رئیس جمهور برزیل: واکسن کرونا نمی زنم

رئیس جمهور برزیل: واکسن کرونا نمی زنم

ژائیر بولسنارو، رئیس جمهور برزیل گفته حتی بعد از به تأیید رسیدن واکسن کرونا توسط دولت خود هم حاضر به زدن آن نخواهد شد.

بولسنارو در ویدئویی که روز پنجشنبه ی هفته ی گذشته در شبکه های اجتماعی منتشر شد می گوید: «می خواهم بهتان بگویم که من واکسن نمی زنم. این حق من است.»

کشور برزیل با بیشتر از ۱۷۰ هزار جانباخته ی کرونایی، دومین کشور در دنیا از نظر آمار مرگ و میر بر اثر بیماری کووید-۱۹ است.

بالاترین آمار مرگ و میر در دنیا متعلق به کشور آمریکا است که شمار رسمی قربانیان آن ۲۶۳،۴۵۵ نفر اعلام شده است.

رئیس جمهور برزیل واکسن کرونا

بولسنارو از ابتدای شیوع ویروس کرونا به دلیل عملکرد خود در قبال این همه گیری همواره مورد انتقاد بوده است، از جمله کوچک شمردن ویروس، مخالفت با وضع محدودیت های کرونایی و تبلیغ برای داروی هیدروکسی کلروکین که تحقیقات بی اثر بودن آن در برابر کووید-۱۹ را نشان داده است.

او خود در اوایل ماه جولای به کرونا مبتلا شد و تست کرونای بیشتر از نیمی از اعضای کابینه اش هم در ماه های اخیر مثبت شده است.

بولسنارو در ویدئوی مذکور می گوید هر دارویی به محض اینکه به تأیید سازمان نظارت بر سلامت برزیل برسد، دولت او فوراً ترتیب خرید و توزیع آن در میان متقاضیان را خواهد داد.

اما در ادامه می گوید که مطمئن است که پارلمان برزیل واکسیناسیون را اجباری نخواهد کرد.

بسیاری از کشورها امید خود برای پایان مصیبت همه گیری را به تولید یک واکسن مؤثر گره زده اند و دو مورد از واکسن های تولید شده در دنیا بعد از آنکه آزمایش ها از اثربخشی ۹۵ درصدی آن ها حکایت کرد، در آستانه ی گرفتن تأیید از مقامات برزیلی هستند.

روز چهارشنبه، شرکت دارویی آمریکایی فایزر نتایج آزمایشات واکسن خود را به سازمان نظارت بر سلامت برزیل ارائه کرد، امری که گامی الزامی در جهت تأیید و ثبت واکسن در برزیل محسوب می شود.

پیش از این هم وزارت بهداشت برزیل با خرید ۱۰۰ میلیون دوز از یک واکسن دیگر، تولید شرکت آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد موافقت کرده بود.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور برزیل گفت کرونا دارم و ماسکش را کند! + ویدئو

رئیس جمهور برزیل بهبودی اش از کرونا را بدون ماسک با هوادارانش جشن گرفت!

توقف آزمایش واکسن کرونای چین در برزیل به دنبال مرگ یک تن

چند حقیقت جالب و خواندنی درباره فرهنگ مردم برزیل

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنم:

منبع: dailymail
دیجیاتو
بدون نظر

ورود