ماجرای اولین زن قاتل آمریکایی که بعد از ۷۰ سال تا چند روز دیگر اعدام خواهد شد

ماجرای اولین زن قاتل آمریکایی که بعد از ۷۰ سال تا چند روز دیگر اعدام خواهد شد

دادگاه تجدیدنظر فدرال ایالات متحده راه را برای اعدام تنها زنی که در صف اعدام قرار دارد تا پیش از ۲۰ ژانویه و ورود جو بایدن به کاخ سفید، هموار کرده است. رأی تجدیدنظر که روز جمعه توسط سه قاضی دادگاه تجدید نظر منطقه کلمبیا به تصویب رسید به اشتباه قاضی دادگاه پایین تر در لغو تاریخ اعدام لیزا مونتگومری اشاره کرده و آن را ملغی کرد. قرار بود این زن در مرکز دارالتادیب فدرال تر هاوت، ایندیانا در ماه دسامبر اعدام شود اما بعد از اینکه وکیل مونتگومری اعلام کرد هنگام ملاقات با موکلش در زندان به ویروس کرونا مبتلا شده، قاضی رندولف ماس با درخواست وی برای به تعویق انداختن زمان اعدام موافقت کرد تا وی بتواند در این مدت درخواست کاهش مجازات را برای موکل در خطر اعدام خود به دادگاه تقدیم کند.

لیزا مونتگومری به خاطر قتل بابی جو استینت 23 ساله در دوران بارداری اولین زنی خواهد بود که بعد از 70 سال در آمریکا اعدام می شود.
لیزا مونتگومری

لیزا مونتگومری به خاطر قتل بابی جو استینت ۲۳ ساله در شهر اسکیدمور در شمال غرب میزوری در دسامبر ۲۰۰۴ گناهکار شناخته شده است. او از یک طناب برای خفه کردن استینت استفاده کرد در حالی که استینت ۸ ماهه باردار بود و در ادامه با چاقوی آشپزخانه، نوزاد دختر را از شکم مادرش بیرون کشید. مونتگومری در ادامه نوزاد را با خود برده و سعی کرد آن را نوزاد خودش جا بزند. وکلای مدافع مونتگومری مدعی شده اند که موکل ا ها از بیماری های شدید روانی رنج می برد. جو بایدن، رییس جمهور منتخب مخالف اعدام است و سخنگوی او، تی جی داکلو، اعلام کرده که برای پایان دادن به اعدام در ایالات متحده تلاش خواهد کرد. با این وجود، بایدن هنوز اعلام نکرده که آیا پس از ورود به کاخ سفید در ۲۰ ژانویه اعدم های فدرال را متوقف خواهد کرد یا خیر.

لیزا مونتگومری به خاطر قتل بابی جو استینت 23 ساله در دوران بارداری اولین زنی خواهد بود که بعد از 70 سال در آمریکا اعدام می شود.
بابی جو استینت
لیزا مونتگومری به خاطر قتل بابی جو استینت 23 ساله در دوران بارداری اولین زنی خواهد بود که بعد از 70 سال در آمریکا اعدام می شود
لیزا مونتگومری
لیزا مونتگومری به خاطر قتل بابی جو استینت 23 ساله در دوران بارداری اولین زنی خواهد بود که بعد از 70 سال در آمریکا اعدام می شود.
خانه محل وقوع جنایت

لیزا ماری مونتگومری برای خرید یک توله سگ به خانه استینت می رود اما بعد از ورود به خانه، با طناب صاحب خانه باردار را خفه کرده و پس از پاره کردن شکم او با چاقوی آشپزخانه، نوزاد دختر وی را با خود برد تا به عنوان فرزند خودش بزرگ کند. جنازه استینت در حالی که در خون غرق شده بود ، در ادامه توسط مادرش پیدا شد. مونتگومری به قتل اعتراف کرده و نوزاد نیز که به شکل معجزه آسایی زنده مانده بود به پدرش بازگردانده شد. در ۱۳ سال گذشته مونتگومری در زندان بوده و تنها زنی در ایالات متحده است که انتظار اعدام در سیستم فدرال را می کشد. با ملغی شدن دستور قاضی برای متوقف کردن اعدام مونتگومری، این قاتل ۵۲ ساله در روز ۱۲ ژانویه اعدام شده و به اولین زن در نزدیک به ۷۰ سال اخیر تبدیل می شود که در سیستم زندان های فدرال اعدام می شود.

بیشتر بخوانید: مجازات اعدام در ژاپن چه تفاوتی با دیگر نقاط جهان دارد؟

منبع: alarabiya
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۳ نظر

ورود

  • محسن منصوری دی ۱۶, ۱۳۹۹

    من بطور کلی مخالف مجازات اعدام هستم اون هم نه به خاطر دلایل حقوق بشری به دلایل علمی که برای خودم دارم هر چند روانشناسان بی سوادی که من دیدم درک نمی کنند بطور خلاصه اگر بخوام دلیل مخالفتم رو بگم نود در صد اعمال ما تحت کنترل بخش ناخودآگاه ذهن هستند وفقط ده در صد اعمال ما در اختار بخش آگاهی هستند به بین دیگر سرنوشت ما بیشتر به وسیله ذهن ما و بعد ذهن ناهشیار رقم می خورد نمی خواهم ارزش آگاهی و اراده انسان رو کم جلوه بدم برعکس چون سهم کمی در ساختمان ذهن ما داره خیلی هم مهم هست . اما بیشتر اعمال ما در کنترل نا خودآگاه هستند

    • Nigma دی ۱۶, ۱۳۹۹

      تمام روانشناسان نمیفمن بعد شما میفهمی!
      شما اوضات خیلی خرابه اگه این جور که میگی هستی پس ۹۰ درصد زندگیت دست خودت نیست، در این صورت سعی کن از خانوادت و اجتماع فاصله بگیری چون ۹۰ درصد احتمال داره بهشون اسیب بزنی….
      حتما این نظری هم که دادی همون ۹۰ درصد نوشته.
      به نظرت با کسی که تا ۹۰ درصد برا بقیه خطرناکه چیکار باید کرد؟

      • محسن منصوری دی ۱۹, ۱۳۹۹

        چرا حالا این همه عصبی ،،، فقط بگ ببینم اگر تو یک روزی کسی رو بر اثر یک عصبانیت توی دعوا بکشی دوست داری اعدامت کنند یا نه ، منظورم همون قصاص هست