مار پیتون به زودی به منوی غذای رستوران های فلوریدا اضافه می شود

مار پیتون به زودی به منوی غذای رستوران های فلوریدا اضافه می شود

مار پیتون برمه ای به زودی به منوی غذای اهالی فلوریدا اضافه می شود؛ البته اگر دانشمندان تایید کنند که خوردن گوشت این خزنده خطری برای انسان ندارد.

کمیسیون حفاظت از آبزیان و حیات وحش فلوریدا اعلام کرده که همکاری هایی را با اداره سلامت این ایالت آغاز نموده تا با همراهی آن سطح جیوه بدن مار پیتون را بررسی کند و مشخص نماید که آیا خوردن گوشت آن بی خطر است یا خیر. اگر این مساله تایید شود یکی از خطرناک ترین موجودات زنده روی زمین به منوی غذای رستوران های آمریکایی راه پیدا می کند.

پیتون ها خزندگانی غیر سمی هستند که طعمه های خود را خفه می کنند. این موجودات عمدتا در نواحی جنوبی فلوریدا پیدا می شوند و حضورشان در این منطقه خطراتی را متوجه حیات وحش آن کرده است. البته این مارها بومی فلوریدا نیستند و در دهه ۱۹۸۰ میلادی به تدریج در Everglades پیدا شدند که احتمال می رود تکثیر آنها در نتیجه فرار یا آزادسازی یکی از گونه های آن در طبیعت رخ داده باشد.

مار پیتون

اداره حفاظت از محیط زیست فلوریدا از مردم خواسته است که هر زمان با مارهای پیتون برخورد کردند آنها به شیوه انسان گونه خلاص کنند.

البته اشاره کنیم که مطالعات در مورد سطح جیوه بدن مارهای پیتون تازه شروع شده است و تیم تحقیق فعلا در مرحله جمع آوری بافت قرار دارد که به خاطر کووید برنامه ها اندکی به تعویق افتاده اند.

هدف از این تحقیق ایجاد و اشتراک گذاری توصیه نامه های مصرف گوشت پیتون در جنوب فلوریدا است تا مردم اطلاعات کافی در این باره داشته باشند و با این کار شهرداری ها هم بهتر می توانند جمعیت این جانور را کنترل کنند.

جیوه ماده ای طبیعی است که به وفور هم در منطقه Everglades یافت می شود. این ماده به صورت طبیعی در محیط انباشته می شود و در جایی که پیتون ها در راس زنجیره غذایی قرار دارند مقدار آن بالاست. به همین خاطر دانشمندان امیدوارند که نتایج این تحقیق مردم را از مصرف گوشت این مار منصرف کند. با این حال اگر ثابت شود که گوشت این خزنده بی خطر است آنگاه مصرف گوشت آن می تواند راهکاری مناسب برای کنترل جمعیت باشد.
دونا کالیل که اولین زن شکارچی پیتون در طرح ریشه کنی مارهای پیتون فلوریدا محسوب می شود در این باره می گوید که گوشت این مارها بسیار خوشمزه است. او که تا بحال ۴۷۳ مار پیتون را گرفته از همین حالا مصرف گوشت این مارها را آغاز کرده. خودش می گوید با کمک دستگاهی که از یک فروشگاه آنلاین خریداری کرده سطح جیوه بدن مارها را اندازه گرفته و به این نتیجه رسیده که آنها خطری ندارند. او ابتدا گوش پیتون را درون زودپز میپزد تا کمی نرم شود و سپس با اضافه کردن سس و انواع ادویه آنها را طعم دار می کند.

منبع: cnn
دیجیاتو
بدون نظر

ورود