جزییات عرضه کارت اعتباری سهام عدالت از آبان

جزییات عرضه کارت اعتباری سهام عدالت از آبان

عرضه کارت اعتباری سهام عدالت در آخر آبان ۹۹ انجام می شود. عرضه کارت اعتباری سهام عدالت به بیش از ۴۷ میلیون دارنده سهام عدالت تعلق می گیرد. معاون فناوری و نوآوری شرکت سپرده گذاری مرکزی ایران (با نماد سپرده) گفته که عرضه کارت اعتباری سهام عدالت تا ۳۰ آبان به دست سهامداران خواهد رسید.

روش عرضه کارت اعتباری سهام عدالت به صورت مکانیزه بوده و سهامداران سهام عدالت می توانند با مراجعه به درگاه های بانک های عامل در ۳۱ استان کشور، نسبت به وثیقه گذاری سهام عدالت خود اقدام و کارت اعتباری دریافت کنند. افرادی که سهام عدالت دارند، همان اندازه کارت اعتباری سهام عدالت آن ها شارژ می شود که سهام عدالت آن ها ارزش بازاری داشته باشد.

طبق اعلام این مسئول شرکت سپرده گذاری مرکزی، سهامداران سهام عدالت که در بازه اردیبهشت تا تابستان امسال، روش سهامداری غیر مستقیم را از طریق سامانه سهام عدالت انتخاب کردند، به منظور دریافت سود یا فروش حاصل از سهام عدالت از طریق شرکت های سرمایه گذار استانی که درج نمادشان انجام شده است و مجمع آن ها برگزار شده اقدام کنند.

سود سهام دارندگان سهام عدالت از طریق سامانه سجام به شماره حسابی که در سامانه اعلام کرده اند واریز می شود. یعنی به همان شماره شبا درج شده در سامانه سجام. طرح جاماندگان سهام عدالت نیز در نوبت بررسی در مجلس شورای اسلامی است. فعلا هیچ ثبت نامی برای ارائه سهام عدالت به متقاضیان جدید مشمول یا غیر مشمول صورت نمی گیرد.

سهام عدالت به بیش از ۴۷ میلیون تن از هموطنان توسط سازمان خصوصی اعطا شده که ارزش روز پرتفو سهام عدالت در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که بازار گارد احتیاط گرفته و شاهد ریزش دستوری همه سهام بورس هستیم، به کمتر از ۱۶ میلیون تومان رسیده است.

طبق اعلام قبلی مسولان دولتی و مجلس، اعطای یارانه کالایی از طریق کارت اعتباری به ۶۰ میلیون هموطن مشمول دریافت یارانه کالایی از اواخر آبان ۹۹ در دستور کار قرار می گیرد. قرار است برای عده ای از مشمولان دریافت یارانه کالایی، شارژ ۶۰ هزار تومنی و برای عده دیگر که زیر خط فقر هستند، یارانه کالایی ۱۲۰ هزار تومانی واریز شود.

فهرست ۳۳ سهمی که در پرتفو سهام بورسی مشمولان سهام عدالت قرار دارد و برای صدور کارت اعتباری سهام عدالت ارزش دارد

ضمنا مبنای محاسبه و واریز یارانه کالایی از اول مهر ۹۹ است و تا اواخر اسفند امسال ادامه خواهد داشت. جزییات پرداخت بزودی رسانه ای می شود. توجه داشته باشید که عرضه کارت اعتباری سهام عدالت ارتباطی به یارانه نقدی و غیر نقدی و یارانه کالایی ندارد.

کارت یارانه کالایی که با کارت اعتباری سهام عدالت تفاوت دارد، مخصوص خرید کالاهای اساسی نیست و طیف بیشتری از کالاها را شامل می شود. اما کارت یارانه کالایی مخصوص خرید کالاهای اساسی می باشد که جزییاتش هنوز رسانه ای نشده است.

احتمالا کارت اعتباری سهام عدالت به میزان ۶۰ درصد ارزش پرتفو سهام عدالت مشمولان دارای شارژ می باشد. در حال حاضر حدود نیمی از فعالیت های مربوط به اعطای کارت اعتباری سهام عدالت ده ها میلیون هموطن کشور انجام شده است. هنوز میلیون ها نفر در کشور موفق به دریافت کارت هوشمند ملی نشده اند.

نحوه دریافت کارت اعتباری سهام عدالت ، مبلغ کارت اعتباری سهام عدالت ، زمان کارت اعتباری سهام عدالت ، ثبت نام کارت اعتباری سهام عدالت و زمان صدور و اعتبار کارت اعتباری سهام عدالت در همین گفتار در روزهای آینده به روز رسانی خواهد شد.

کارت اعتباری سهام عدالت
بخشنامه بانک مرکزی درباره نحوه وثیقه گذاری سهام عدالت برای صدور کارت اعتباری سهام عدالت

قبلا مدیرعامل بانک ملی گفته بود تا سقف ۵ میلیون تومان مشمولان سهام عدالت می‌توانند از بانک ملی با کارت اعتباری وام دریافت کنند. سخنگوی سهام عدالت اخیرا گفته که دارندگان کارت اعتباری سهام عدالت تا ۱۲ ماه فرصت دارند وجه را به بانک تسویه کنند و چون بعد یکسال قیمت سهام افزایش می‌یابد این وام هزینه‌ی کمتری برای فرد دارد.

شرایط پذیرش سهام عدالت برای وثیقه صدور کارت اعتباری به شبکه بانکی توسط  بانک مرکزی در ۱۲ خرداد ۹۹ اعلام شده بود.

شرایط پذیرش سهام عدالت برای وثیقه صدور کارت اعتباری سهام عدالت

  • درصدی از ارزش آن بخش از سبد سهام دارندگان سهام عدالت که آزاد شده است، در چارچوب ضوابط به عنوان وثیقه صدور کارت اعتباری قابل پذیرش است.
  • سهام تمامی شرکت‌های موجود در سبد سهام دارندگان سهام عدالت که آزاد شده است باید به عنوان وثیقه صدور کارت اعتباری پذیرفته شود.
  • صدور کارت اعتباری به پشتوانه وثیقه سهام عدالت، صرفاً برای متقاضی که سهام عدالت متعلق به وی توثیق شده است، امکان‌پذیر است.

منتظر خبرهای جدید هستیم.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۲ نظر

ورود

  • محمد آبان ۶, ۱۳۹۹

    آقای زمانی سلام. نطرتون در مورد خرید پلاک طلای پارسیان و نگهداری برای بلند مدت چیه؟میشه در این مورد توضیح بدید. طلا فروش ها با خرید این طلاهای پارسیان که زیر یک گرم هستند مشکلی ندارند؟ فروش شون راحته؟

  • مجید قناعتی آبان ۱۷, ۱۳۹۹

    سلام واقعا دمتون گرم و ممنون بابت توضیحات دقیق و کامل شما بابت موضوعات سرچ شده آدم کاملا به جوابش میرسه خداقوت پاینده باشید.