تجربه موفق ۵۰ کیلو کاهش وزن در یکسال توسط یک کارآفرین باانگیزه

تجربه موفق ۵۰ کیلو کاهش وزن در یکسال توسط یک کارآفرین باانگیزه

رژیم های غذایی بسیار سخت گیرانه و مکمل های غذایی که وعده کاهش وزن سریع و بی دردسر می دهند بخشی از دلایل ناکامی افراد برای دستیابی به وزن ایده آلشان هستند و معمولا افراد به خاطر نداشتن انگیزه کافی این رژیم ها را کنار می گذارند. فرانسیسکو سولا آرژانتینی هم یکی از اشخاصی است که چنین تجربه ای داشته است. او بعد از سی بار تلاش ناموفق برای کاهش وزن تصمیم گرفت که رویکردی کاملا متفاوت برای این کار در پیش بگیرد. فرانسیسکو به این نتیجه رسید که عات های غذایی سالم کلید دستیابی به هدف هستند و در نهایت همین تغییر به او کمک کرد که ظرف تنها یک سال ۵۷ کیلوگرم از وزن خود کم کند.

تمایل به یک تغییر مثبت در زندگی اصلی ترین انگیزه اش بود

ماجرا زمانی شروع شد که فرانسیسکو تصمیم گرفت شرکت رسانه ای خودش را تاسیس کند. او برای موفقیت باید مهارت های جدید می آموخت و بخشی از فرایند افزایش اطلاعات او در مورد رشد شخصی، رهبری و مدیریت بود. اما طولی نکشید که او متوجه شد سلامت جسمی اش رو به افول است و بدنش دیگر نمی تواند با ریتم سریع زندگی او همراهی کند. به همین خاطر فرانسیسکو تصمیم گرفت که قدم در جای پای دیگر اینفلوئنسرها و شخصی های شناخته شده ای بگذارد که تغییر مثبتی در زندگی خود ایجاد کرده اند.

پس از یک روز سخت کاری او به ویدیویی برخورد که در آن مخاطب به تمام کردن کارهای ناتمام زندگی تشویق می شد. همین جرقه ای شد برای حرکت فرانسیسکو. او که مهارت های جدیدی در مسیر کارآفرینی کسب کرده بود و حالا کوله باری از دانش داشت آماده بود تا برای سلامتی اش مبارزه کند.

کلید موفقیت دنبال کردن عادت ها بود

پس از کشمکشی طولانی برای کاهش وزن که از ۱۴ سالگی آغاز شده بود و پس از دست کم ۳۰ تلاش ناموفق سولا آماده می شد که کنترل زندگی خود را در دست بگیرد. او که ۲۷ ساله بود سرانجام کلید موفقیتش را پیدا کرد؛ اینکه جلوگیری از برخورد با سختی ها که میتوانستند بعدا به بهانه تبدیل شوند بهترین راه پیدا کردن عادت های جدید بود.

مثلا برای اینکه بعدا بهانه ای برای باشگاه نرفتن نداشته باشد نزدیک ترین باشگاه به منزلش را پیدا کرد. همچنین ساعت باشگاه را طوری انتخاب کرد که بعدا به بهانه بدموقع بودن نتواند از حضور در آنها سرباز بزند.

در مورد غذا هم او گزینه هایی را انتخاب کرد که هم به خوردنشان تمایل داشت و هم اینکه سالم بودند.

ورزش با آدم هایی جواب می دهد که هدف مشترک دارند

فرانسیسکو ۱۵۰ کیلویی هر روز بعد از ظهر باشگاه می رفت که البته در روزهای اول چندان برایش ساده نبود اما طولی نکشید که ورزش به کار روتین زندگی اش بدل شد. او روزانه ۳ کیلومتر پیاده روی را هم به این روتین اضافه کرد تا کالری بیشتری بسوزاند. خودش میگوید ورزش کردن با آدمهایی که هدف مشترک داشتند به او برای ادامه ورزش انگیزه می داد.

بعد از دو ماه نتایج هویدا شدند

وقتی کاری را شروع می کنید روند کار در ابتدا به نظرتان کند می آید و دستیابی به نتیجه دشوار است. این مساله خصوصا در مورد کاهش وزن دیده می شود؛ هر روز که در مقابل آینه می ایستیم، امیدواریم که کاهش وزن را در خود ببینیم اما نتیجه برایمان محسوس نیست. فرانسیس معتقد است که ما باید خود را با دو ماه قبل مان مقایسه کنیم تا متوجه تغییر شویم و انگیزه ادامه مسیر را پیدا کنیم.

تاثیر کاهش وزن هم روانی است و هم جسمی

فرانسیسکو در کنار کاهش وزن خود سلامت روحی و روانی اش را هم به میزان قابل توجه بهبود داد. او به این نتیجه رسید که زندگی اش به کلی تغییر مسیر داده است. امروز این جوان احساس می کند که همخوانی بیشتری با اهداف زندگی اش که قبلا دست نیافتنی به نظر می رسند دارد. او علاوه بر اینکه حالا فرد سالم تری است یاد گرفته که از زندگی هر روزه اش لذت ببرد و دیدگاه مثبتی داشته باشد.
بیشتر بخوانید:

دیجیاتو
بدون نظر

ورود