بانی؛ سگ سخنگو که سوژه تحقیقات دانشمندان شده + ویدئو

بانی؛ سگ سخنگو که سوژه تحقیقات دانشمندان شده + ویدئو

از قرار معلوم ما می توانیم به سگ ها حرف زدن یاد بدهیم. البته نه به معنای واقعی کلمه، اما همین هم اتفاق بسیار جالب و سوررئالی است.

بانی که سگی از نژاد شیپ پودل است شاید در نگاه اول سگی معمولی به نظر برسد اما یک فرق بزرگ دارد، اینکه به نوعی می تواند حرف بزند. بانی به خاطر توانایی اش در صحبت کردن شهرت زیادی در فضای مجازی کسب کرده و حالا بیشتر از ۵/۵ میلیون دنبال کننده در شبکه اجتماعی تیک تاک دارد.

الکسیس دیواین، صاحب بانی ظرف یک سال گذشته به او یاد داده با استفاده از سیستم پیچیده ای از کلیدهایی که روی هر یک کلمات مشخصی نقش بسته، ارتباط برقرار کند و این آموزش ها نتیجه هم داده است.

بانی حالا ۷۰ کلید در اختیار دارد که به کلماتی مانند «بیرون»، «ساحل»، «مامان» و «آب» اختصاص یافته اند و طوری کنار هم چیده شده اند که یک عبارت معنی دار می سازند.

الکسیس می گوید: «من فکر می کنم بانی جای کلیدها را مثل یک کیبورد به خاطر می سپارد. مثل پیانیست ها که می توانند بدون اینکه مجبور به نگاه کردن به کلیدها باشند موسیقی فوق العاده ای را بنوازند. چیزی شبیه به آن. مثل حافظه عضلانی است.»

الکسیس ایده ی آموزش به بانی را در اصل از یک آسیب شناس گفتار و زبان به نام کریستینا هانگر گرفته که به سگ خود یاد داده بود با جمله های پنج کلمه ای صحبت کند.

بانی حالا بخشی از یک مطالعه ی تحقیقاتی در دانشگاه کالیفرنیا شده است. دانشمندان قصد دارند متوجه شوند سگ ها چه درکی از زبان دارند. الکسیس می گوید: «این یک تحقیق باز است. به همین خاطر هر کسی که سعی دارد به حیوان خود برقراری ارتباط را یاد دهد می تواند به این تحقیق بپیوندد و داده در اختیار دانشمندان بگذارد.»

اولین کلمه ی بانی «بیرون» بود که روی دکمه ای کنار در خانه قرار دارد و الکسیس هر بار که بیرون می رفتند آن را فشار می داد. از قرار معلوم بعد از حدود ۳ هفته بانی خود دیگر کلید «بیرون» را فشار می داد.

الکسیس می گوید: «بانی از طریق یک سری تأکیدهای جزئی معنی هر کلمه را یاد می گیرد.»

بسیاری از تعاملات تحسین برانگیز بانی و الکسیس در تیک تاک مستند شده است، امری که سبب شهرت فراوان او در این شبکه اجتماعی شده است.

یکی از ویدئوهای اخیر بانی در تیک تاک بیشتر از معمول مورد توجه قرار گرفته است. در این ویدئو بانی به سمت صفحه ی کلیدهای خود می رود و با فشار دادن دو کلمه می پرسد «این کی؟». بعد از آن به طرف آینه برمی گردد و به خودش نگاه می کند. دوباره سرش را می چرخاند و مستقیم به الکسیس نگاه می کند. الکسیس به طرف بانی می رود و سعی می کند به او بگوید که درواقع این خود او است که در آینه است. الکسیس با کلید «بانی» این کار را انجام می دهد و آن را به زبان هم می آورد.

بعد از شنیدن این جواب، بانی به طرف پنجره می رود و چند ثانیه ای مرموزانه به بیرون خیره می شود. سپس برمی گردد، به طرف صفحه ی کلیدها می رود و کلید «کمک» را فشار می دهد.

این ویدئو بسیاری از کاربران را متعجب ساخته و آن ها را به شدت تحت تأثیر قرار داده است. در ادامه می توانید آن را تماشا کنید.

منبع: buzzfeed ، boredpanda
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود