله در پژوهشی شرکت کردند که نشان داد زنانی که از کمبود خواب رنج می بردند دچار نشانه های پیری پوست، مثل چین و چروک، تغییر رنگ و فقدان انعطاف پذیری بودند. پوست این زنان به عوامل محیطی هم حساس تر بود و توانایی کمتری در ترمیم خود بعد از قرارگیری در معرض آفتاب داشت.

طبق تحقیق دیگری، نحوه ی خوابیدن ما هم اهمیت دارد. ما شب ها در خواب نزدیک به ۲۰ بار موقعیت بدن خود را تغییر می دهیم. در ۶۵ درصد موارد، افراد به پهلو می خوابند و این مسأله در بروز چین و چروک روی صورت و گردن نقش دارد. با بالا رفتن سن، فرد حالت خوابیدن خود را کمتر تغییر می دهد – تعداد دفعات این تغییر از شبی ۲۷ بار به ۱۶ بار کاهش پیدا می کند. و هر چه بیشتر در یک حالت بمانید، پوست تان مدت زمان بیشتری باید با اثرات مضر آن سر و کار پیدا کند.

۷- طلاق

طبق تحقیقی که توسط جراحان زیبایی صورت گرفته بود، تجربه ی طلاق ممکن است رد و آثاری بر روی چهره بر جای بگذارد. در این تحقیق افراد دوقلو شرکت داشتند و نتایج نشان داد کسانی که طلاق را تجربه کرده بودند ۲ سال بزرگ تر از خواهر/ برادر متأهل، مجرد یا حتی بیوه ی خود به نظر می رسیدند.

۸- مصرف داروهای ضدافسردگی

تجربه ی اضطراب هم روی سن ظاهری دوقلوهای شرکت کننده در آزمایش مورد قبل تأثیر گذاشته بود. داروهای ضدافسردگی باعث شل شدن عضلات می شوند و محققان معتقدند همین مسأله ممکن است باعث افتادگی پوست شود.

۹- مبهم شدن فرورفتگی بالای دهان

فیلتروم یا فرورفتگی میان لب بالا و بینی نقش مهمی در ساختار صورت دارد. این قسمت در افراد جوان شکل بسیار واضح و مشخصی دارد اما با بالا رفتن سن، در بیشتر افراد تخت و مسطح می شود. اما به کمک ابزارهای آرایشی می توانید چهره ی خود را جوان تر نشان دهید. برای این منظور با استفاده از یک ابزار کانتور در قسمت فیلتروم سایه روشن ایجاد کنید و سپس کمی هایلایتر بالای لب بالایی خود بزنید.

بیشتر بخوانید:

۹ نشانه ای که سن واقعی زنان را برملا می کنند

در هر دهه از زندگی دقیقاً چه تغییراتی در بدن رخ می دهد؟

آیا می دانید کدام بخش های بدن زودتر پیر می شوند؟

۸ تصور اشتباهی که درباره پیری و افزایش سن وجود دارد

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

منبع: brightside
مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود