افشاگری‌های «مهدی مدرس» خواننده پاپ درباره مهاجرتش از ایران

افشاگری‌های «مهدی مدرس» خواننده پاپ درباره مهاجرتش از ایران

مهدی مدرس خواننده دهه شصتی پاپ ایران اخیرا از کشور رفته و مهاجرت کرد. مهدی مدرس خواننده جوان پاپ، متولد بیست و هشتم بهمن ماه سال شصت و یک در تهران است. مهدی مدرس فرزند دوم خانواده بوده و خواهر بزرگ تر از خود دارد. مهدی مدرس دانش آموخته رشته مهندسی رایانه بوده و با آثار شش و هشتش، مخاطبان زیادی را به سمت آثار خود کشاند.

مهدی مدرس از جمله هنرمندان جوان کشور است که در دهه نود شمسی به کاروان کوچندگان پیوسته و به کشور دیگری مهاجرت کرده است. مهاجرت همیشگی مهدی مدرس دلایل مختلفی دارد. یکی از آن ها ممنوع الکاری متناوب و عدم دریافت مجوز بود. آوردن گربه روی صحنه یکی از کنسرت هایش در تهران خبر ساز شده بود. او این کار را برای حمایت از حیوانات انجام داده بود. این موضوع باعث ممنوع الکاری وی برای مدتی شد. گزارش خبر ۲۰:۳۰ شبکه ۲ سیما را نیز مهدی مدرس به عنوان یکی از دلایل ممنوع الکاری و در نهایت عزمش برای ترک کشور اعلام کرده بود.

مهدی مدرس در سال ۲۰۱۷ میلادی در سالن کنسرت اریکه ایرانیان در شهرک غرب تهران که در ۲ سانس برگزار شد، با گربه روی سن رفته بود. موضوعی که در خبر ۲۰:۳۰ شبکه ۲ سیما نیز بازتاب پیدا کرد.

مستندی از زندگی و آثار مهدی مدرس را در ویدیو زیر در ۵۵ دقیقه تماشا کنید.

مهدی مدرس بیشاز ۱۲۵ هزار دنبال کننده در اینستاگرام دارد. صفحه اینستاگرام مهدی مدرس در نشانی: @mehdimodarres قرار دارد.

او گفته:

۳ سال محروم بودم از تمام فعالیت هام کنسرت هام ،آلبوم و آهنگهام  ، محروم شدم از حضور در بهترین برنامه هاى تلوزیون و خیلى رسانه ها..
به خاطر حمایت از حیوانات ،از موجوداتى که نیاز به حمایت دارن… به خاطر انتشار آهنگ هفت سین..که واقعیت هاى زندگیمان در ایران را بیان کرده بودم.

بار ها خواسته شد ابراز پشیمانى کنم که زیر بار نرفتم، چون من به کارى که انجام میدم اعتقاد دارم. البته بماند که چه دردسرهایى که در این مدت برایم ایجاد کردند.. به هر حال همه شما در این چند سال پیگیر هستید که چر  فعالیت نمیکنى؟

چون مجوز فعالیت نداشتم. امروز هم اعلام میکنم من یک هنرمندم و نیاز دارم در حرفه و شغل خودم فعالیت کنم. اگر در کشور خودم مجوز کار نداشته باشم محیط دیگرى رو براى فعالیت انتخاب میکنم. امیدوارم فصل جدید فعالیت هاى من را دوست داشته باشید و مثل همیشه حمایتم کنید.

مهدی مدرس
تصویر اینستانوشته مهدی مدرس و ویدیویی از یکی از اجراهای اینستاگرامی اش
تصویر استانبول گردی های مهدی مدرس در سال ۲۰۱۸

بعضی ها به کنسرت های مهدی مدرس لقب کنسرت های خوشحال داده اند. ضرب و ریتم آثار مهدی مدرس به گونه ای بود که احساس انرژی مثبت به حاضران دست می داد و این را لابلای پست هایی که مخاطبانش از کنسرت هایش بعضا به اشتراک گذاشته اند، دیده بودیم. موسیقی را مهدی مدرس از ۱۰ سالگی آغاز کرد. از سال ۷۴ به صورت حرفه ای وارد عرصه موسیقی شد و با ترانه نارفیق، محبوبیت پیدا کرد.

یک بار هم در کنار فرزاد فرزین اجرا شد. در سال ۱۳۸۱، ترانه نارفیق با صدای مهدی مدرس به بازار آمد. مهدی مدرس در شبکه مهاجر هم فعالیت داشت و ۳ سال ممنوع الکار بود. اولین آلبوم مهدی مدرس به عنوان مدرس شمال، در سال ۱۳۹۰ به بازار موسیقی کشور آمد.

کیک جشن تولد مهدی مدرس در سال ۱۳۹۷ در تهران

آهنگ تقصیر من نبود، آهنگ یه دیوونه، آهنگ تسلیم سرنوشت، آهنگ راه شب، آهنگ عادت، اهنگ بوی عید، آهنگ با ما اینجا و عاشقم و وای وای وای از جمله ترانه های مطرح مهدی مدرس است.

موج مهاجرت نخبگان و فعالان کارآفرینی از هنرمندان تا ورزشکاران و متخصصان در دهه نود شمسی با افزایش هزینه های زندگی و قیمت ارز به شدت افزایش یافته و کاهش سطح تحمل ملت و دولت هم سبب شده تا شاهد خروج سرمایه ها از کشور باشیم. باید برای حفظ سرمایه های انسانی تلاش کرد.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
بدون نظر

ورود