توزیع بادمجان در میان روستاییان دشتستان ؛ ماجرا چه بود؟

توزیع بادمجان در میان روستاییان دشتستان ؛ ماجرا چه بود؟

روز گذشته خبر مربوط به توزیع بادمجان در سعد آباد دشتستان در شبکه های اجتماعی بسیار جنجالی شده بود، خبری که امام جمعه سعدآباد را وادار به واکنش کرد. ماجرا از این قرار بود که امام جمعه سعد آباد بسته های حاوی بادمجان را به اهالی روستای نظرآقا می داد که برخی از کاربران شبکه های اجتماعی این کار را در شأن مردم نمی دانستند. امام جمعه سعد آباد نیز در واکنش به این انتقادها گفته است که این کار در واقع تجلیل از یک کشاورز بوده که هر ساله بخشی از محصول خود را به نیازمندان می دهد. ظاهراً این بسته های بادمجان کمک معیشتی نبوده و در واقع در این اقدام از کشاورز خیر تجلیل شده است.

روز گذشته خبر مربوط به توزیع بادمجان در سعد آباد دشتستان در شبکه های اجتماعی بسیار جنجالی شده بود، خبری که امام جمعه سعدآباد را وادار به واکنش کرد.

امام جمعه سعد آباد در واکنش به انتقادات کاربران شبکه های اجتماعی گفته است: «توزیع بادمجان که تصویر آن روز گذشته در فضای مجازی خبرساز شده است بعنوان بسته‌های کمک معیشتی نبوده بلکه تقدیر از کشاورزی است که بخشی از محصول خود را به نیازمندان روستا بخشیده است».

حجت الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی در ادامه تصریح کرده است: «برای حضور در جمع بسیجیان و تجلیل از زحمات آنها در همه امور مربوط به ایام شیوع کرونا از ضدعفونی کردن معابر و منازل بویژه منازل افراد پرخطر در این بیماری و نیازمند و جمع آوری و توزیع کمک های معیشتی در این ایام در مسجد روستای نظرآقا حاضر شده بودیم. کشاورزی با سخاوت، چند تن بادمجان برای خانواده‌های نیاز مند در اختیار فرماندهی پایگاه سلمان فارسی نظرآقا می‌گذارد و فرمانده پایگاه با همکاری بسیجیان بادمجان‌ها را از مزرعه کشاورز با سخاوت برداشت و به نظرآقا منتقل و در پایگاه توسط بسیجیان بسته‌بندی می‌کند و اعلام می‌کند خانواده‌ای نیازمند که احتیاج به بادمجان دارند بیایند بادمجان برای خود ببرند و عده‌ای از مردم بی‌تکلف و مؤمن نظرآقا که نیاز داشتند به پایگاه مراجعه می‌کنند. ما نیز به اتفاق عضو شورای اسلامی نظرآقا برای تقدیر از زحمات بسیجیان پایگاه در کنار آنان بودم. فرمانده پایگاه گفتند از باب تبرک چند بسته آن را به دست مراجعه‌کنندگان بدهید و ما نیز این کار را انجام دادیم و به آن تبرک افتخار می‌کنیم و قرار شد ۱۰۰ بسته برنج و روغن در شب‌های آینده توزیع شود.».

روز گذشته خبر مربوط به توزیع بادمجان در سعد آباد دشتستان در شبکه های اجتماعی بسیار جنجالی شده بود، خبری که امام جمعه سعدآباد را وادار به واکنش کرد.

امام جمعه سعد آباد با رد بسته معیشتی بودن این بسته های بادمجان افزود: «اصلا برنامه ای تحت عنوان توزیع یا رساندن بسته معیشتی نبود بلکه یکی دو بسته را ما بعنوان تشویق افراد به دادن زکات و ارزش این کار بویژه برای محصولات کشاورزی به دست چند نیازمند دادیم. در کنار همه این برنامه ها  بسیجیان در حال جمع آوری و آماده کردن  ۱۰۰ بسته برنج و روغن برای نیازمندان بودند که در شب های آینده توزیع خواهد شد».

ظاهراً یک کشاورز به نام علی یزدانی هر ساله در زمان برداشت بخشی از محصول خود را در اختیار نیازمندان قرار می دهد. وی نیز در واکنش به جنجال آفرینی توزیع محصولش در میان برخی از ساکنان روستای نظرآقا گفته است: « بنده به‌رسم هرساله، همراه عده‌ای از کشاورزان به شکرانه این برداشت، بخشی از محصول خود را در اختیار نیازمندان دیار خود قرار می‌دهیم. باتوجه‌به اینکه زمان برداشت بادمجان اوایل آذرماه است، امسال نیز کار جابه‌جایی و توزیع ۶ تُن بادمجان را به پایگاه بسیج روستای نظر آقا سپردیم. در پایگاه توسط بسیجیان بسته‌بندی و اعلام شد که خانواده‌هایی که احتیاج به بادمجان دارند، بیایند برای خود ببرند».

روز گذشته خبر مربوط به توزیع بادمجان در سعد آباد دشتستان در شبکه های اجتماعی بسیار جنجالی شده بود، خبری که امام جمعه سعدآباد را وادار به واکنش کرد.

ایرج نظری، عضو شورای اسلامی روستای نظرآقا نیز در این باره گفته است: «امام جمعه شهر سعدآباد که برای جلسه ای به روستا دعوت شده بود و در مسجد حضور داشت پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا برای تجلیل از این کشاورز که زکات محصول خود را بصورت کالا پرداخت نموده بود چند بسته را به دست نمازگزاران نیازمند داد. هیچ گونه برنامه ای تحت عنوان توزیع و یا مانور توزیع بسته های معیشتی و یا گزارش دادن نبوده است فقط چند جوان که این محصولات را بسته بندی نموده بودند این تصاویر را گرفته و دست بدست نموده اند. مردم نیکوکار و نوع دوست روستای نظرآقا از دیرباز در دستگیری و کمک به محرومین زبانزد خاص و عام بوده اند و از ابتدای همه گیری این بیماری چندین بار بسته های کمک های مومنانه بین نیازمندان توزیع کرده اند».

امام جمعه سعدآباد با بدون اشکال خواندن این حرکت، در مورد انتقادها از دادن بسته های بادمجان به مردم روستای نظرآقا نیز چنین اظهارنظر کرده است: «حالا چه اشکالی دارد مگر بادمجان اقلام غذایی مردم نیست؟ کدام یک از دوستان تا کنون بادمجان نخورده است؟ علاوه بر این مردم خود مراجعه کرده‌اند و نه به عنوان بسته معیشتی توزیع شده است. به نظر من اگر توزیع هم می‌شد ایرادی نداشت. دوستان عزیز مگر علی علیه السلام امیر جامعه اسلامی نان و خرما به مردم در تاریکی شب نمی‌رسانید؟ بسته‌های غذایی حضرت از حیث مالی مگر چقدر بود؟»

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • امیر آذر ۳, ۱۳۹۹

    روزیاتو هم سانسور میکنه و ما خبر نداشتیم!؟