انتقاد از برند دیور به خاطر استفاده از جانی دپ در آگهی تبلیغاتی خود

انتقاد از برند دیور به خاطر استفاده از جانی دپ در آگهی تبلیغاتی خود

هفته ی گذشته آگهی تبلیغاتی ای از برند دیور با حضور جانی دپ در تلویزیون انگلیس پخش شد که انتقادهایی را به دنبال داشت.

این آگهی تبلیغاتی که مربوط به یکی از عطرهای برند دیور به نام Sauvage بود و جانی دپ را در حال نواختن گیتار الکتریک نشان می داد، در میانه ی یکی از برنامه های تلویزیونی پربیننده ی انگلیس که مسابقه ی شیرینی پزی ای به نام The Great British Bake Off است، پخش شد.

آگهی تبلیغاتی عطر دیور جانی دپ

دپ از سال ۲۰۱۵ چهره ی تبلیغاتی عطرهای این برند لوکس فرانسوی بوده و در تعدادی از آگهی های تبلیغاتی عطرهای آن حضور داشته است.

در سال ۲۰۱۶ وقتی امبر هرد از دادگاه تقاضای طلاق و دپ را متهم به آزار و اذیت فیزیکی در دوران زندگی مشترک شان کرد، این بازیگر زیر ذره بین قرار گرفت. دپ این اتهامات را رد کرد و آن ها در سال ۲۰۱۷ رسماً از یکدیگر جدا شدند.

سخنگوی اداره ی استاندارد تبلیغات که کار نظارت بر تبلیغات در انگلیس را برعهده دارد، به گاردین گفته بعد از پخش آگهی تبلیغاتی برند دیور در هفته ی گذشته، این سازمان ۱۱ شکایت از سوی بینندگان دریافت کرده که همگی مربوط به حضور جانی دپ در این آگهی بودند.

این سخنگو گفته: «در مجموع ۱۱ شکایت درخصوص این آگهی دریافت کرده ایم. شاکیان معتقد بودند با توجه به مسائل مربوط به دادگاه اخیر جانی دپ او نباید در این تبلیغ حضور پیدا می کرد.»

گرچه این آگهی تبلیغاتی با انتقاد برخی مواجه شده است، اما از قرار معلوم حامیان دپ آن را پیروزی ای برای این بازیگر برکنار شده تلقی کردند. طرفداران جانی روز جمعه و شنبه هشتگ «عدالت برای جانی دپ» (JusticeForJohnnyDepp#) را به توییتر آوردند و برند دیور را به خاطر عدم حذف این بازیگر از کمپین تبلیغاتی خود تحسین کردند.

برند دیور هنوز اظهار نظری در این خصوص نداشته است.

دپ اخیراً یک پرونده ی افترا علیه نشریه ی انگلیسی «سان» را باخت و از نقشش در فیلم «جانوران شگفت انگیز» کنار گذاشته شد

روز دوم نوامبر اعلام شد جانی دپ شکایت خود علیه نشریه انگلیسی The Sun به جرم افترا به او را باخت. این نشریه در مطلبی در سال ۲۰۱۸ مدعی شده بود دپ همسرش را کتک می زد.

دادگاه ادعای سان درباره ی رفتار خشونت آمیز دپ نسبت به همسر سابقش در دوران ازدواج شان را صحیح تشخیص داده بود.

نشریه ی سان به اتهامات مطرح شده از سوی هرد استناد کرده و گفته بود دپ ۱۴ بار به او حمله برده بود و هرد نیز گفته بود این بدرفتاری ها به شدت تحت تأثیر استعمال مواد مخدر و الکل توسط دپ بود.

به دنبال اعلام حکم پرونده ی دپ، این بازیگر در متنی که آن را در اینستاگرام خود منتشر کرد، بیان کرد که شرکت وارنر برادرز از او خواسته از نقشش به عنوان یکی از شخصیت های شرور فرانشایز «جانوران شگفت انگیز» (Fantastic Beats) استعفا دهد. مدس میکلسن، دیگر بازیگر هالیوودی جایگزین دپ در فیلم «جانوران شگفت انگیز ۳» خواهد شد.

این اولین بار نیست که برند دیور به خاطر استفاده از جانی دپ در یک آگهی تبلیغاتی مورد انتقاد قرار می گیرد

در سال ۲۰۱۹ یک آگهی تبلیغاتی دیگر برند دیور برای عطر Sauvage که در آن هم دپ حضور داشت با انتقاد رو به رو شد، اما نه به خاطر حضور این بازیگر. به دنبال انتقادها از دیور به خاطر آنچه که نمایشی کلیشه ای از بومیان آمریکا توصیف شد، این برند مشهور پخش این آگهی را متوقف کرد.

دپ بعدها در مصاحبه ای با Hollywood Reporter در سال ۲۰۱۹ به دفاع از این آگهی تبلیغاتی پرداخت.

او در اینباره گفت: «این تبلیغ با احترام زیاد برای بومیان ساخته شد، نه فقط بومیان آمریکای شمالی بلکه بومیان تمام دنیا.»

بیشتر بخوانید:

شکست جانی دپ در دعوای حقوقی علیه امبر هرد و روزنامه Sun و ضرر ۲ میلیون پوندی

دستمزد بیش از ۱۰ میلیون دلاری جانی دپ برای یک سکانس فیلم Fantastic Beasts 3

کمپین اعتراضی طرفداران جانی دپ برای بازگرداندن او به نقش گریندلوالد با ۱۵۰,۰۰۰ امضاء

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

منبع: insider
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • سهند آذر ۱۰, ۱۳۹۹

    رفتار این فمینیستها واقعا تهوع آور شده. در حالیکه امبر هرد داره راست راست می گرده و بهش پیشنهاد کار میشه. جانی دپ رو از فیلمها کنار می گذارند. حتی تحمل یک تبلیغ رو هم ندارند. اون هم از دادگاهشون که نشون داد چقدر بیطرف و منصفانه است. فقط دلم می خواد یک ماله کشی بیاد بگه فمینیسم واقعی این نیست و دنبال برابری زن و مرده.