شارمین میمندی نژاد کیست؟ چه کرد؟

شارمین میمندی نژاد کیست؟ چه کرد؟

شارمین میمندی نژاد متولد دهم فروردین ماه سال چهل و نه در تهران است. او در سن ۵۰ سالگی به زندان اوین رفت و سپس آزاد شد. وی محقق علوم اجتماعی و موسس جمعیت امام علی است و فرزند محمد حسین میمندی نژاد محسوب می شود. همسر سابق شارمین میمندی نژاد ، چیستا یثربی نویسنده معروف است.

او فرزندی به نام نیایش دارد. شارمین میمندی نژاد در سال ۷۰ در رشته هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران دانش آموخته شد و کارشناس ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۷ است. جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی که مجموعه ای غیر دولتی است، در سال هفتاد و هشت یعنی ۲ سال پس از سر کار آمدن سید محمد خاتمی شروع به کار کرد و در سال ۱۳۷۹ دفتر خود را در دانشگاه شریف افتتاح کرد.

کار اصلی، امور خیریه و نیکوکاری بود. هزاران داوطلب فعال در جمعیت موسوم به امام علی که زیر نظر شارمین میمندی نژاد فعالیت می کند، حضور دارند. آیین کوچه گردان عاشق در شب های قدر در ۱۹ سال اخیر توسط این جمعیت در کشور برگزار می شود تا بسته های غذایی بین محرومین پخش کنند.

شارمین میمندی نژاد
شارمین میمندی نژاد با واکر و کمر خمیده دیروز از زندان اوین پس از ۱۲۹ روز حبس آزاد شد

در تیر ماه امسال وی به همراه کتایون افرازه و مرتضی کی منش دستگیر شد. وی با شکایت قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شده بود.

سخنگوی قوه قضاییه گفته بود که بازداشت سه عضو جمعیت امام علی (ع) ربطی به خود این سازمان ندارد. سه نفر بازداشت شدند و ربطی به سازمان و تشکل مردم‌نهاد ندارد و در مظان اتهاماتی هستند که مربوط به خود شخص آنهاست.

شارمین میمندی نژاد از سال ۱۳۷۸ تا سال ۱۳۸۵ پنج جلد کتاب با نام: مهرگیاه، همه فرزندان خورشید، منتخب آثار نمایشی، وقتی علاءالدین چراغ جادو نداشت، راز حرم سلطان را با کمک انشارات نامیر و نیستان و جهاد دانشگاهی تهران، تالیف و منتشر کرده بود.

برنامه های خیریه شارمین میمندی نژاد همواره در دو دهه اخیر با بازتاب های خوبی از سوی رسانه های داخلی از جمله خبرگزاری ها (ایرنا-ایسنا و …) همراه شده بود. شارمین میمندی نژاد در سال های اخیر کارگاه های نمایشنامه نویسی هم برگزار می کرد.

شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی است که روز پیش با وثیقه ای به ارزش ۲۰ میلیارد ریال از زندان آزاد شد. شارمین میمندی نژاد اول تیر ماه سال کرونایی ۱۳۹۹ بازداشت بده و پس از تحمل یک صد و بیست و نه روز زندان با تودیع وثیقه سنگین آزادشد. بعضی ها آزادی شارمین میمندی نژاد را مثل آزادی بقایی و مشایی و داوری، بدون قید علت واقعی جرم و بازداشت تشبیه کردند. البته اتهام شارمین میمیندی نژاد به صورت کلی، اهانت به مقامات و اقدام علیه امنیت ملی اعلام شده بود.

شارمین میمندی نژاد از جمله آزادی های زندان اوین در پاییز ۹۹ است. تصاویری که از آزادی شارمین میمندی نژاد در فضای مجازی منتشر شده است نشان می دهد که این جوان با واکر و کمر خمیده در حالی که توانایی زیادی برای راه رفتن ندارد، در حال قدم زدن در خیابان است.

شارمین میمندی نژاد صفحه ای در اینستاگرام و توییتر ندارد. سایت جمعیت امام علی در نشانی قرار دارد. در سال نود و شش، روزنامه کیهان در خبری با تیتر مسئولان خواب زده و دشمنان بیدار، موسس جمعیت امام علی و دیگر اعضاء جمعیت را به نشر افکار ضاله و انحرافی متهم کرده بودند.

