نمایشگاه مجازی آشنایی با فرصت های تحصیلی و مطالعاتی در کشور ایتالیا

نمایشگاه مجازی آشنایی با فرصت های تحصیلی و مطالعاتی در کشور ایتالیا

سلب مسئولیت: روزیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نمایشگاه مجازی  فرصت های تحصیلی در کشور ایتالیا در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ آبان ماه از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۶:۳۰ با حضور سیزده دانشگاه معتبر این کشور و در یک پلتفرم آنلاین برگزار شده و شرکت در آن کاملاٌ رایگان است.

این نمایشگاه مجازی با نام کلی تر ۰Italian Days on Higher Education 202 وزارت امور خارجه ی این کشور برنامه ریزی شده و در کشورهایی نظیر چین، ویتنام، اندونزی، هند و کره جنوبی در تاریخ های متفاوتی برگزار می گردد. در واقع این نمایشگاه مجازی، فضایی است تا علاقمندان تحصیل در ایتالیا بتوانند بدون واسطه و به صورت مستقیم در ارتباط با دانشگاه های ممتاز ایتالیایی قرار گیرند.

اسامی دانشگاه های ایتالیایی حاضر در نمایشگاه مجازی ایران به شرح زیر است:

  • دانشگاه بوکونی
  • دانشگاه IULM
  • دانشگاه برشا
  • دانشگاه IUAV
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه پیزا
  • دانشگاه مودنا و رجو امیلیا
  • دانشگاه سالنتو
  • دانشگاه پاویا
  • دانشگاه زبان سیه نا
  • دانشگاه زبان پروجا
  • دانشگاه روفا
  • آکادمی هنرهای زیبای فیدیا

علاقمندان جهت ثبت نام و ورود به این نمایشگاه مجازی به این لینک مراجعه فرمایید.

دفتر مشاوره ی سفارت ایتالیا در سال ۲۰۱۲ با هدف ارائه مشاوره های تحصیلی برای دانشجویان علاقمند به تحصیل در ایتالیا آغاز به کار کرد و اکنون با بیش از ۸ سال تجربه، به هزاران دانشجوی مشتاق تحصیل در کشور ایتالیا خدمات مشاوره ای خود را ارائه نموده است. این مرکز در مدرسه ایتالیایی ها “Pietro della Valle واقع در تهران می باشد و برای اعزام دانشجو جهت تحصیل در کشور ایتالیا با کنسولگری و سفارت خانه این کشور در کمال همکاری هستند.

در دفتر مشاوره تحصیلی، امکان دریافت تمامی خدمات در خصوص آشنایی با شرایط کلی تحصیل در ایتالیا، آشنایی با رشته ها و دوره های تحصیلی در دانشگاه ها، آکادمی ها و کنسرواتورهای مختلف کشور ایتالیا وجود دارد. همچنین در طی جلسات مشاوره، اطلاعات لازم جهت تحصیل و زندگی در شهرهای مختلف کشور ایتالیا به دانشجویان ارائه می گردد. انجام امور مربوط به پذیرش دانشجویان، پیش ثبت نام های مورد نیاز، مشاوره در خصوص اخذ ویزا و اخذ بورسیه تحصیلی نیز، از دیگر خدمات این دفتر است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه مجازی، برقراری یک ارتباط مستقیم و کارآمد میان علاقمندان به تحصیل در ایتالیا و دانشگاه ها و مراکز آموزشی هنری در این کشور است. این نمایشگاه در سه روز و هر روز با محوریت بر روی یک یا چند موضوع تحصیلی خواهد بود. روز اول این نمایشگاه به رشته های زیر مجموعه علوم، مهندسی و ریاضیات و تکنولوژی، روز دوم علوم انسانی و روز آخر به رشته های هنر و معماری اختصاص خواهد داشت.

این نمایشگاه مجازی در پلتفرمی پویا و در عین حال ساده طراحی شده که کاربر به سهولت به می تواند به بخش های مختلف آن دسترسی داشته باشد. مانند یک نمایشگاه فیزیکی، نمایشگاه مجازی نیز با حضور مجازی شما در غرفه هایی که به هر یک از دانشگاه های حاضر اختصاص داده شده، صورت می پذیرد. برای هر غرفه، دانشگاه های ایتالیایی ویدئوها، بروشورها و اطلاعات کاملی از تمامی امکانات و خدمات خود آماده کرده اند که به آسانی در دسترس شما قرار می گیرد. با حضور در این نمایشگاه، به تمامی سوالات شما در خصوص دوره های ارائه شده در مقاطع مختلف تحصیلی، شهریه ی دانشگاه ها، بورسیه ها و فاندهای دانشگاهی، خوابگاه و خدمات اقامتی دانشجویان در ایتالیا و فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی و بسیاری دیگر پاسخ داده خواهد شد. همچنین اگر مایل باشید با دانشگاه یا دانشگاه های مورد علاقه ی خود به طور مستقیم صحبت نمایید، امکان چت، تماس صوتی و تماس تصویری با مسئولین این دانشگاه ها نیز مهیا است. به علاوه، دفتر مشاوره ی سفارت ایتالیا در ایران نیز در این نمایشگاه حضور دارد و دانشجویان می توانند سوالات خود را در زمینه ی بورسیه ی Invest Your Talent بورسیه ی طلایی کشور ایتالیا و همچنین شرایط و مدارک اخذ ویزای تحصیلی، بورسیه های استانی و کارهای اقامت دانشجویی از این دو غرفه بپرسند و در واقع از صفر تا صد مهاجرت تحصیلی به کشور ایتالیا اطلاع یابند. جالب است بدانید که در این غرفه به تمامی سوالات به زبان فارسی پاسخ داده می شود.

در شرایط حساس کنونی به خاطر شیوع بیماری کرونا در سراسر دنیا و الزام به رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در محافل پر جمعیت، برگزاری نمایشگاه ها به صورت مجازی و آنلاین می تواند از اهمیت دو چندانی برخوردار باشد. حضور در نمایشگاه های مجازی این امکان را به بازدیدکنندگان می دهد که به راحتی و تنها با یک کلیک از هرجایی که هستند، از این نمایشگاه ها دیدن کنند و به برقراری ارتباط موثر دست یابند.

 

دیجیاتو
بدون نظر

ورود