جزییات مرگ «مهرداد سپهری» در زمان بازداشت توسط پلیس مشهد

جزییات مرگ «مهرداد سپهری» در زمان بازداشت توسط پلیس مشهد

مهرداد سپهری نقندر جوان بیست و هشت ساله ای است که در شهرک حجت مشهد در استان خراسان رضوی، ۳ آبان ۹۹ در حین بازداشت و زمانی که پلیس مشهد دستبند بر دستان او زده بوده، فوت می کند. معاون فرماندار مشهد ساعاتی پیش اعلام کرد که مهرداد سپهری ، معتاد بوده و در حین بازداشت، با پلیس مشهد درگیر می شود و سپس فوت می کند. ویدیو دلخراشی از لحظه برخورد پلیس مشهد با مهرداد سپهری در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

در ویدیویی که از مهرداد سپهری منتشر شده است، پلیس مشهد با اسپری فلفل و شوکر برقی، به مهرداد سپهری حمله می کند. مهرداد سپهری به مدت چهل و پنج دقیقه به تیریکی با دستبند بسته شده بود. در پی درگذشت مهرداد سپهری، دادستان استان خراسان رضوی اعلام کرد که در خصوص مرگ مهرداد سپهری، پرونده ای برای پلیس ضارب در دادسرای نظامی استان تشکیل شده است. گفته شده که مهرداد سپهری بر اثر خفگی با گاز فلفل در خودرو پلیس جان باخته است.

بردار مهرداد سپهری در ویدیویی که از وی منتشر شده می گوید که از قوه قضاییه میخواهم به پرونده برادرم به صورت عادلانه رسیدگی کند و با ۲ ماموری که باعث مرگ او شدند، برخورد کند. او گفته به شبکه های بیگانه کاری ندارد. مهرداد سپهری بر اساس ویدیوهایی که توسط دوربین های مدار بسته ضبط شده، پیش از رسیدن پلیس با افرادی در محل نیز درگیر شده بود.

فیلم صحنه درگیری این جوان مشهدی با مردم پیش از آمدن پلیس را ببینید.

تهدید به آتش زدن محله تا خرد کردن دندان های یک شهروند توسط معتاد متجاهری به نام مهرداد سپهری از جمله موضوعاتی که است که در ساعات اخیر در شبکه های اجتماعی پیچیده است. اما با این حال، اکثریت کاربران معتقدند که پلیس حق کشتن این فرد که سلاحی در دست نداشته ندارد و دادگاه باید تکلیف او را روشن میکرد.

معاون امنیتی و انتظامی فرماندار مشهد روز شنبه ۳ آبان ۹۹ گفت که بین مهرداد سپهری و پدر همسر او نزاعی خانوادگی رخ داده بوده و سپس خانواده از پلیس ۱۱۰ درخواست کمک کردند تا به قائله خاتمه دهد. پلیس پس از ورود به محل حادثه، با مرد جوانی که اعتیاد به مواد مخدر داشت روبرو شد و او هنگامی که پلیس قصد انتقال او از محل حادثه شد با پلیس درگیر شد که به مرگ او انجامید.

گفتنی است، جسد مهرداد سپهری از روز شنبه در پزشکی قانونی مشهد در دست تحقیقات قرار گرفته است و افکار عمومی منتظر گزارش پزشکی قانونی درباره علت مرگ مهرداد سپهری است. روابط عمومی دادگستری نیروهای مسلح از ارجاع پرونده مرگ یا قتل مهرداد سپهری به دادگاه نظامی در زمان دستگیری توسط مسئولان ناجا مشهد خبر داد.

قرار است گزارش پزشکی قانونی درباره نمونه گیری از ریه مهرداد سپهری و بررسی تاثیر اسپری در احتمال مرگ مهرداد سپهری، به دادستان نظامی استان خراسان رضوی ارسال شود. گویا از ۸ نقطه از بدن مرحوم مهرداد سپهری نمونه برداری شده است. خانواده مهرداد سپهری گفته بودند که وی در زمان انتقال به بیمارستان درگذشت.

گزارش خبرگزاری میزان قوه قضاییه درباره تحقیقات برای مرگ یک جوان در جریان دستگیری توسط مامور ناجا استان خراسان رضوی

خبرگزاری میزان قوه قضاییه ساعاتی پیش اعلام کرد که پرونده مرگ این جوان مشهدی در آبان امسال در دستور بررسی ویژه قرار گرفته و در ۸ بند برای تحقیقات به ضابط قضایی سپرده شده تا نسبت به گزارش حادثه دلخراش اقدام کند.

مامور نیروی انتظامی که به روی مهرداد سپهری ، اسپری فلفل می زند و با شوکر برقی او را مورد ضرب و شتم قرار داده احضار و بازداشت شده است. شهرک حجت، شهرک امام هادی و شهرک کشاورزی ۳ شهرک بزرگ در بلوار توس مشهد هستند.