شارمین میمیندی نژاد
گزارش باشگاه خبرنگاران جوان که اتهام جاسوسی به جمعیت امام علی می زند

شارمین میمندی نژاد در سال ۱۳۸۰ به عنوان دارو جشنواره سایکودرام در شیراز فعالیت می کرد و خواستار تقویت جایگاه تئاتر درمانی در هنر ایران زمین شده بود. وی در آن زمان، دبیر گروه دانشجویی جمعیت امام علی بود.

اگهی روزنامه رسمی مربوط به تغییرات در موسسه جمعیت امداد دانشجویی عمومی امام علی در سال ۱۳۸۷

بر اساس روزنامه رسمی به شماره ۱۸۵۲۴ مورخ سیزدهم مهر ماه سال ۱۳۸۷، شارمین میمندی نژاد به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره موسسه جمعیت امداد دانشجویی مردم امام علی به شماره ثبت ۱۹۰۶۱ انتخاب شد. همسرش زهرا رحیمی خامنه در کنار سیده ثمره نواب رضوی و معصومه السادات ملکوتی و مهدی سعیدی کیا نیز عضو اصلی هیات مدیره شدند.

تصویر آخرین تغییرات روزنامه رسمی جمعیت امداد دانشجویی عمومی امام علی در سال ۱۳۹۷

طبق روزنامه رسمی به شماره ۲۱۴۹۸ مورخ یازدهم دی ماه سال نود و هفت که آخرین تغییرات روزنامه رسمی موسسه جمعیت امداد دانشجویی مردم امام علی است، شارمین میمندی نژاد به عنوان رئیس هیات مدیره انتخاب شده بود و همسرش زهرا رحیمی خامنه نیز مدیرعامل شد. محیا واحدی کمال از همکاران و حبیبه نعمت الله زاده نیز به عنوان خزانه دار موسسه معرفی شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سال پیش نوشته بود که جمعیت امام علی، با کمک وعده کمک به سیل زدگان، برای رسانه های صهیونیستی خوراک تهیه می کنند.

در خبر باشگاه خبرنگاران جوان آمده بود که کانال های ضد انقلاب، پست های منتشر شده توسط این جمعیت را بازنشر می کنند. همسر شارمین میمندی نژاد (زهرا رحیمی خامنه که در سال ۱۳۸۷ عضو هیات مدیره جمعیت امام علی شده بود) مدیرعامل جمعیت موسوم به امام علی است. به نقل از باشگاه خبرنگاران جون، گفته شده پدر شارمین میمندی نژاد از وابستگان درباره پهلوی و از نزدیکان ارتشبد فردوست بود.

باید منتظر برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهامات شارمین میمندی نژاد در ماه های آینده باشیم.

سردار محمد علی پورمختار، رئیس سابق کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به دلیل فعالیت های اقتصادی در موسسه خیریه شمیم ولایت، اخیرا بازداشت شده بود.

دادگاه رسیدگی به اتهامات سید محمد امامی تهیه کننده سریال شهرزاد به دلیل اختلاس صدها میلیاردی در بانک سرمایه و مرگ مهرداد سپهری جوان ۲۸ ساله مشهدی توسط پلیس مشهد از جمله داغ ترین موضوعات قضایی کشور در آبان ۹۹ است.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • محمد آبان ۷, ۱۳۹۹

    ادب داشته باش
    اینقدر عقل و شعور نداری که متوجه بشی کی برای مردم کار می‌کنه و کی می زده
    برای روزیاتو هم متاسفم که کامنت فحش به این آدم شریف را پابلیک می‌کنه
    لیفان فحش این بابا خودش و روزیاتو هست.

  • amin آبان ۹, ۱۳۹۹

    من عقل و شعور دارم شما بهتره چشماتو بیشتر باز کنی!
    این آدم فقط برای شما شریف است نه برای من

  • فاطمه اسفند ۲۱, ۱۳۹۹

    خوبه لیبل امام علی هم میزنن رو جمعیتشون :))) همه کاراشون سیا بازیه!