دستگیری مدل مصری به دلیل گرفتن عکس های مبتذل در برابر اهرام مصر

دستگیری مدل مصری به دلیل گرفتن عکس های مبتذل در برابر اهرام مصر

یک فشن مدل و اینفلوئنسر اینستاگرامی مصری هفته ی گذشته به دلیل گرفتن عکس های «مبتذل» در برابر یکی از اهرام مصر در قاهره، پایتخت این کشور مورد خشم شدید کاربران فضای مجازی قرار گرفت. به دنبال این اتفاق، او دوشنبه ی هفته ی گذشته دستگیر و سپس با قید وثیقه آزاد شد.

این مدل که با نام سلما الشیمی شناخته می شود، کمی پس از انتشار عکس های جنجالی خود به همراه عکاس آن ها، حوسا محمد دستگیر شد. الشیمی در این عکس ها لباسی شبیه به لباس فرعون های مصر باستان به تن داشت و در برابر تعدادی از آثار باستانی شهر مردگان ساکاره ی مصر ژست گرفته بود.

یک منبع امنیتی مصر خبر «دستگیری یک عکاس به دنبال ثبت تصاویری شخصی از رقاصه ای به نام سلما الشیمی در منطقه ی باستانی» را تأیید کرد و افزود پرونده ی این عکاس به دادگاه ارسال شده است.

هنوز چند دقیقه بیشتر از انتشار تصاویر مذکور به همراه یک ویدئو توسط الشیمی در اینستاگرامش نگذشته بود که کاربران فضای مجازی آن ها را «موهن»، «مبتذل» و «نامناسب» عنوان کردند.

به گفته ی رسانه های مصری، الشیمی و محمد به دلیل گرفتن عکس در منطقه ی باستانی بدون دریافت مجوز از مقامات مربوطه دستگیر شدند. با این حال، با شدت گرفتن انتقادات نسبت به دستگیری آن ها، یک روز بعد مقامات مصری الشیمی و محمد را به قید وثیقه آزاد کردند.

یکی از کاربران فضای مجازی در این رابطه پرسیده: «آیا گرفتن عکس در مناطق باستانی واقعاً ممنوع است، حتی عکس هایی که مبتذل نیستند و کاملاً معمولی اند؟»

الشیمی در دادگاه اظهار کرد که نمی دانست گرفتن عکس در منطقه ی باستانی بدون دریافت مجوز ممنوع است. او گفت هدف او نه تنزل فرهنگ مصری، بلکه بهبود گردشگری بود.

دبیر کل شورای عالی آثار باستانی مصر، مصطفی الوزیری، در پستی که کمی پس از این اتفاق در شبکه های اجتماعی منتشر شد نوشت: «گرفتن تصاویر موهن در مناطق باستانی ممنوع است و هر کسی که در خصوص آثار باستانی یا تمدن منحصر به فرد مصر مساحمه کند مجازات خواهد شد.»

به گزارش گاردین، در ماه های اخیر دست کم ۱۲ اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی در مصر به خاطر انتشار محتوایی که از نظر دادگاه های مصر موهن تلقی شدند، بازداشت شدند. در سال ۲۰۱۸ انتشار تصاویر برهنه از یک زوج که یکدیگر را بر بالای هرم بزرگ جیزه در آغوش گرفته بودند، خشم مردم مصر را برانگیخت.

مقامات مصر بعدها صاحب یک شتر و یک زن راهنما را به خاطر کمک به زوج مذکور برای ورود به این منطقه ی باستانی دستگیر کردند.

بیشتر بخوانید:

رسوایی برای واتیکان؛ لایک شدن عکس نیمه برهنه یک مدل توسط اینستاگرام پاپ

منبع: indianexpress
یک نظر

ورود