مهرداد سپهری
تصویر آگهی ترحیم مرحوم مهرداد سپهری نقندر

در ویدیو دلخراشی که از ضرب و شتم وی در آبان ۹۹ توسط یکی از ماموران پلیس مشهد منتشر شده است، اهالی اطراف محل این اتفاق در زمان پاشاندن اسپری فلفل به صورت مهرداد سپهری ، در حال خنده هستند! موضوعی که بحث داغ روانشناسی و جامعه شناسی خودمان رفتار اجتماعی ایرانیان در دوره رکود کرونایی شده است.

خانواده مهرداد سپهری شکایتی علیه مامور خاطی به دادسرای مشهد تقدیم کرده اند که امیدواریم دستگاه قضا در اسرع وقت، نسبت به برخورد عادلانه با عامل یا عوامل دخیل در این حادثه دلخراش و دردناک، برخورد کند و نتیجه به اطلاع افکار عمومی برسد.

در شبکه های اجتماعی، حادثه مهرداد سپهری را با هشتگ قتل جورج فلوید آمریکایی برخی از کاربران دنبال می کنند. فعلا حادثه دختر آبادانی و سریال خودکشی دانش آموزان ایران به دلیل عدم دسترسی به گوشی هوشمند جهت نصب نرم افزار شاد وزارت آموزش و پرورش، در کانون توجه افکار عمومی در روزهای اخیر قرار دارد.

برای اطلاع از جدید ترین نظرات و دیدگاه ها و تصاویر درباره مرگ جوان ۲۸ ساله مشهدی می توانید به هشتگ مشهد در شبکه های اجتماعی نیز مراجعه کنید. مرحوم مهرداد سپهری نقندر صفحه ای در اینستاگرام یا توییتر نداشت. هنوز سخنگوی قوه قضاییه و نیروی انتظامی درباره مرگ مشکوک این جوان مشهدی اظهار نظر نکرده اند. هر اطلاعاتی جدید درباره این مرد جوان در همین گفتار به روز رسانی می شود.

پزشکی قانونی در سال ۹۸ اعلام کرده بود که طبق آمار، نزاع در شهرهای شمالی کشور از شهرهای جنوبی بیشتر است. در شش ماهه نخست سال ۹۸، آمار مراجعین نزاع به پزشکی قانونی در مقایسه با سال ۹۷ بیش از ۲.۵ درصد افزایش یافته است. بخشی از آمار قتل و جنایت در ۳۱ استان کشور، مربوط به نزاع های خانوادگی است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • محسن آبان ۴, ۱۳۹۹

    اونهایی که برای دختر آبادانی خودشون رو پاره می کردند کجا تشریف دارند؟ البته که ضرب و شتم وحشیانه و کشته شدن یک مرد (مجرم یا بیگناه) از نظر اونها چندان اهمیتی نداره. معلومه دیگه نمیشه از چنین خبری لایک و فالوور و ویور زیادی جمع کرد. ولی وای به روزی که از انگشت یک زن خون بیاد. زمین و زمان رو به باد ناسزا می گیرند. سیل هشتگها است که روانه بشه. رسانه ها و شبکه های اجتماعی روزی ۲۰ بار کلیپش رو نشون میدن. شروع به تحلیل و درآوردن ریشه های مردسالاری و زن ستیزی ماجرا می کنند. به خاطر چند ویور و چند قرون پول تبلیغات بیشتر گند میزنند به اعصاب و روان جامعه.

    • مصطفی آبان ۴, ۱۳۹۹

      حاجی ایشون با پلیس درگیر شده و این اتفاق واسش افتاده 😐 البته حقش نبود.
      اون دختر آبادانیه چیکار با حراست داشت که اون کارو کرد باهاش 😐

      • وحید آبان ۴, ۱۳۹۹

        حاجی اون چی میگه تو چی میگی؟ تا حالا جلوتر از دماغت رو هم دیدی؟ برو خوش باش که از هفت دولت آزادی.

        • :| آبان ۵, ۱۳۹۹

          😐

        • :| آبان ۵, ۱۳۹۹

          تو که جلو تر از دماغتو دیدی بگو اون چی میگه این چی میشه?تا بقیه هم جلو تر از دماغشونو ببینن 😐

  • مهدی صفرزاده اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۲

    درودبرنیروی انتظامی زحمتکش وجان برکف
    مامورنیروی انتظامی هیچ گناهی ندارد توفیلم هم مشخصه طرف به حرف پلیس گوش نمیکرده وبه ماشین پلیس ومردم حمله میکرده اگه نیروی انتظامی وامیایستاد اونطرف اونایامردم رامیکشت اون موقع چی
    پلیس چکاربایدمیکردوقتیکه به هیچ صراطی طرف قانع نبود
    درود برنیروی انتظامی شریف