«شین سایمدانگ» کره‌ای به روایت یانگوم

«شین سایمدانگ» کره‌ای به روایت یانگوم

شین سایمدانگ (Sin Saimdang) نام یک سریال و هم نام یک هنرمند معرف کره جنوبی است . این سریال محبوب طرفداران سریال یانگوم (جواهری در قصر) است که برای مخاطبان ایرانی، از جمله سریال های پربیننده دهه نود شمسی رسانه ملی بود.

سریال سایمدانگ که نام آن: سایمدانگ: خاطرات درخشان (Memoir of Colors) است، از سریال های کره جنوبی محبوب میان ایرانیان است. از سریال های کره ای که شبکه تماشا روی آنتن برده است. سریال سایمدانگ در ۳۰ قسمت ساخته شده و هر قسمت شصت دقیقه است. بخشی از سریال سایمدانگ مربوط به گذشته و برخی نیز در زمان حال روایت می شود. در واقع مثل برخی از سریالهای کره ای، مخاطب بین گذشته و حال، حرکت می کند و لوکیشن های متفاوتی را تماشا می کند.

سریال سایمدانگ همان طور که از نامش پیداست، درباره یک زن به نام شین سایمدانگ است. در بسیاری از سریال های کره ای، محور اصلی داستان، یک بانوی جوان است. مخصوصا اگر سریال در ژانر سریال های تاریخی قرار بگیرد. شین سایمدانگ در این سریال، یک هنرمند برجسته تاریخ در کره جنوبی بوده و داستانش را یک دختر دانشجوی دکترا در کره جنوبی روایت می کند که مربوط به ۵ قرن پیش است.

یک دانشجوی دکترا، درباره یک تابلو صحبت می کند. این دانشجو که سو جی یون معرفی می شود، با بازیگری لی یونگ آئه، یادآور نقش یانگوم است. ایشان یک دفترچه خاطرات از سایمدانگ پیدا میکند که در زمان خواندن این دفترچه، زمان به عقب می رود.

جالب است که نقش شین سایمدانگ هم خود لی یونگ آئه بای می کند. در میان روایت، ماجراهای رمانتیک و دراماتیک هم نقش می بنند و دختر جوان که بیست سال قبل به پسری قول ازدواج داده است، نتوانسته به عهدش وفا کند و پس از ۲۰ سال وی را ملاقات می کند. دختر اکنون ازدواج کرده و صاحب فرزند است. اما مرد، همچنان عاشق پیشه است.

شین سایمدانگ در واقع شخصیت واقعی داستان است که تصویر او روی اسکناس های کره جنوبی که ۵۰ هزار وونی است، چاپ شده و نام اصلی وی، اینسون می باشد. به شین سایمدانگ لقب مادر عاق داده اند و متولد سال ۱۵۰۴ میلادی است و در سن چهل و هشت سالگی درگذشت. پس از آنکه به منطقه پیونگ کره رفت، در سال ۱۵۵۱ فوت کرد. شین سایمدانگ از فلاسفه برجسته سلسله چوسون است. در کره، فردی با احترام زیاد است.

گفته شده که دو فرزند پسری شین سایمدانگ از فلاسفه برجسته سلسله چوسون بوده اند. شین سایمدانگ فرزند بزرگ خانواده بوده و در منزل مادر بزرگش متولد شد و همانجا نیز بزرگ شد. شین سایمدانگ ۴ خواهر کوچکتر از خود داشت.

تصویر پوستر سریال شین سایمدانگ با بازی یانگوم

موسس خاندان شین، شین سانگ گیوم نام داشت که پادشاه تجو از گوریو بود و شکارچی ماهری بود. شین سایمدانگ، برادرش نداشت و پس از اینکه در سن ۱۹ سالگی با فرمانده یی وون سو ازدواج کرد، بیشتر اوقات کنار والدینش بود. شین سایمدانگ خطاط خوبی بود و در شعر و فلسفه نیز مهارت داشت.

بازیگر نقش شین سایمدانگ ، لی یونگ آئه است که در نقش حال و گذشته، حرکت می کند. دوبلور یانگوم در سریال پربیننده جواهری در قصر، مینو غزنوی بود که در این سریال نیز دوبلور لی یونگ آئه است.

لی یونگ آئه روی جلد مجله معروف مد ELLE در سال ۲۰۱۷
تصویری از لی یونگ آئه بازیگر سریال کره ای شین سایمدانگ در کنار فرزندانش

بازیگران سریال شین سایمدانگ کره ای

  • سونگ سئونگ هون در نقش لی گیوم
  • اوه یون آه در نقش چویی ویومدانگ
  • چویی چول هو در نقش مین چی هیونگ
  • چویی جونگ هوان در نقش پادشاه جونگ
  • جونگ یون دا هون در نقش لی وون سو همسر شین سایمدانگ
  • یانگ سه جونگ در نقش هان سانگ هیون
  • چویی جونگ هوان در نقش مین جونگ
  • هاک لی هه یونگ در نقش جونگ مین سوک و همسر جی یون کیم
  • هه سوک در نقش مادر مین سوک
  • پارک جون میون در نقش هه جونگ
  • کیم می کیونگ در نقش مدیر گالری سون

شین سایمدانگ همانطور که گفتیم، از هنرمندان و فلاسفه نیمه نخست هزاره دوم میلادی در کره جنوبی بود. شین سایمدانگ را مادر یولگوگ می دانند. پدرش از مقامات دولتی بود و نواده ای از خاندان شین است.

شین سایمدانگ
نقاشی های شین سایمدانگ هنرمند کره ای سده شانزدهم میلادی

همسر شین سایمدانگ، مرد فهمیده ای بود. کارهای هنری شین سایمدانگ سبک واقع گرایانه دارد. ۴۰ نقاشی از این هنرمند معروف کره ای به جا مانده است. شین سایمدانگ شعری دارد که می گوید: به پشت سرم و به خانه نگاه میکنم و برای دقایقی امید میگیرم و ابرهای سفید از زیر پوشش کوهستان سرسبز پرواز می کنند و مادر پیرم را در کانگ نانگ ترک می کنم.

خطاطی های شین سایمدانگ با اندیشه نگارش شده و ظرافت خاصی دارد که فهم آن برای کارشناسان زبان کره ای، امکان پذیر است.

قسمت اول سریال شین سایمدانگ شما را با شروع اتفاقات جالب این سریال کره ای با بازی یانگوم،آشنا می کند. هنرپیشه نقش شین سایمدانگ (یانگوم) در اینستاگرامش، سبک زندگی خود را به اشتراک گذاشته است.

اگر نظر و دیدگاهی درباره این سریال کره ای دارید، مراتب را از طریق بخش کامنت به اشتراک بگذارید. درباره این شخصیت هنرمند تاریخی کره ای ها، کتاب هایی به زبان کره ای و انگلیسی در دسترس است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود